Asus a8n series... bedst eller crap?
Fra : michael bs

Dato : 20-11-05 14:26

Det ligner efterhånden en helt epidemi med folk, der har diverse problemer
med deres Asus a8n series kort.
Jeg købte a8n sli premium, fordi jeg troede det var det mest pålidelige kort
på markedet med de specs.

Nu kom jeg så selvforskyldt til at ødelægge kortet og skal have et nyt.

Men med alle de rapporter her og andre steder med diverse bugs og problemer
med kortene er jeg kommet i tvivl.
Er det bare fordi der bliver solgt så mange af dem, så folk der oplever
problemer med disse kort i virkeligheden skal tælles i promiller eller er
kortene mere fejlbehæftede end man skulle forvente af denne producent?

Kan andre producenter levere mere stabile kort?

Hvilket kort ville I købe med samme eller lignende specs? (socket 939, amd
x2)

mvh Michael

Fra : Lars K.

Dato : 20-11-05 17:39

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43807962$0$1771$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan andre producenter levere mere stabile kort?
>
> Hvilket kort ville I købe med samme eller lignende specs? (socket 939, amd

Jeg har et a8n-e, og er overordentligt tilfreds, har aldrig haft problemer
med det

Fra : Kristian

Dato : 21-11-05 14:49

> Jeg har et a8n-e, og er overordentligt tilfreds, har aldrig haft problemer
> med det

Kan også kun sige rosende ord om dette bundkort............virker
fortræffeligt.
Det er jo også et spørgsmål om det ikke er den sædvanlige fejl 40

Det er jo den fejl de fleste hardware ting fejler af

Kristian

PS.....Til dem der ikke ved hvad fejl 40 er..............så er det den
person der sidder 40 cm foran skærmen

Fra : peer.ep@gmail.com

Dato : 20-11-05 18:19

Jeg har lavet en maskine med et, og hold da fast hvor har der været
meget bøvl! - Det har været til rep (6 uger), og nu kan det da boote,
men har der været svigt på 230V, skal man hive ATX-fra, før den kan
starte. Nogle gange kan det ikke finde SATA-enheder og jeg kan blive
ved! Der ser SÅ fedt ud på papiret, men hold dig fra det. Jeg har som
dig læst rigtig meget skidt om det - og læst utrolig meget om dette
kort, da jeg nemlig har haft så mange problemer med kortet. Aldrig har
jeg før hørt om så meget bøvl med et bundkort. Nej du, køb MSI,
det virker VIRKELIG godt - mht. alt.! Tag et kig her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310782 - Ellers kører
Abit også ok, men virker ikke helt så proff. Ovenstående kort er
virkelig lækkert.

Mvh. Elmer

Fra : Tommy Trout

Dato : 21-11-05 08:59

Hej Gruppe

Er det kun ved OC dette kort er noget crap, eller er det også ved alm.
brug??

hilsen

Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-05 10:24

Tommy Trout wrote:
> Er det kun ved OC dette kort er noget crap, eller er det også ved alm.
> brug??

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det crap.. det kræver lidt roden at få
det til at køre optimalt, men når det først kører virker det faktisk
stabilt nok.

Jeg kører pt. 2350MHz stabilt på en X2 3800+ der standard kører 2GHz.
RAM-klodserne kører 196MHz @ 2.5-2-2-6 ved 3v (og 3v er ganske inden for spec).

Den nyeste BIOS-version til A8N Premium lyder til at være elendig, men 1008 skulle
fx. virke glimrende.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 21-11-05 17:37

Tommy Trout wrote:

> Hej Gruppe
>
> Er det kun ved OC dette kort er noget crap, eller er det også ved alm.
> brug??

Hej

Jeg kører A8N-E med en Venice 3500+ og 2*512 MB Geil PC-3200 RAM.
Grafikkortet er et X800GT og der er både P-IDE og S-IDE diske. Det kører
helt stabilt med beskedne 8% OC sat op i BIOS'en.

Men man skal passe på med installation af driverne. Jeg startede med at
installere alle drivere på den medfølgende CD, og det gav store
problemer med disk-adgangen. Det var noget med at den gav skrive-fejl
efter lidt kopiering frem og tilbage - også på USB-diske.

Så startede jeg forfra med XP og undlod at installere IDE-driverne, og
siden har det kørt fint. Det betyder vist at jeg ikke kan køre RAID på
maskinen, men det har jeg heller ikke brug for. Jeg har ikke haft tid
til at eksperimentere med at finde nyere (eller ældre versioner af
driverne for at se om det kan komme til at virke...

Men alt i alt et udmærket kort. Det kan sikkert bringes til at køre
hurtigere og bedre ved mere driver-gymnastik, men det bliver ikke lige
nu. Den største plage er støjniveauet fra fem blæsere, men det skal der
bare arbejdes lidt mere med

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : peer.ep@gmail.com

Dato : 22-11-05 16:15

Ja, det lyder ikke til at jeg er den eneste der har oplevet fejl ved
dette board. Jeg mener; når man køber et board helt nyt, skal det
virke når man sætter det til. Det gjorde mit ikke. Jeg mener også at
det skal virke når det kommer hjem fra en 6 ugers reperation. Det
gjorde mit heller ikke. Så Kristian; jeg tror det var en fejl 40 du
kom til at skrive dén kommentar.
Jeg havde og har ikke overclocket på dette board.

Mvh. Elmer.

NB: Hvis du ikke ved hvad jeg mener; med at du skrev "dén kommentar",
så mener jeg, at du skal passe gevaldigt på, med at udtale dig om
noget du /ikke/ ved noget om. - Du ved jo ikke om mine fejl har være
40-fejl eller hvad de har været. Men generelt er det fejl-40, ja. Men
pas på med at generalisere. :)

Fra : Kristian

Dato : 23-11-05 11:58

Så Kristian; jeg tror det var en fejl 40 du
kom til at skrive dén kommentar.
Jeg havde og har ikke overclocket på dette board.

Jeg skrev heller ikke at det var en fejl 40.............men at det kunne
være en fejl 40

Men generelt er det fejl-40, ja. Men
pas på med at generalisere. :)

Øhe....bøheee........har godt nok set din smily...........men ellers taler
sætningen vist for sig selv

Kristian