Dynamisk load af HTML-side inde i en anden
Fra : SrS

Dato : 17-11-05 20:50

Hej

Jeg har brug for dynamisk at loade en HTML ind i en anden HTML-side.

Formålet er at gemme meddelelser fra en gæstebog i en HTML-side, og så næste
gang loade de ind med de nye meddelelser. Men den loader kun den allerførste
udgave ind,... ligesom den ikke gør det dynamisk, men laver siden en agng
for alle aller første gang. Hvad gør jeg galt?

Jeg skriver :

<!--webbot bot="Include" tag="BODY" u-include="guestlog.htm" -->

SrS

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-11-05 00:24

SrS wrote:
> Hej
>
> Jeg har brug for dynamisk at loade en HTML ind i en anden HTML-side.

Det må man ikke. Det vil resultere i, at du har flere sæt head+body inde i
hinanden. Det er ikke valid kode.

> Jeg skriver :
>
> <!--webbot bot="Include" tag="BODY" u-include="guestlog.htm" -->

Det er noget Frontpage-snavs, som ikke vil virke i fra alle servere - og
heller ikke vil virke lokalt, uden at du har noget serversoftware med
Frontpage-extension installeret.

Læg siden online og send os et link til den, så vi kan se på den.

Da du bruger noget include, skal det ligge på en server, som understøtter
den slags. Og det vil være en fordel, hvis du samtidig lavede en kopi af
alle de involverede filer, hvor du har udskiftet .htm med .txt og sender et
link til dem også.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/