Søges: portrættegner
Fra : Truberg@4100

Dato : 18-11-05 19:15

hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke sammen
portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.

Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
det.

/Dannie Truberg, Ringsted

Fra : Holst

Dato : 18-11-05 19:26

Truberg@4100 wrote:

> [...]
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre

Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret
i alle de tre grupper, som du har postet det i.

Fra : Truberg@4100

Dato : 18-11-05 20:59

> Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret i
> alle de tre grupper, som du har postet det i.

Det er jeg så ikke helt forstående overfor.......det er jo hverken en
stilling jeg tilbyder eller ønsker, men blot andres erfaring med en
portrættegner, dvs. en anbefaling.

Jeg kunne forstå det hvis jeg skulle ansætte en tegner eller selv ønskede en
stilling som tegner.

/Dannie

Fra : Holst

Dato : 18-11-05 21:12

Truberg@4100 wrote:

> Det er jeg så ikke helt forstående overfor.......det er jo hverken en
> stilling jeg tilbyder eller ønsker, men blot andres erfaring med en
> portrættegner, dvs. en anbefaling.

Nej, men du kunne så tage et smut forbi http://www.usenet.dk og læse
fundatserne for news:dk.familie.barn, news:dk.fritid.foto og
news:dk.kultur.billedkunst. Jeg kender ikke sidstnævnte gruppe, men dit
indlæg falder helt sikkert uden for fundatsen i de to førstnævnte grupper.

> Jeg kunne forstå det hvis jeg skulle ansætte en tegner eller selv ønskede en
> stilling som tegner.

Det lyder jo i høj grad til, at du vil ansætte en tegner, eftersom din
emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".

En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Fra : Keld Hansen

Dato : 19-11-05 12:53

> [...]
> emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".
>
> En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Ja, med risiko for at blive henvist til syv andre grupper, vover jeg pelsen.

Personen bag indlægget har et billede som skal konverteres til en tegning.
Det lugter ikke af en kommerciel ansættelse!

Jeg har ikke været inde i de tre grupper meddelensen oprindelig var posteret
i; men kun i dk.fritid.foto.

Der er mange i diverse nyhedsgrupper som åbenbart er af den overbevisning,
at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Jeg er sikker på, at de mennesker, som søger jeres hjælp, ikke gør det for
at genere jer; men udelukkende fordi de står med et problem, de ikke selv
umiddelbart kan løse.

I har sikkert selv stået i samme situation på et tidspunkt.

Med venlig hilsen og med et fremtidigt ønske om mere overbærenhed.

Keld Hansen

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-11-05 16:24

Keld Hansen skrev bla:

> [...]
> at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
> nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Det behøver du ikke. Du kan bare kikke på www.usenet.dk og se efter
hvilken gruppe der passer til dit spørgsmål.

Derfor er det også en god ide at starte på www.usenet.dk

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-11-05 21:26

Keld Hansen wrote:

> [...]
> Det lugter ikke af en kommerciel ansættelse!
>
> Jeg har ikke været inde i de tre grupper meddelensen oprindelig var posteret

Her i news:dk.fritid.foto er det ihvertfald off-topic at efterlyse en
portrættegner, og i dk.hierarkiet har der længe været koncensus om, at
news:dk.opslag.stillinger skal bruges til efterlysninger efter folk til
at udføre div. arbejdopgaver, dette gælder uanset arbejdets karrakter,
det gælder endda også for frivilligt ulønnet arbejde.

Tag et kik på www.usenet.dk - der kan man finde svar på alt vedr. en
fornuftig brug af dk.hierarkiet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 19-11-05 22:00

Keld Hansen wrote:

> Der er mange i diverse nyhedsgrupper som åbenbart er af den overbevisning,
> at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
> nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Nej, bestemt ikke. Det misforstår du.

Jeg synes, det er dejligt, at folk dukker op. Vi kan alle kvaje os, og
er man ny, så kvajer man sig nemmere. Det er derfor, at vi kommer med
vejledning om, hvordan og hvor man bør poste sine indlæg.

> I har sikkert selv stået i samme situation på et tidspunkt.

Netop, og dengang var der nogen, som fortalte os, hvordan vi burde
gebærde os.

Fra : Truberg@4100

Dato : 19-11-05 20:15

> [...]
> emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".
>
> En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Takker mange gange for den konstruktive kritik, den er taget til
efterretning

/Dannie

Fra : karsten & Pia

Dato : 19-11-05 08:23

> [...]
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre

Er det et barn du skal have tegnet, så kender jeg til www.lonelamp.dk , hun
bor også på sjælland.
Hun er rimelig med priser i forhold til mange andre, mens ellers prøv at søg
på google og se om der ikke dukker noget op du kan bruge.

MVH Pia

Fra : Truberg@4100

Dato : 19-11-05 20:12

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse
> Er det et barn du skal have tegnet, så kender jeg til www.lonelamp.dk ,
> hun bor også på sjælland.

Tak for hjælpen
/Dannie

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 19-11-05 10:48

Truberg@4100 wrote:
> [...]
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre

Hej

Nu kender jeg ikke dit ambitionsniveau, men i en del programmer til
billedbehandling findes der filtre, som kan lave noget der ligner
stregtegning, akvarel, oliemaling osv. ud fra et digitalt foto. Det
kræver vist lidt held med udgangsmaterialet, samt en del forsøg med
justeringerne, men det var måske værd at checke. Og det bliver jo ikke
til kunst af at komme gennem denne proces

Se f.eks. Adobe Elements, ACDSee, o.l. Filtrene hedder som regel noget
med Artistic / Pencil / Oil paint osv.. Funktionen findes også i visse
printere - eller rettere i driveren til printeren (f.eks. Canon S4500).

PS: Det er ikke så godt at krydsposte. Hvis man gør det alligevel så bør
man gøre opmærksom på det...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Truberg@4100

Dato : 19-11-05 20:17

"Kurt Kjær Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> printere - eller rettere i driveren til printeren (f.eks. Canon S4500).
>
> PS: Det er ikke så godt at krydsposte. Hvis man gør det alligevel så bør

Tak for din hjælp, tanken havde slet ikke strejfet mig, men det skal da
prøves.
Sorry med krydsposteringen, jeg glemte at skrive det.

/Dannie

Fra : Ib Beier

Dato : 20-11-05 10:27

Hej Dannie, bare for at posterne på nyhedsgruppen ikke skal handle om
portrættegninger resten af året, vil jeg gerne lave en A4 for efter foto for
250 incl. forsendelse....Så vidt jeg kan vurdere er jeg bedre end andre
danske portrættegnere jeg kan finde på google ved at kigge under
"portrættegninger".
Jeg sender gerne nogle eksempler til dig, hvis det ønskes...

VH
Ib Beier Søndergård
Skjern

Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-11-05 00:11

He he det kan du da selv. Scan billedet ind.... kør det igennem Photoshop og
brug nogle Artistic filtre..voila...blyantstegning :)
Print det ud på en laserprinter og læg udskriften bag et blankt stykke papir
og en glasplade med en kraftig lyskilde og tegn så løs med forskellige
blyanter eller kul :)

Well, snyd ja.... men det virker :)