Flash K750i til W800i, hvor og hvordan ??
Fra : Peter

Dato : 19-11-05 15:27

Hej.

Jeg har læst at man kan "opdatere" min K750i til en W800i udelukkende ved at
få lagt (eller selv lægge) ny firmware i den......

Er der nogle der ved lidt mere om dette, det lyder nemlig ret
interesant......

Er der precis samme hardware i en K750i og i en W800i ?? (det må der vel
være....)
Kan man gøre det selv, eller får man det gjort hos en unlocker el.lign. ??
Vil den fungere precis som en W800i bagefter ??
Og vil man kunne bruge SonyEricsson firmware opdateringer til W800i senere,
eller får man så problemer.....
Evt. et par links til mere info eller dansk information ville være
dejligt...

Mvh.
Peter

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 22-11-05 10:37

"Peter" <UnKnOwN@Mail.qwerty> skrev i en meddelelse
> [...]
> interesant......
>
> Er der precis samme hardware i en K750i og i en W800i ?? (det må der vel
Ja det er der.

> Kan man gøre det selv, eller får man det gjort hos en unlocker el.lign. ??

Du kan ikke gøre det selv med mindre du investerer i noget 3rd party SEMC
udstyr. Søg på unlocker på www.dkunlock.dk, alternativt så kan jeg gøre det
for dig.

> Vil den fungere precis som en W800i bagefter ??

Ja den fungerer præcis som en W800 bagefter.

> Og vil man kunne bruge SonyEricsson firmware opdateringer til W800i
> senere, eller får man så problemer.....

Ja man får problemer fordi SEUS som SonyEricssons online update system
hedder, detecter telefonen på IMEI og vil så genkende den som en org. K750i.

> Evt. et par links til mere info eller dansk information ville være
> dejligt...

Tror ikke der findes mere fyldestgørende info end det der har været skrevet
på mobilsiden eller så var det mobilbladet.

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Peter

Dato : 24-11-05 15:59

Hej.

Ok tak for svar.....

> Ja man får problemer fordi SEUS som SonyEricssons online update system
> hedder, detecter telefonen på IMEI og vil så genkende den som en org.
> K750i.

Så har det ikke rigtigt interesse, det vil være surt at skulle have fat i en
unlocker hver gang der evt. skal opdateres firmware.....

Mvh.
Peter

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 25-11-05 13:54

> [...]
> Så har det ikke rigtigt interesse, det vil være surt at skulle have fat i
> en unlocker hver gang der evt. skal opdateres firmware.....

Nææ, men træerne vokser jo ikke ind i himlen, du får trods alt ændret din
tlf. til en W800 for et beskedent beløb, desuden er det da kun Nokia man
behøver at rende og opdatere hele tiden. En anden fidus er at man så selv
kan lave den tilbage til en K750 igen hvis man synes, og det koster ikke
noget

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Peter

Dato : 25-11-05 19:43

Hej.....

> Nææ, men træerne vokser jo ikke ind i himlen,

Sandt nok.....

> [...]

> En anden fidus er at man så selv kan lave den tilbage til en K750 igen
> hvis man synes, og det koster ikke noget

Ok, der faldt jeg så af i "svinget", vil du uddybe det lidt nærmere ??
Skal det forståe sådan at:
1. Jeg ikke selv kan opdatere den til en W800i.... (uden specielle flash
kabler el.lign)
2. når den ER opdateret til en W800i, så kan jeg sagtens selv føre den
tilbage til en K750i ??
(stadig uden specielle flash kabler el.lign.)

Hvis JA, så lyder det trods alt lidt spændende alligevel.....

Mvh.
Peter

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 27-11-05 21:27

> [...]
> tilbage til en K750i ??
> (stadig uden specielle flash kabler el.lign.)
>
> Hvis JA, så lyder det trods alt lidt spændende alligevel.....

Ja det er korrekt, da Sonyericssons online update system SEUS som nævnt
detecter telefoner på IMEI så vil det jo aldrig kunne detecte din K750i som
en W800i da IMEI numre på denne tilhører en bestemt serie, på K750i en
anden, så derfor kan du ikke selv gøre det den vej rundt. Men den anden vej
rundt, hvis du vælger at update din tlf som ER ændret til W800i af f.eks
mig, så vælger du bare update som om det stadig er en K750, så bliver den jo
detectet som denne da det er IMEI bestemt og så kører update proceduren som
oprindelig tiltænkt med dit org. USB kabel, selvfølgelig med de nødvendige
drivere installeret, bare husk at følge update procedure slavisk.

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Frodo

Dato : 27-01-06 21:31

Hejsa

I skal nok lige være opmærksom på at Sony Ericsson har indbygget en
sikkerhed i deres telefoner, som gør at hvis den på et tidpunkt skal på
værksted, vil de kunne se at der har været pillet i software af en ikke Sony
Ericsson medarbejder og dermed ryger alt garanti

Frodo

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-06 00:08

On Fri, 27 Jan 2006 21:30:32 +0100, "Frodo" <frodo1972@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>værksted, vil de kunne se at der har været pillet i software af en ikke Sony

Du svarer på et indlæg der er 2 måneder gammelt? I øvrigt vil jeg da
meget gerne høre om du har nogle beviser, eller det bare er løse
påstande.

>og dermed ryger alt garanti

Tænker du på reklamationsret (som ikke er det samme som garanti)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Fra : Frodo

Dato : 28-01-06 09:45

Hej igen

Det er ikke løse rygter.

I kan jo prøve at sende en telefon hvor den er oplåst af en unlocker på et
Sony Ericsson værksted, så finder i ud af det

Der er ingen garanti eller reklamations ret på telefonen hvis der har været
pillet ved telefonen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-06 12:20

On Sat, 28 Jan 2006 09:45:26 +0100, "Frodo" <frodo1972@hotmail.com>
wrote:

>Det er ikke løse rygter.

<ironi>
OK, nu er jeg overbevist.
</ironi>

>I kan jo prøve at sende en telefon hvor den er oplåst af en unlocker på et
>Sony Ericsson værksted, så finder i ud af det

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår hvad du mener. Hvis Sony Ericsson
selv låser den op, så finder vi ud af... ud af hvad?

>Der er ingen garanti eller reklamations ret på telefonen hvis der har været
>pillet ved telefonen

Du aner ikke hvor mange gange jeg har hørt om folk der har fået den
besked. Forbrugerrådet er bare af en anden overbevisning. Så vidt jeg
ved, så er der dog (endnu) ikke nogen retspraksis på området.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : solvang

Dato : 28-01-06 13:07

"Frodo" <frodo1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej igen
>
> Det er ikke løse rygter.
Hvad ??

> I kan jo prøve at sende en telefon hvor den er oplåst af en unlocker på et
> Sony Ericsson værksted, så finder i ud af det

ud af hvad??

> Der er ingen garanti eller reklamations ret på telefonen hvis der har
> været pillet ved telefonen
Det er jeg da også ligeglad med...

Fra : solvang

Dato : 28-01-06 09:09

> [...]
> værksted, vil de kunne se at der har været pillet i software af en ikke
> Sony Ericsson medarbejder og dermed ryger alt garanti

så kan man vel bare ændre IMEI koden først??

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-06 12:28

On Sat, 28 Jan 2006 09:09:04 +0100, "solvang"
<solvang@paradisFJERN.dk> wrote:

>så kan man vel bare ændre IMEI koden først??

IMEI-nummeret står jo også trykt på telefonen, og ændring af
IMEI-nummer bør man (efter min mening) holde sig langt væk fra.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : solvang

Dato : 28-01-06 13:06

> IMEI-nummeret står jo også trykt på telefonen, og ændring af
Og ??

> IMEI-nummer bør man (efter min mening) holde sig langt væk fra.

hvorfor det??
Så er der jo så mange ting du kan advare imod....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-06 13:33

On Sat, 28 Jan 2006 13:05:42 +0100, "solvang"

>Og ??

Jeg kan såmænd ikke forstå, hvorfor du mener at en ændring af
IMEI-nummeret har noget med reklamationsretten at gøre - nummeret står
som bekendt også trykt på telefonen - og jeg tror ærlig talt at begge
numre bliver tjekket.

>hvorfor det??
>Så er der jo så mange ting du kan advare imod....

Undskyld jeg åbner munden, og deltager i den snak/debat der er. Hovsa,
er det forresten ikke hele ideen med usenet? Jo, det er det sørme
også...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : solvang

Dato : 29-01-06 09:01

kan man købe det specielle kabel i DK ??

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 29-03-06 16:52

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> kan man købe det specielle kabel i DK ??
Ja da , selvfølgelig kan man det ! ??
ad

Fra : [52xx] Maciek

Dato : 22-12-06 03:42