generell burn-in test
Fra : jorgen k

Dato : 19-11-05 09:41

Howdy all.

Findes der en generell burn-in test til pc'en?
Tænkte på at teste det hele i en 24 timers test
inden jeg siger ok for den. Det er ikke kun
ram og cpu, men også hdd, dvd og floppy jeg vil teste.

mvh Jørgen K.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-11-05 11:51

jorgen k wrote:
> Findes der en generell burn-in test til pc'en?
> Tænkte på at teste det hele i en 24 timers test
> inden jeg siger ok for den. Det er ikke kun
> ram og cpu, men også hdd, dvd og floppy jeg vil teste.

Jeg har desværre ikke fundet noget, så jeg bruger programmerne
enkeltvis, det tager lidt tid men jeg stoler også mest på den
metode.

www.ultimatebootcd.com har programmer til at teste RAM, harddisk
og CPU mm.
DVD prøver jeg at installere Windows fra og se en film samt rippe
en.
Floppy, tja... ;)
Grafikkort bruger jeg 3DMark eller AquaMark og lader den kører et
par timer.
CPU og varme bruger jeg CPU Stability Test.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : jorgen k

Dato : 19-11-05 12:32

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
> timer.
> CPU og varme bruger jeg CPU Stability Test.

ok
dem render jeg lige igennem.

tak

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 19-11-05 12:51

Det findes, men jeg kan ikke huske hvilket. Det er nok et ældre
program der står og afprøver hele systemet.

Jeg synes disse ser ud til at være værd at prøve på
http://www.majorgeeks.com/download.php?id=7&sort=7 :
HeavyLoad
DIAG ( www.diagnoseprogramm.de )
Hot CPU Tester Pro
Passmark BurnInTest Standard
Passmark BurnInTest Professional

Skriv hvis du synes om noget godt. Men husk at have spyware- og
virus-tjek mv. aktiveret.

Fra : jorgen k

Dato : 20-11-05 13:05

nejtilspam@sol.dk wrote:
> [...]
> Passmark BurnInTest Standard
> Passmark BurnInTest Professional
>
> Skriv hvis du synes om noget godt. Men husk at have spyware- og

Jeg prøvede lige Passmark BurnInTest.
Det var jo noget helt andet end at lade SisoftSandra burn-in.

Takker oplevelsen

Jørgen K.

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 20-11-05 16:50

Kan du skrive lidt mere om begge (og andre) ?

Fra : jorgen k

Dato : 22-11-05 20:06

nejtilspam@sol.dk wrote:
> Kan du skrive lidt mere om begge (og andre) ?

well, sisoft's tager delene én ad gangen og tester max hastiger på
cpu, memomry, cpu> momory, floppy og hdd. Dvs de enkelte
dele når at blive kolde inden de blive testet igen.
Passmark tager delene på én gang, dvs cpu, 3d, 2d, floppy, hdd
i ët hug. Hvis noget ikke kan køres på samme tid burde det gå ned her,
hvilket det ikke gjorde i dette tilfælde.

Jørgen K