Problem med æ,ø og å'er...?
Fra : Magnus

Dato : 20-11-05 10:06

Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set file = fso.OpenTextFile("d:\home\domain\www\temp\textfil\tekstfil.txt",
1, 0)
varVedhaft=Server.HTMLencode(file.readall)

Jeg har en tekstfil på min server med en tekst som jeg ønsker at indsætte i
min nyhedsdatabase. Der vil jeg benytter ovenstående linier til at læse
teksten fra txt-filen over i en varriable men når når jeg gør det så bliver
alle danske tegn som æ, ø og å erstattet af andre bogstaver som f og x.

Hvordan får jeg læst en tekstfil over i en variable uden at miste alle de
danske tegn?

/Magnus