Skrive og læse dokument info
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-11-05 06:48

hej

Hvordan kan man læse og skrive dokument info i en fil.

Jeg tænker specielt på forfatter og kommentar felterne.
Man kan se dem når man højreklikker på en fil i winXP, så er der et faneblad
med foskellige ting. på et jpg bilede taget med et kamera står der mange
ting.

Det drejer sig om at jeg gerne vil sætte forfatternavn ind på nogle jpg
filer.

--
Jan Damkjær Dahl

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-11-05 06:49

Det skal lige siges at jeg arbejder i vb6

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-11-05 08:57

On Sun, 20 Nov 2005 06:48:56 +0100, "Jan Damkjær Dahl"
<jdd@xddxcykel.dk> wrote:

>Det skal lige siges at jeg arbejder i vb6
Det ser til min overraskelse ud til at være muligt i vb
http://members.chello.be/ws36637/properties.html

Sagen er at document info er gemt i en stream, en ellers ikke meget
benyttet feature ved NTFS. Prøv f.eks at kopiere til diskette og
tilbage igen: Document info er forsvundet fordi kun kopiering af
'indholds streamen' er understøttet af systemets kopierings
faciliteter.

Ja - en så simpel ting burde være mindre langhåret!
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Brian Østergård

Dato : 20-11-05 22:53

"Benny Andersen" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> faciliteter.
>
> Ja - en så simpel ting burde være mindre langhåret!

Hej

Når Jan snakker om jpg-filer så kan det vel også være exif-data han vil
ændre på ?

Brian :ø)

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-11-05 00:40

On Sun, 20 Nov 2005 22:53:22 +0100, "Brian Østergård"
>Hej
>
>Når Jan snakker om jpg-filer så kan det vel også være exif-data han vil
>ændre på ?
>
>Brian :ø)

Ja - nu du siger det! Exif-data er almindeligt fil indhold og ændres
i et programmeringssprog, på normal vis, ved at foretage ændringer i
filindhold, med kendskab til standarden for exif data i en .jpg fil.

explore's 'Summery' faneblad for en jpg fil, beliggende på en NTFS
partition, viser dermed:
1. Noget som er en fortolkning af indholdet (exif)
2. Vedhæftede oplysninger som ligger i særskilt stream

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-12-05 12:27

Det jeg gerne vil læse er de oplysninger der står under dokument info
omkring et billede der er taget med et digitalt kamera dvs. blænde lukketid
osv. man kan se det i styresystemet og kun når det er NTFS. men det skal
bruges på NTFS partitioner så..

Jeg vil også gerne kunne læse titel, forfatter og kommentare felterne. Det
må også gerne være .Net kode.

hvis nogen har noget info omkring det ville det være dejligt.