Udskifte blæser til chipsæt på Asus bundko~
Fra : Jørgen Lyng

Dato : 17-11-05 17:41

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge Asus A8N-E
eller om jeg skal vælge A8N5X, men fælles for dem
begge er at de har en blæser monteret på chipsættet.

En af mine venner købte et A8N5X og i løbet af no time
begyndte blæseren til chipsættet at larme temmelig meget.
Jeg har så set at der er mange andre som har oplevet
samme problem.

Er der nogen der ved hvilken blæser der passer til chipsættet?
Mon en 40 x 40 mm kan erstatte den medfølgende, eller er det
en anden størrelse der skal til?

Jeg kunne godt tænke mig at erstatte den oprindelige med
en Papst blæser.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : MV

Dato : 18-11-05 00:53

On Thu, 17 Nov 2005 17:41:18 +0100, Jørgen Lyng <nospam@zpost4660.dk>
wrote:

> [...]
>en anden størrelse der skal til?
>
>Jeg kunne godt tænke mig at erstatte den oprindelige med

Hej

Jeg har et A8N-E bundkort og allerede inden jeg monterede kortet
i kabinettet skiftede jeg chipset køleren ud med en passiv Zalman
køler til 25 kr. ( kan ikke huske hvad den hedder, men den er blå )

Den siger intet og giver rigeligt med køling til chipsættet.
Den bliver ikke engang lunken og maskinen er klippestabil,
selv ved en 10% overclockning.

mvh MV

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 19-11-05 09:03

det er denne og jeg har sat den på 3 asus A8N-SLi uden probs
link : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955

turde nemlig heller ikke løbe den chance at hele skidtet skulle ud igen

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-11-05 10:13

wrote:

> [...]
>en anden størrelse der skal til?
>
>Jeg kunne godt tænke mig at erstatte den oprindelige med
køb den lille blå zalman den satte jeg på et tidspunkt på et
asrockbundkort der blev viildt varmt pludselig var den kun lunken

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 19-11-05 12:23

Tak for tippet alle sammen.

Jeg vil vælge den passive køler og så montere
en Papst kabinetblæser til indsugning.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 19-11-05 23:22

"Jørgen Lyng" <nospam@zpost4660.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for tippet alle sammen.
>
> Jeg vil vælge den passive køler og så montere
> en Papst kabinetblæser til indsugning.
Hvis det er FSB800 CPU så bliver den mere end lun, hvis du tilmed clocker
den til FSB1000+ så kan du godt glemme alt om passiv køling

/Morten

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 19-11-05 23:30

Morten Lundstrøm skrev:

>Hvis det er FSB800 CPU så bliver den mere end lun, hvis du tilmed clocker
>den til FSB1000+ så kan du godt glemme alt om passiv køling

Jeg tror du svarer på noget andet end det tråden gik ud på.

Spørgsmålet handlede om chipsættet og ikke selve CPU'en.

Jeg har tænkt mig at købe en AMD Venice 3500+ som mig bekendt er
en af de CPU'er der udvikler mindst varme. Jeg har dog ikke planer
om at vælge passiv køling til den.

Jørgen Lyng
(uden z)