Andet multimedie
bentjuul 3670
Gratis billederedigering
Fra : SpookiePower

Dato : 17-11-05 14:26

Findes der nogle gratis billederedigerings programmer til windows ?
Jeg skal bla bruge det til at beskære (Crop-funktion) billeder
efter bestemte pixel og cm mål, og så må det gerne have en funktion
der viser hvor mange kb billedet ca vil fylde når det gemmes.

På forhånd tak.

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : den ægte fotomand

Dato : 17-11-05 17:25

www.xnview.com endda på dansk ellers er der jo www.irfanview.com , med
mulighed for dansk, men jeg syntes ikke dens saksefunktion er så god

Vh

Per

Fra : Lars HT

Dato : 17-11-05 18:20

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
> [...]
> efter bestemte pixel og cm mål, og så må det gerne have en funktion
> der viser hvor mange kb billedet ca vil fylde når det gemmes.

Foruden XnView og IrfanView findes denne her: http://www.photofiltre.com/

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 17-11-05 18:21

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in message

> "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
>>

> Foruden XnView og IrfanView findes denne her: http://www.photofiltre.com/

....som også har dansk sprogfil!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-05 15:01

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev

> Findes der nogle gratis billederedigerings programmer til windows ?

Denne: http://gimp-win.sourceforge.net/

Bruger det ikke selv, så jeg kender intet til det.

Claus