En hundehistorie
Fra : dots

Dato : 19-11-05 17:56

Der var engang hvor min gamle hund var blevet aflivet og jeg selv var helt
nede i kulkassen over tabet. Gode venner rådede mig til at finde en ny hund,
men i mine øjne kunne ingen ny hund overtage den gamles plads.
Modvilligt gik jeg med til at køre med ind til dyreinternatet i Valby og
kigge, bare kigge.
Mange hunde gled forbi mit blik, indtil en dyrepasser kom forbi med en eller
anden gul mellemstor, der gøede og halede i sin snor og var ved at æde mine
træsko (jeg tør også godt love for at de lugtede landligt af hestelort
Huh? Hva' er det dog for én?
Jaah sagde de, hun var fundet med overbidt snor i indre København, de
gættede på at hun måtte være omkring 3 år gammel og af race noget i stil med
Basenji og Bull Terrier. Den havde været på internatet en god måneds tid, og
faldt ikke i de flestes smag med sin hyperaktivitet og højlydt passen på. Om
jeg havde katte derhjemme eller andre dyr??? Jah sagde jeg, både katte,
heste, geder, får og høns... Hvorefter de kiggede tvivlrådigt både på mig og
hunden.
Hmm, tænkte jeg og kunne allerede vældig godt lide hunden. Tænk, den har kun
været her så kort tid og allerede knyttet sig meget til dyrepasseren, uanset
hvad hunden før måtte have været igennem af ubehageligheder...
Det skal sgu prøves, og jeg bad om lov til lidt tid alene med dén hund i
hundegården. Allerede da hendes dyrepasser vendte sig og gik, skreg hunden
hjerteskærende og var komplet ligeglad med mig og de hundekiks jeg var
blevet udstyret med.
Imponeret over hundens evne til at knytte sig til noget godt nyt sagde jeg
til mig selv - dér er hun - hun skal med hjem!
Og det kom hun, efter papirnusseriet var overstået.
Ved sengetid første dag var hun meget rastløs, trods hundekurv og alting...
indtil jeg løftede på min dyne, jamen så kom da, hvorefter hunden
øjeblikkeligt faldt trygt i søvn.

Det blev starten på flere års herligt kammeratskab!
Selvom jeg bor afsides med 5,5 hektar land, så er det bedst hvis hunden
bliver hjemme! Såe den første lange tid gik med 20-30 meter lang line, hvor
jeg kaldte med alle hundenavne jeg overhovedet kunne komme i tanke om -
intet reagerede hun på. Til gengæld var livet på landet bare så lækkert, at
hun hver dag på vores vandringer fandt noget uimodståeligt lækkert at rulle
sig i... så en skyller var absolut nødvendigt ved hjemkomsten!
En af mine venner sagde en dag i bilen: Hun ligner lidt en dingo.
Jeg sad i bilen med hunden på skødet og kunne mærke en tydelig reaktion på
ordet.
Og vi indgik kompromis, navnet blev Dino og kort tid efter var hun lydig som
nogen. Lidt senere kunne jeg køre til byen med hoveddøren stående åben, og
hunden Dino stod urokkelig på dørtærsklen lige til jeg kom tilbage.

Det er nu allerede 7 år siden Dino døde og vi der kendte hende savner stadig
hendes ukuelige humør og glæde.

Grunden til at jeg skriver denne historie til jer er:
At hvis nogen her nogensinde skulle finde på en avlskombination af
basenji/bullterrier - så kontakt mig !!!

Dorte

Basenji han 9år
Broholmermixtur hun på 8

Fra : H. Jensen

Dato : 20-11-05 06:50

> [...]

> At hvis nogen her nogensinde skulle finde på en avlskombination af
> basenji/bullterrier - så kontakt mig !!!

Sikken sød historie!

Heidi

Fra : Claus

Dato : 20-11-05 17:53

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> hund,
> eller
> mine

> med
> og
> Om
> og
> kun
> uanset
> alting...

> hvor
> at
> rulle
> som

> stadig

Ja dejlig fortælling....og godt at høre en solskinshistorie fra
internatet...

Vi har selv 2 omvandrende solskinshistorier fra internat!

Claus og Mette

Emma Schæfer/dansk svensk gårdhund 7 år
Milo Amk bulldog/Schæfer 8 mdr