Inkompetence hos Tele2
Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-11-05 15:48

Jeg synes lige jeg vil goere lidt reklame for Tele2.

I gaar aftes roeg forbindelsen, som den har gjort saa mange gange
foer. Jeg benyttede lejligheden til at faa lidt mere soevn. Men
da jeg stod op i morges, var der stadig ingen forbindelse.

Jeg ringede derfor til den foerste supporter, som bad mig fra-
koble al firewall, antivirus o.lign.

Mig: "Jeg har ingen af delene"
T2: "Naa!? Saa er det nok fordi der er kommet noget ind"
Mig: "Det tvivler jeg paa, jeg koerer FreeBSD"
T2: "Hvad?"
Mig: "FreeBSD"
T2: "Naa, FreeBSD..."

Det endte med at han fik mig til at slukke for modemet i en
time, og starte det igen. Det virkede, ikke overraskende, ikke.

Jeg ringede op til den anden supporter, som intet andet gjorde
end at booke en teknikker, som kunne komme ud og "maale paa
linjen". Men han kunne nok foerst komme en gang i naeste uge.
Flink som jeg er, accepterede jeg dette generoese tilbud.

Min mor derimod, ville ikke vaente til naeste uge, og ringede
derfor for at brokke sig til tredje supporter, som vist haeldte
mod samme ikkeloesningsprincip som de to forrige. Naar vi en
sjaelden gang imellem havde samme problem hos TDC, var
proceduren altid den samme; nemlig at genstarte linjen. Det kom
jeg i tanke om, mens min mor talte med supporteren, og foreslog
derfor at dette blev proevet. Han gik tilsyneladende med paa
den uden indvendinger.

Jeg slukkede mit modem, mens det blev gjort, og overhoerte min
mors fortsatte samtale med ham - han havde vist allerede givet
op, inden jeg havde faaet taendt modemet igen: "Du kan da godt
proeve at taende nu, men...". Det gjorde jeg saa, og det
forbandt ligesaa smukt.

Det kunne have endt med tre supportere, en tekniker, en uges
ventetid, et par skaenderier og en helvedes masse kedsomhed og
ekstra besvaer, hvis ikke jeg selv havde fundet loesningen.

Stakkels de der ikke kan hjaelpe sig selv paa den maade.

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 17-11-05 16:08

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> wrote in message
> [...]
> ekstra besvaer, hvis ikke jeg selv havde fundet loesningen.
>
> Stakkels de der ikke kan hjaelpe sig selv paa den maade.

Tja, heldigvis kører min SOHO 77 router super fint og har kørt fint i hele
perioden siden Tiscali overgik til Tele2.
Jeg frygter den dag jeg får behov for support med alle de historier man
hører.
Jeg betaler dog specielt service gebyr hver måned (ca 100 kr) for at have
direkte adgang til hurtig support, så jeg håber supporten er lige så godt
som den var på VIP nummeret i sin tid hos Tiscali.
Jeg mindes engang hos Tiscali hvor min SOHO 77 router gik i stykker, det tog
ialt 2 uger og kontakt med flere forskellige supportere at overbevise dem om
at det var deres SOHO 77 der var opstået fejl på. Efterfølgende hed det sig
at jeg først skulle sende router retur til dem før de ville sende mig en ny,
jeg fik heldigvis 1/2 år efter dækket nedetiden fuldt ud.
Mvh
Torben

Fra : Finn Oluf Espersen

Dato : 17-11-05 16:26

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra besvaer, hvis ikke jeg selv havde fundet loesningen.
>
> Stakkels de der ikke kan hjaelpe sig selv paa den maade.

Når jeg læser ovenstående så lyder for mig som om det er "mors dreng" der
er
inkompetent.
Bad den første supporter dig ikke lige netop om at genstarte modemet.

En supporter kan jo ikke se igennem linien og er da nødsaget til, at
forsøge
nogle ting for at konstatere om det evt. er dit udstyr der er noget galt
med.

Han kan heller ikke se gennem linien hvilket styresystem du kører og det
er
meget nærliggende, at tro du har fået "noget ind" når du ikke kører virus
program eller firewall. Husk på at størstedelen af alle brugere kører
windows.

Synes bestemt ikke du kan kalde Tele2 inkompetent af ovenstående grunde.

mvh.
Finn

Fra : Hauge

Dato : 17-11-05 16:44

Finn Oluf Espersen wrote:
> Når jeg læser ovenstående så lyder for mig som om det er "mors dreng"
> der er
> inkompetent.

Eller ham der læser det.

> Bad den første supporter dig ikke lige netop om at genstarte modemet.

Nej linjen..

Klip fra det oprindelige:
<<<
Naar vi en
sjaelden gang imellem havde samme problem hos TDC, var
proceduren altid den samme; nemlig at genstarte linjen
<<<

Dvs. supporteren genstarter et elelr andet på centralen, og det tror jeg
ikke at "mors dreng" kan.

> Synes bestemt ikke du kan kalde Tele2 inkompetent af ovenstående
> grunde.

Men det vil jeg så kalde andre.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117154420@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-11-05 16:58

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev 2005-11-17:

> Nej linjen..

Omvendt. :) Han bad mig genstarte modemet, det virkede ikke.
TDC plejer at genstarte linjen, det var det jeg foreslog den
tredje supporter - det virkede.

Fra : Hauge

Dato : 17-11-05 17:11

Hej
Lars Stokholm wrote:
> Omvendt. :) Han bad mig genstarte modemet, det virkede ikke.
> TDC plejer at genstarte linjen, det var det jeg foreslog den
> tredje supporter - det virkede.

Jeg fik det skrevet forkert, jeg forstod godt hvad du mente, har selv prøvet
det samme.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117161105@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-11-05 10:48

On 2005-11-17, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:

> Omvendt. :) Han bad mig genstarte modemet, det virkede ikke.
> TDC plejer at genstarte linjen, det var det jeg foreslog den
> tredje supporter - det virkede.

Hvordan genstarter man en linje?

--
Andreas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-11-05 11:07

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

>Hvordan genstarter man en linje?

Man finder CTRL, ALT og DELETE på kablet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-11-05 15:52

Fri, 18 Nov 2005 09:47:51 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,
på 14 linier, i <slrndnr8q6.mil.apj@irq.dk>, :

>Hvordan genstarter man en linje?

Slukker for strømmen i hele centralen og tænder igen

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-11-05 16:54

Finn Oluf Espersen <foe@edb.dk> skrev 2005-11-17:
> Når jeg læser ovenstående så lyder for mig som om det er "mors dreng" der
> er inkompetent.

Ja, jeg er "mors dreng" fordi ordet "mor" indgaar i mit indlaeg?
Vi bor under samme tag, bruger samme Internetforbindelse. Hvad
er dit problem?

Har du et anstrengt forhold til din egen mor, siden det er de
associationer du faar, naar du hoerer ordet? Kan du stadig ikke
komme dig over, at hun lod dine klassekammerater fra gymnasiet
komme til patterne foer du?

> Bad den første supporter dig ikke lige netop om at genstarte modemet.

Jo, det gjorde jeg, det virkede ikke. Hvor vil du hen?

> En supporter kan jo ikke se igennem linien

Jeg ved ikke hvad en supporter kan og ikke kan. Men det boer
ikke vaere kunden der loeser problemerne med deres produkt.

> Synes bestemt ikke du kan kalde Tele2 inkompetent af ovenstående grunde.

Du er ansat hos Tele2, ikke?

PS: Laes lige mit indlaeg igen, der er meget du har misforstaaet
som jeg ikke har kommenteret.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-11-05 21:56

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> crashed Echelon writing

> Jo, det gjorde jeg, det virkede ikke. Hvor vil du hen?

Han vil nok hen at du i dit indlæg, først siger at en supporter bad dig
slukke modemmet, tænde igen efter en time, hvor du så skriver at det ikke
overaskende ikke virkede.

Senere i indlægget skriver du så du kommer i tanke om at i hos TDC plejede
og genstarte modemmet og så virkede det.

Hvor i ligger forskellen at slukke modemmet, tænde det igen og så i at
genstarte det?

Ergo du siger Tele2 er skod fordi du var nødt til at genstarte dit modem 2
gange?

> Jeg ved ikke hvad en supporter kan og ikke kan. Men det boer
> ikke vaere kunden der loeser problemerne med deres produkt.

En supporter er firstline support som har et skema dit skal tjekke af når
kunder ringer ind, hvis de ikke kan løse opgaven bliver den givet videre
til secondline support som har lidt mere teknisk kompetence.

Hvilke værktøjer supporteren har til hjælp varierer sikkert fra firma til
firma.

--
Bjarke Andersen

Fra : KsNa

Dato : 18-11-05 22:20

> Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> crashed Echelon writing
>

> Senere i indlægget skriver du så du kommer i tanke om at i hos TDC plejede
> og genstarte modemmet og så virkede det.

Nej, der står at TDC genstartede linien, ikke modemet.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-11-05 22:28

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> crashed Echelon writing

> Nej, der står at TDC genstartede linien, ikke modemet.

ahhhhhhhh, my bad

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-11-05 09:58

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev 2005-11-18:

> ahhhhhhhh, my bad

Jeg maa have formuleret mig temmeligt klodset, siden det kan
skabe saa mange misforstaaelser. :)

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-11-05 11:21

On 19 Nov 2005 08:58:21 GMT, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com>
wrote:

>Jeg maa have formuleret mig temmeligt klodset, siden det kan
>skabe saa mange misforstaaelser. :)

Måske er det bare fordi det ikke giver mening at genstarte linjen.
Huskede du så også at genstarte stikket?

/Jarlskov

Fra : Hauge

Dato : 19-11-05 11:36

Lasse Jarlskov wrote:
> Måske er det bare fordi det ikke giver mening at genstarte linjen.

Måske for dem der ikke aner en hujende fis om det, men for dem der ved bare
en lille anelse, de ved hvad det betyder.

> Huskede du så også at genstarte stikket?

Huskede du at tømme natpotten?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051119103549@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-11-05 11:44

On 2005-11-19, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Måske for dem der ikke aner en hujende fis om det, men for dem der ved bare
> en lille anelse, de ved hvad det betyder.

Nej, det giver absolut ingen mening, uanset hvor meget du ved.
Den eneste forudsætning, der KAN få det til at give mening er at være
inde i hovedet på den person, der kan få "genstart porten på centralen"
til at blive til "genstart linjen", det er to adskilte ting.

--
Andreas

Fra : Hauge

Dato : 19-11-05 11:53

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Nej, det giver absolut ingen mening, uanset hvor meget du ved.

Nå?

> [...]
> inde i hovedet på den person, der kan få "genstart porten på
> centralen" til at blive til "genstart linjen", det er to adskilte

Sjovt at TDCs supportere kalder det at "genstarte linjen" når de sender et
reset (eller hvad de end gør) til centralen. Og det er ikke kun een gang jeg
har hørt det.
Jeg er ligeglad med at du er eller har været supporter, men det er altså
virkligheden, om du vil tro det eller ej.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051119105320@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-11-05 12:06

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

>Sjovt at TDCs supportere kalder det at "genstarte linjen" når de sender et
>reset (eller hvad de end gør) til centralen. Og det er ikke kun een gang jeg
>har hørt det.

Sådan er der jo så meget. I de "gode, gamle dage" var jeg sysadm
på World Online. Jeg ved ikke, hvem der fandt på det elendige
begreb "flowstop", men det spredte sig som en løbeild. Også til
andre udbydere end World Online (jeg er nu ret sikker på, at det
opstod dér).

I praksis er "flowstop" noget vås, for der mindst 10 grunde til,
at det kan opstå. Derfor kan man heller ikke løse et problem med
flowstop. Imidlertid vil du se mange supportere - også de yderst
kompetente både supportmæssigt og teknisk af dem, der er hoppet
med på den vogn. For det hedder det i "folkemunde".

Det er formentlig det samme med at "genstarte linjen", selvom det
jo også er noget vås. Hvordan genstarter man en kobbertråd? Den
eneste praktiske mulighed må vel være at smelte den om?

>Jeg er ligeglad med at du er eller har været supporter, men det er altså
>virkligheden, om du vil tro det eller ej.

Andreas er nok en af de førende eksperter inden for DSL i Danmark.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-11-05 12:21

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev 2005-11-19:
> [...]
> begreb "flowstop", men det spredte sig som en løbeild. Også til
> andre udbydere end World Online (jeg er nu ret sikker på, at det

Lasses kritik lyder at jeg bruger et begreb som folk ikke forstaar,
fordi det er noget vaas, men det passer jo ikke. Det kan godt vaere
noget vaas, set med etymologiske fluekneppebriller, og samtidigt
vaere noget folk bruger og forstaar i vid udstraekning, som du vel
ogsaa er lidt inde paa. Det er tilfaeldet her, og at det er det ene
udelukker ikke at det kan vaere det andet.

> Det er formentlig det samme med at "genstarte linjen", selvom det
> jo også er noget vås. Hvordan genstarter man en kobbertråd? Den
> eneste praktiske mulighed må vel være at smelte den om?

Ja, man sidder og griner, saa ens fede mave blaevrer mod bordets
kant, ikke? Genstarte kobbertraad, har man hoert mage. Hohoho.

> Andreas er nok en af de førende eksperter inden for DSL i Danmark.

Naah... Han er "ekspert"... OK.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-11-05 12:24

On 2005-11-19, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:

> [...]
> ogsaa er lidt inde paa. Det er tilfaeldet her, og at det er det ene
> udelukker ikke at det kan vaere det andet.

Hvorfor blev du så misforstået?
(Og nej, jeg forstod ikke hvad du mente, da du skrev "genstarte linjen")

--
Andreas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-11-05 12:41

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev 2005-11-19:
> Hvorfor blev du så misforstået?

Du spoerger som om jeg har paastaaet, at det ikke er fordi folk
ikke har forstaaet hvad jeg mente med at genstarte linjen.

Fra : KsNa

Dato : 19-11-05 15:09

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor blev du så misforstået?
> (Og nej, jeg forstod ikke hvad du mente, da du skrev "genstarte linjen")

Du ved så heller ikke hvad et ISDN-modem er?

Mvh
Kim

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-11-05 18:21

On 2005-11-19, KsNa <KsNa@invalid.invalid> wrote:

> Du ved så heller ikke hvad et ISDN-modem er?

Jo, og i modsætning til "genstarte linjen", som vi så har fået forklaret
i denne tråd, er der en entydig definition på, hvad et ISDN-modem er.
Martin Højriis har jo netop tidligere forklaret at når TDC taler om at
genstarte linjen kan det være utrolig mange komponenter, der er tale om,
og det gør det også ret umuligt at sige hverken buh eller bæh til det
oprindelige indlæg.

--
Andreas

Fra : KsNa

Dato : 21-11-05 19:15

> [...]
> genstarte linjen kan det være utrolig mange komponenter, der er tale om,
> og det gør det også ret umuligt at sige hverken buh eller bæh til det

Jamen, så ved du jo noget som er almindelig kendt blandt alle os andre.

ISDN-moden er der vel i realiteten ikke noget der hedder, det er bare noget
vi kalder det når det er for svært/besværligt at sige terminaladapter, når
det nu skal være så korrekt.

Mvh
Kim

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 20-11-05 21:09

On Sat, 19 Nov 2005 11:23:53 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hvorfor blev du så misforstået?
>(Og nej, jeg forstod ikke hvad du mente, da du skrev "genstarte linjen")

"Et geni/en ekspert er en mand, der ved noget om noget, som resten af
verden er uvidende om, og er uvidende om det, som hele verden ved."

Der er flere af os, som efterhånden har mødt din snobbede
"ekspert-stil" på usenet.

Mvh

Nicolai

--
"Der findes to ting, som er uendelige: Universet og den menneskelige
dumhed. Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker."

Albert Einstein

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-11-05 00:24

nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk writes:

>Der er flere af os, som efterhånden har mødt din snobbede
>"ekspert-stil" på usenet.

Her lugter af sure rønnebær.

Mvh.
   Klaus.

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 21-11-05 17:31

On Sun, 20 Nov 2005 23:24:05 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Her lugter af sure rønnebær.

Ja, og rønnebærene er de kollegaer fra Tiscali/WOL som bare ikke kan
lade være med at rygklappe hinanden. Den er jo helt tydelig. Siger man
noget grimt til APJ, så kommer du og thomas straks til hjælp. Hvor
bliver morten af?

Utroligt at i ikke er blevet ældre. Stadig de samme bumsebefængte,
coladrikkende slappe nørder, som render rundt med en "vi ejer usenet
opførsel" som altid. Det sjoveste af det hele er, at da man mødte op
på peter bangsvej, turde ingen af jer komme ud og snakke.

Og Klaus, fremover, så bedes du da respektere at nogle mennesker har
en holdning til APJ, uden at du behøver at kommentere med nytteløse
indlæg. Det har du selv kæmpet for, men dobbeltmoral er godt.

>Mvh.
>   Klaus.

Nicolai

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-11-05 19:57

On Mon, 21 Nov 2005 17:30:55 +0100, nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk wrote:

> ...... Det sjoveste af det hele er, at da man mødte op
> på peter bangsvej, turde ingen af jer komme ud og snakke.

Efter at have haft en del småpsykopater fra usenet, der tilsyneladende
synes det er morsomt at ringe for at plage mig på arbejde, tror jeg
nærmere, det er noget man fravælger - dvs. det har intet med mod at
gøre; for mig handler det mest om at slippe for at spilde min tid.

> Og Klaus, fremover, så bedes du da respektere at nogle mennesker har
> en holdning til APJ, uden at du behøver at kommentere med nytteløse
> indlæg. Det har du selv kæmpet for, men dobbeltmoral er godt.

At folk har en holdning til Andreas undrer mig ikke - det er mere
holdningen, der undrer.

Uanset hvad du måtte synes om ham, så er han helt uden tvivl en af de
bedre netfolk.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 20:07

On 21 Nov 2005 18:57:25 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

> [...]
>nærmere, det er noget man fravælger - dvs. det har intet med mod at
>gøre; for mig handler det mest om at slippe for at spilde min tid.

Det kan jeg godt se, men nu havde de masser af tid til at sidde og
skrible en masse fis, men åbenbart ikke tid til at sige det til mig
direkte.

>At folk har en holdning til Andreas undrer mig ikke - det er mere
>holdningen, der undrer.
>
>Uanset hvad du måtte synes om ham, så er han helt uden tvivl en af de
>bedre netfolk.

Den slags er der masser af eksempler på. Men i min verden, behandler
man folk ordentlig, uanset hvor klog man er. Og de hersens eks
kollegaer fra Tiscali, har svært ved at lade folk tale for dem selv,
men blander sig for at hjælpe hinanden konstant, med ordkløveri.

Nicolai

Fra : Hauge

Dato : 21-11-05 20:10

Sonny T. Larsen wrote:
> Uanset hvad du måtte synes om ham, så er han helt uden tvivl en af de
> bedre netfolk.

Hvilket jo så absolut ikke behøver betyde noget som helst.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051121190955@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-05 23:57

On 21 nov 2005, Sonny T. Larsen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> At folk har en holdning til Andreas undrer mig ikke - det er
> mere holdningen, der undrer.
>
> Uanset hvad du måtte synes om ham, så er han helt uden tvivl en
> af de bedre netfolk.

Uden tvivl. Det legitimerer vel alligevel ikke den hørm at
bedrevidene arrogance som ofte siver ud fra ansatte i netbranchen i
disse fora? Det mener jeg faktisk jeg har diskuteret med dig før.

Jeg undrer mig ofte over hvad alle Jer orakler får ud af at lade jer
belaste af pøblen i disse fora? Det må være ufatteligt trættende og
opslidende for intellektet at høre på alt den uvidenhed.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Christian R.

Dato : 23-11-05 14:56

On 21 Nov 2005 22:56:48 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen.nospam@gmail.com> wrote:

>Jeg undrer mig ofte over hvad alle Jer orakler får ud af at lade jer
>belaste af pøblen i disse fora? Det må være ufatteligt trættende og
>opslidende for intellektet at høre på alt den uvidenhed.

Det er glad for at folk med reel viden deltager i debatten på Usenet.
Dette gælder også Andreas. At der så er nogle stykker der forvandler
det til en stor gang mudder er irriterende og unødvendigt.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-11-05 21:13

nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk <nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk> wrote:

> [...]
> opførsel" som altid. Det sjoveste af det hele er, at da man mødte op
> på peter bangsvej, turde ingen af jer komme ud og snakke.

Så er det altid godt at du er så voksen at du ikke bærer nag.

--
-René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-11-05 12:07

On 2005-11-19, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Sjovt at TDCs supportere kalder det at "genstarte linjen" når de sender et
> reset (eller hvad de end gør) til centralen. Og det er ikke kun een gang jeg
> har hørt det.

Så TDCs supportere er simpelt hen den autoritative kilde til dansk
sprogbrug?
Er det ikke de samme mennesker, der modtager et par timers instruktion i
at betjene kunder, og så bliver kastet ud i deres nye studiejob?

> Jeg er ligeglad med at du er eller har været supporter, men det er altså
> virkligheden, om du vil tro det eller ej.

Det bliver ikke mere rigtigt af at flere mennesker kalder det noget
forkert.

--
Andreas

Fra : Hauge

Dato : 19-11-05 13:06

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Så TDCs supportere er simpelt hen den autoritative kilde til dansk
> sprogbrug?

Næeh, men det er noget folk forstår, når en "ganstart af linjen" kan få
lortet til at virke.

> Er det ikke de samme mennesker, der modtager et par timers
> instruktion i at betjene kunder, og så bliver kastet ud i deres nye
> studiejob?

Som dig selv, da du vel selv sad samme sted?

> Det bliver ikke mere rigtigt af at flere mennesker kalder det noget
> forkert.

Næeh enig, men hvorfor ikke kalde ting noget som folk kan forholde sig til?

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051119120608@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 20-11-05 21:14

On Sat, 19 Nov 2005 13:06:04 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Næeh, men det er noget folk forstår, når en "ganstart af linjen" kan få
>lortet til at virke.

Ja, og Tele2 teknikeren forstod det også. Så selvom begrebet ikke
eksisterer, kan det jo bruges.

>Som dig selv, da du vel selv sad samme sted?

Nej, APJ har aldrig været under træning. Han blev født med al hans
viden. Sådan opfører han sig i hvert fald.

>Næeh enig, men hvorfor ikke kalde ting noget som folk kan forholde sig til?

Så forstår den lille procentdel af selvbestaltede eksperter, jo ikke
hvad vi andre snakker om.

>Mvh Hauge

Mvh

Nicolai

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-11-05 10:54

nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk wrote:

[klip]

Vintersemesteret starter tidligt i år ?

--
Don't waste space

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-05 12:42

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
> nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk wrote:
>
> [klip]
>
> Vintersemesteret starter tidligt i år ?

Som betyder?

> Don't waste space

Tror jeg faktisk lige skete...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-11-05 15:45

"Palle Jensen" <palle.jensen.nospam@gmail.com> writes:

>Som betyder?

Det er (okay, var) der, alle de nye studerende uden en klap forstand
på IT fik adgang til USENET. Og brugte en masse tid på at støje og
generelt opføre sig som elefanter i en vis butik.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-11-05 16:27

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev 2005-11-21:
> Det er (okay, var) der, alle de nye studerende uden en klap forstand
> på IT fik adgang til USENET. Og brugte en masse tid på at støje og
> generelt opføre sig som elefanter i en vis butik.

Hvilke studerende? Taler du om nogen bestemt episode, eller er det
noget du mener sker hver vinter?

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 21-11-05 17:24

On Mon, 21 Nov 2005 14:45:07 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
> [...]

>på IT fik adgang til USENET. Og brugte en masse tid på at støje og
>generelt opføre sig som elefanter i en vis butik.

Ja, og du glemmer lige detaljen med, at I gamle WOL/Tiscali folk,
sidder som små snobber og forsøger at regere Usenet. Hvilket nok er
værre end at være ganske alm. uvidende.

Specielt dig, Klaus, som i en egenskab af sysadm udsteder advarsler
til kunder, på opfordring fra kollegaer, uden at have undersøgt sagen
først.

Og til alle andre, Andreas, Thomas, Klaus og flere, er hinandens
rygklappere. Så diskuterer du med den ene, så kommer de andre
fløjtende med tåbelig ordkløveri.

Forresten, bor du stadig der i lyngby, nede bag burger king?

>Mvh.
>   Klaus.

Nicolai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-05 18:48

It happens that nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk formulated :
> Forresten, bor du stadig der i lyngby, nede bag burger king?

Uhhhhh, du er hård, shit hvor bliver alle bange for en fyr som dig,
hold da helt op, sikke nogen (skjulte) trusler du kan komme med.

Du er da lige lidt til grin...

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 19:23

On Mon, 21 Nov 2005 18:48:26 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Uhhhhh, du er hård, shit hvor bliver alle bange for en fyr som dig,
>hold da helt op, sikke nogen (skjulte) trusler du kan komme med.

Tyv tror hver mand stjæler.

>Du er da lige lidt til grin...

Nej, det er du faktisk. Der var nu en bestemt årsag til at jeg
spurgte, men din bemærkning viser vist mere om dig, end den gør om
mig.

Nicolai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-05 20:15

nfl05 wrote on 21-11-2005 :
> Nej, det er du faktisk. Der var nu en bestemt årsag til at jeg
> spurgte, men din bemærkning viser vist mere om dig, end den gør om
> mig.

Dine indlæg giver meget klart indtryk af at det var en slet skjult
trussel i stil med "jeg ved hvor du bor" i og med du brokker dig
højlydt og nærmest sviner Klaus, APJ og flere til. Er det ikke
tilfældet så er jeg da ikke bleg for en uforbeholden undskyldning som
hermed er vedhæftet :)

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-11-05 19:52

On Mon, 21 Nov 2005 17:24:13 +0100, nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk wrote:

> Specielt dig, Klaus, som i en egenskab af sysadm udsteder advarsler
> til kunder, på opfordring fra kollegaer, uden at have undersøgt sagen
> først.

Mon ikke du burde whine et andet sted?

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 20:08

On 21 Nov 2005 18:52:22 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>Mon ikke du burde whine et andet sted?

Hvorfor?

Nicolai

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-11-05 00:00

On 21 nov 2005, wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Forresten, bor du stadig der i lyngby, nede bag burger king?

Mig bekendt har man - meget fejlagtigt - lukket Burger King i Lyngby!

R.I.P.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 21-11-05 17:26

On Mon, 21 Nov 2005 09:54:11 +0000 (UTC), Thomas Corell
<nospamplease@corell.dk> wrote:

>Vintersemesteret starter tidligt i år ?

Ja, jeg kan godt forstå at du er nødt til at spørge, da du jo aldrig
selv har opholdt dig på en uddannelsesinstitution.

Men jeg er da forbavset over, at du overhovedet kunne finde den
forbindelse. Det må virkelig have krævet noget energi af dig.

Nicolai

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-11-05 10:25

> [...]
> Ja, jeg kan godt forstå at du er nødt til at spørge, da du jo aldrig
> selv har opholdt dig på en uddannelsesinstitution.

Du udtaler dig om noget, som du åbenlyst ikke ved noget om...

> Men jeg er da forbavset over, at du overhovedet kunne finde den
> forbindelse. Det må virkelig have krævet noget energi af dig.

Hvis du fortsat vil gå efter manden (og ikke bolden) og svine alt og
alle til, så beder jeg dig FUT'e tråden til mudder-gruppen.

--
Don't waste space

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-11-05 12:48

> nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk wrote:

> Du udtaler dig om noget, som du åbenlyst ikke ved noget om...

Noget som du mener du har patent på da?

> Hvis du fortsat vil gå efter manden (og ikke bolden) og svine alt og
> alle til, så beder jeg dig FUT'e tråden til mudder-gruppen.

Fej nu lige for egen dør først ikke! Var det ikke dig der begyndte
på det møj?

> --
> Don't waste space

Ja husk det!

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-11-05 15:14

Palle Jensen wrote:
> "Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Noget som du mener du har patent på da?

Ja, jeg har patent på at vide hvad jeg selv begår her i livet ;)

P.S. lad være med at quotefucke mine indlæg, pft.

--
Don't waste space

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-11-05 21:15

On 22 nov 2005, Thomas Corell wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, jeg har patent på at vide hvad jeg selv begår her i livet ;)
>
> P.S. lad være med at quotefucke mine indlæg, pft.

OK. På den ene side set prøver du at undvige at du kvajer dig lidt.
Det er fair nok. På den anden side set tvinger du os til at få
uddybet at du talte nedladende om folk du ikke kender, og bagefter
beder andre om ikke at gå efter manden men bolden.

Det med at gå efter bolden skulle du øve dig lidt i.

Det der med at quotefucke har du vist heller ikke helt styr på...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thomas Corell

Dato : 23-11-05 09:33

Palle Jensen wrote:

> Det der med at quotefucke har du vist heller ikke helt styr på...

Du fik det til at fremstå som at jeg skrev til en at han 'ikke vidste
noget', når det jeg skrev var at han 'ikke vidste noget om hvilke(e)
uddannelser jeg har'. Altså ved din kreative citering få en anden mening
ud af det jeg skrev...

--
Don't waste space

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-11-05 15:08

On Sat, 19 Nov 2005 10:44:14 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>"genstart porten på centralen"

Er det ikke sådan at Tele2 bruger TDCs udstyr på centralerne?
(Antaget at det ikke er en gammel Tiscali-forbindelse)
Har Tele2-supporteren så overhovedet mulighed for at genstarte noget
som helst på centralen?

/Jarlskov

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-11-05 18:22

On 2005-11-20, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

> Er det ikke sådan at Tele2 bruger TDCs udstyr på centralerne?
> (Antaget at det ikke er en gammel Tiscali-forbindelse)

Jo, men det ved vi ikke om det er.

> Har Tele2-supporteren så overhovedet mulighed for at genstarte noget
> som helst på centralen?

Ikke direkte, men han kan nok bede TDC om det.

--
Andreas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-11-05 12:04

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> skrev 2005-11-19:
> Måske er det bare fordi det ikke giver mening at genstarte linjen.
> Huskede du så også at genstarte stikket?

Maaske hvis du proevede at benytte dig af den egenskab, som de
fleste nogenlunde veludviklede mennesker er udstyret med; at
abstrahere lidt fra begrebet "linje" som en ledning, og se paa
det som en forbindelse. Aandsvage kvaerulant.

Men det er i virkeligheden ikke en diskussion du skal tage op
med mig, for det er adskillige forskellige supportere hos TDC
der har laert mig ideen om "at genstarte linjen", og Tele2
forstaar det tilsyneladende ogsaa uden problemer.

Fra : Hauge

Dato : 19-11-05 13:10

Hej
Lars Stokholm wrote:
> [...]
> abstrahere lidt fra begrebet "linje" som en ledning, og se paa
> det som en forbindelse. Aandsvage kvaerulant.

Problemet er at "de kloge" er så fikserede på hvad der er deres termer, at
de ikke kan se noget som helst udover deres egen forkvaklede snude.

> [...]
> der har laert mig ideen om "at genstarte linjen", og Tele2
> forstaar det tilsyneladende ogsaa uden problemer.

Schhh, det er alle os andre der er dumme, at vi kan forstå noget der "ikke
passer", når det nu ikke kan lade sig gøre at genstarte en linje..
Jeg mindes også at det hedder "at genstarte maskinen" (computeren), selvom
om det reelt kun er styresystemet man genstarter.. Sååeehh.. Men de kloge
forstår nok ikke når man siger at maskinen skal genstartes..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051119120940@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : nfl05*REMOVE*@tnb.aa~

Dato : 21-11-05 17:36

On Sat, 19 Nov 2005 13:09:36 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>om det reelt kun er styresystemet man genstarter.. Sååeehh.. Men de kloge
>forstår nok ikke når man siger at maskinen skal genstartes..

Ja, det skal man passe på med. Men Lars og Hauge, APJ og hans
"bandemedlemmer" af nuværende og tidligere TIScali og WOL kollegaer,
de har mange års erfaring i at rygklappe hinanden og ordkløve andre
folks udtalelser, hvis de går en af bandens medlemmer imod. Så i kan
lige så godt opgive. De er bare klogere end andre.

Samtidig så sidder de og dækker sig bag deres computere. Ville de
opføre sig på samme måde i den virkelige verden? Nej, det ville de
ikke. Men de tør godt på usenet.

>/Hauge

Nicolai

Fra : Hauge

Dato : 21-11-05 17:51

Hej
> [...]
> folks udtalelser, hvis de går en af bandens medlemmer imod. Så i kan
> lige så godt opgive. De er bare klogere end andre.

Har været her på usenet så længe, at jeg kender dem fra dengang, og de var
totalt tåbelige, især når man var negativ over Image.

> Samtidig så sidder de og dækker sig bag deres computere. Ville de
> opføre sig på samme måde i den virkelige verden? Nej, det ville de
> ikke. Men de tør godt på usenet.

De er vel ikke andet end en flok snothvalpe.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051121165118@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-11-05 15:05

On 19 Nov 2005 11:04:23 GMT, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com>
wrote:

> Aandsvage kvaerulant.

Så vidt jeg husker var det dig selv der rejste spørgsmålet om hvorfor
så mange misforstod det du skrev. Jeg kommer med et bud.

At du ikke er enig med mig, giver dig vel ikke ret til at kalde mig
kværulant.

/Jarlskov

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-11-05 15:21

> Hvordan genstarter man en linje?

Et samleord TDCs supportere bruger om de de gør for at rette fejl på
internetforbindelsen mens kunden er i telefonen.

Jeg spurgte tidligere om hvad det indebar og fik svar her i gruppen
af Martin Højriis, der skrev følgende:

"Det kan være flere ting lige fra en nærmest fysisk on/off af porten på
modemkortet til en genindlæsning af de data der ligger i routeren der
får dig på nettet "

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/browse_thread/thread/13d5a3e1acb6a331/18f41673bbfffb48

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-11-05 09:57

> [...]

> komponenter, der er tale om, og det gør det også ret umuligt at
> sige hverken buh eller bæh til det oprindelige indlæg.

Det kan man på den ene side godt sige - på den anden side er der ikke
den store tvivl om, at "at genstarte linien" er et udtryk der bruges og
er forholdsvist bredt kendt - selvom det formelt teknisk og sprogligt
er noget vrøvl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-11-05 16:36

Jeg kender det kun at for godt - de har danmarks ubetinget ringeste
support og kundeservice.

Jeg har tidligere delt mine erfaring med Tele2 - både privat og gennem
mit arbejde - og vil ikke gentage dem - men lad mig blot understrege at
jeg ALDRIG igen køber noget som helst fra Tele2.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-11-05 19:12

Lars Stokholm wrote:

> Jeg synes lige jeg vil goere lidt reklame for Tele2.

SNIP.

Tele2 køber deres kundeservice hos Transcom i Vordingborg, og
her er arbejdsforholdene så dårlige at der er stor
gennemstrømning af arbejdskraft. Det betyder selvfølgelig
at kundeservicen bliver ringere når der hele tiden kommer
nye til.

Hvorfor Tele2 så benytter Transcom må guderne vide, måske
fordi de er billige ?

Martin.

PS. Er der ikke Firewall i en FreeBSD distro eller
hvad det kaldes ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-11-05 19:56

Martin Andersen <andersen.martin@gmail.com> skrev 2005-11-17:
> PS. Er der ikke Firewall i en FreeBSD distro eller
> hvad det kaldes ?

Bare FreeBSD. Der koerer vist ikke nogen form for firewall som
standard. Men almindelige brugere har heller ikke brug for en
firewall - de har brug for et styresystem uden sikkerhedshuller
og med en fornuftig opsaetning.

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-11-05 19:59

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> standard. Men almindelige brugere har heller ikke brug for en
> firewall - de har brug for et styresystem uden sikkerhedshuller

Nu er det offtopic, men jeg bruger selv Fedora Linux der kommer
med en standard firewall. Der opdages aldrig sikkerhedshuller
i FreeBSD ?

Martin.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-11-05 21:23

> [...]
> Nu er det offtopic, men jeg bruger selv Fedora Linux der kommer
> med en standard firewall. Der opdages aldrig sikkerhedshuller

Saa laenge man ikke koerer nogle Internet daemons, hvad jeg ikke
forventer jeg goer (jeg er ret ny UNIX-bruger), saa er der ingen
grund til at bruge firewall, IMO. Hvad vil du opnaa med det?

Jeg koerte heller ikke firewall under Windows, men soergede for
at draebe alle lyttende tjenester.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 18-11-05 20:54

> Saa laenge man ikke koerer nogle Internet daemons, hvad jeg ikke
> forventer jeg goer (jeg er ret ny UNIX-bruger), saa er der ingen
> grund til at bruge firewall, IMO. Hvad vil du opnaa med det?

Er du nu helt sikker på at der ikke er nogen huller, eller ting der lytter?

Prøv eventuelt at portscanne alle porte på din maskine udefra.

--
Morten Birkelund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-11-05 10:04

Morten Birkelund <news@remember.dk> skrev 2005-11-18:
> Er du nu helt sikker på at der ikke er nogen huller, eller ting der lytter?

Mmm, nej og nej. :)

Det foerste ved man jo aldrig, men det sidste kunne jeg godt
taenke mig at faa helt paa det rene end dag.

Men jeg ville aldrig bruge en firewall til nogle af de formaal.
Hvis jeg skulle bruge en firewall, skulle det vaere for at
begraense trafikken - ikke for at lukke hverken porte eller
sikkerhedshuller.

> Prøv eventuelt at portscanne alle porte på din maskine udefra.

Jeg har proevet GRCs "common ports" (hedder den vist). Der var
lukket over hele linjen (med undtagelse af port 25, der takket
vaere Tele2 er "stealth").

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 17-11-05 23:49

On Thu, 17 Nov 2005 19:11:32 +0100, Martin Andersen
<andersen.martin@gmail.com> wrote:

> [...]
>nye til.
>
>Hvorfor Tele2 så benytter Transcom må guderne vide, måske

Nej, fordi det er et datterselskab i Kinnevik koncernen, hvor Tele2
også indgår. På denne måde beholder man udgifterne til support i
koncernen.

Mogens
www.easywebhost.org

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-05 13:27

> Hvorfor Tele2 så benytter Transcom må guderne vide, måske
> fordi de er billige ?

Transcom er ejet af Kinnevik, ligesom Tele2. Transcom er blot et fælles
kundeservicecenter for hele Transcom koncernen, som så også er begyndt at
sælge services til andre virksomheder.

--
Mvh. Jesper