Punktopstilling - punkt på to linier?
Fra : Martin Ploug

Dato : 17-11-05 15:13

Hej

Jeg har et punkt i en punktopstilling, som er på to linier.
Men den anden linie begynder der, hvor punkttegnet
ellers står. Jeg vil gerne lave det sådan, at linierne starter
med samme afstand fra punktet - hvis I forstår.

Kan det lade sig gøre?
Skal man ud i noget med text-indent?

På forhånd tak.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-11-05 15:29

Martin Ploug wrote:
> [...]
> ellers står. Jeg vil gerne lave det sådan, at linierne starter
> med samme afstand fra punktet - hvis I forstår.

Hvis du ikke piller ved indstillingerne på <ul> og <li> - altså ikke
ændrer på list-style-position - burde der være samme afstand. Derfor:
vis os din kode - helst med et link, for ellers kan vi ikke se evt.
eksterne css'er.

Mikkel

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-11-05 15:50

> [...]
> ændrer på list-style-position - burde der være samme afstand. Derfor:
> vis os din kode - helst med et link, for ellers kan vi ikke se evt.

Har lige lavet en side med koden:

http://www.detour.dk/blandet/punkt.html

Her virker det fint, men måske er det fordi punktopstillingen
ligger i en div med en bredde, som skubber linierne sammen
- det kan man måske ikke gøre noget ved - andet end at gøre
div'en bredere (eller linien kortere)?

Fra : per christoffersen

Dato : 17-11-05 16:02

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige lavet en side med koden:
>
> http://www.detour.dk/blandet/punkt.html

Det er nok den her:

list-style-position: inside;

der driller dig.

/Per

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-11-05 16:26

> Det er nok den her:

> list-style-position: inside;

> der driller dig.

Hej

Tak for jeres indlæg.

Jeg har nu udkommenteret list-style-position: inside;
og rykket lidt med padding og margin, og nu virker det.
Fedt nok.

Hilsen Martin

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-11-05 19:26

Martin Ploug wrote:

> Jeg har nu udkommenteret list-style-position: inside;
> og rykket lidt med padding og margin, og nu virker det.
> Fedt nok.

Du ku' nu også ha' lavet formreglen om til:

list-style-position:outside, som netop bruges til
det formål.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Rander

Dato : 17-11-05 15:38

Thu, 17 Nov 2005 15:12:57 +0100 brugte Martin Ploug 13 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>ellers står. Jeg vil gerne lave det sådan, at linierne starter
>med samme afstand fra punktet - hvis I forstår.

Hvordan har du lavet punktopstillingen? Hvis du har lavet den korrekt burde
der ikke være nogle problemer. "Korrekt" er i denne sammenhæng således:

<ul>
   <li>Dette er et punkt</li>
   <li>Dette er også et punkt</li>
</ul>

Hvis du skal have tal på i stedet for bullets, skal du blot bruge <ol> i
stedet for <ul>...

http://rander.dk (temporarily down!)

Livet er som en massevoldtægt på ens tegnebog. (Linus Wahlstedt)