Medtag break fra post med htmlspecialchars
Fra : Christoffer

Dato : 18-11-05 17:02

Som overskriften også antyder, så leder jeg efter en måde hvorpå jeg
overfører linjeskift fra mit textarea når jeg når jeg bruger
htmlspecialchars.
eks.
http://www.buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=html&id=17&action=laes
Nogle linjeskift ville gøre teksten væsentligt lettere at læse, men hvordan?

--
Christoffer

Fra : Niels

Dato : 18-11-05 18:55

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.buur.info/christoffer/nag/index.php?mode=html&id=17&action=laes
> Nogle linjeskift ville gøre teksten væsentligt lettere at læse, men

Udskifter de linjeskift som er lavet i textarea'et ("\n" og "\r")med et
HTML-linjeskift:

<?php
//Input fra textarea:
$input = "Dine linjeskift er usynlige\nNu er der skiftet linje...\rOg igen";
//Udskifter \n og \r med <br/>
$output = ereg_replace("(\n\r|\r\n)", "<br/>", $input);
?>

Nu har du nogle linjeskift som kan læses som HTML

Fra : Leonard

Dato : 18-11-05 19:06

"Niels" <niels@spoweb.dk> wrote:

>//Udskifter \n og \r med <br/>
>$output = ereg_replace("(\n\r|\r\n)", "<br/>", $input);

Hvad er der galt med den indbyggede php-funktion nl2br(); ??

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 18-11-05 19:37

> Hvad er der galt med den indbyggede php-funktion nl2br(); ??
ved jeg ikke, men havde da glemt alt om den!
Tak for hjælpen til jer begge!

--
Christoffer

Fra : Niels

Dato : 18-11-05 20:04

> Hvad er der galt med den indbyggede php-funktion nl2br(); ??
>
> --
> mvh Leonard
> Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Dunno, findes der sådan en?