Bideskinde
Fra : Rene

Dato : 17-11-05 19:38

Jeg skal ha en bideskinde fordi jeg skære tænder.
Og jeg har fundet en der bliver sat på fortænderne istedet for i hele
munden.
Er der nogle der har efaringer med den
Den hedder NTI "nociceptive trigeminal inhibition"

Fra : Cocoamum

Dato : 17-11-05 20:14

Rene skrev:
> [...]
> munden.
> Er der nogle der har efaringer med den
> Den hedder NTI "nociceptive trigeminal inhibition"

Min er i overmunden, men hele vejen. Jeg kender ikke den anden, men min
skinne tog mine hovedpiner.

Det er hamrende irriterende at skulle vænne sig til at sove med den.
Først løber ens mund så meget i vand, at man ikke kan sove. Efter et par
dage går det væk.

Tine

Fra : Jørgensen

Dato : 20-11-05 11:19

"Rene" <netmail@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> munden.
> Er der nogle der har efaringer med den
> Den hedder NTI "nociceptive trigeminal inhibition"

Jeg har ikke erfaringer med ovenstående. Men har selv for år tilbage betalt
2400 for en bideskinne hos tandlægen.
Fandt ud af bagefter, at man kan købe en af de tandbeskyttere boksere
bruger, den er lige så effektiv, men meget billigere !
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Cocoamum

Dato : 20-11-05 11:25

Jørgensen skrev:
> [...]
> Fandt ud af bagefter, at man kan købe en af de tandbeskyttere boksere
> bruger, den er lige så effektiv, men meget billigere !

Det var rart at vide, for man slider dem jo op over nogle år.

Jeg betalte også mellem 2 og 3 tusind kr.

Tine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-11-05 15:33

Jørgensen skrev:

> Fandt ud af bagefter, at man kan købe en af de tandbeskyttere
> boksere bruger, den er lige så effektiv, men meget billigere !

Kan man købe dem i almindelige sportsforretninger, eller...?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Nicole

Dato : 22-11-05 12:09

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Kan man købe dem i almindelige sportsforretninger, eller...?
>
> Mvh,

Ja, nu svarer jeg dig lige

Du kan købe den i almindelige sportsforretninger, fx SportsMaster,
InSport mm...

Det er sådan en gummi / silokone ting, som IKKE passer til dine tænder.
Så går du hjem, koger noget vand i en kedel, og gør "bideskinnen" varm
og våd, hvorefter du maser den ind på dine tænder, så den får facon
derefter...

Kan ikke lige huske hvad mere du skal, men den skal lige formes først.
Og det er IKKE svært, og tager ganske få minutter. Så kan du sove med
den osv.

Som en sidebemærkning kan det nævnes at jeg har daglig hovedpine, som nu
kører på 7. år--- INGEN ved hvorfor, og jeg er ved at være ligeglad, det
er jo bare blevet en del af min dagligdag nu
Men... Bideskinnen fjerner ikke min hovedpine (men den er f... også
kraftig), men den mildner det lidt---

Men, den dækker jo som måske allerede sagt, alle dine fortænder, og det
burde derfor være umuligt for dig at bide tænder mere

Nicole

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-05 12:17

Nicole skrev:

> [...]
> tænder. Så går du hjem, koger noget vand i en kedel, og gør
> "bideskinnen" varm og våd, hvorefter du maser den ind på dine

Alle tiders, tak! Min tandlæge har anbefalet mig bideskinne, men jeg
er ikke indstillet på at skulle betale et par tusinde for sådan en, så
jeg vil forsøge mig med en boxer-tingest i første omgang.

Jeg er allerede på vej ud af døren...

Taaak!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Cocoamum

Dato : 22-11-05 12:22

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> er ikke indstillet på at skulle betale et par tusinde for sådan en, så
> jeg vil forsøge mig med en boxer-tingest i første omgang.

Ja, jeg ville også gerne have vidst det lidt før (jeg betalte
tandlægeregningen)

Tine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-05 14:40

Cocoamum skrev:

> Ja, jeg ville også gerne have vidst det lidt før (jeg betalte
> tandlægeregningen)

Øv, surt.

SportsMaster havde så ikke min størrelse hjemme, men ville tage en hjem
til mig til afhentning fredag.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup