Kolonner
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-11-05 13:14

Jeg har lavet en lille nyhedsfunktion, som viser de fire seneste nyheder i
to kolonner.

Jeg er desværre stødt ind i et lille problem med visningen. Jeg vil gerne
have at nyhedsblokkene står lige under hinanden i hverkolonne, men som det
er nu, bliver de forskudt hvis alle blokkene ikke er lige høje. Man kan se
det her: http://www.grouppolicy.dk

Nogen der har en idé til hvordan jeg løser problemet?

Koden ser således ud:
With Response
i = 0
..Write "<table >"

While not rs.eof

if i mod 2 = 0 then
.Write "<tr>"
end if

i = i + 1

..Write "<td style=""vertical-align: top; width: 50%;"">"

..Write "<div class=""newshead"">"
..Write rs("title")
..Write "</div>"
..Write "<div class=""newspreview"">"
..Write rs("content")
..Write "</div>"

..Write "</td>"

if i mod 2 = 0 then
.Write "</tr>"
end if

rs.MoveNext
Wend

If Not i mod 2 = 0 Then
Do While Not i mod 2 = 0
i = i + 1
Response.Write "<td>&nbsp;</td>"
Loop
Response.Write "</tr>"
End If

..Write "</table>"

end if

End With

Kasper Katzmann
http://www.grouppolicy.dk
http://www.katzmann.dk

Fra : JonZ

Dato : 17-11-05 20:30

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> det her: http://www.grouppolicy.dk
>
> Nogen der har en idé til hvordan jeg løser problemet?

Hej Kasper

Uden at være helt sikker, så vil jeg tro du kan løse dit problem ved at lave
en ekstra kolonne uden om hver at de to kolonner, og så lade loopet køre inde
i dem.
Sådan du får 2 kolonner, men en masse små kolonner inden i dem.

Hilsen JonZ

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-11-05 20:43

JonZ mumlede:
> [...]
> loopet køre inde i dem.
> Sådan du får 2 kolonner, men en masse små kolonner inden i dem.

Jeg skal ikke bruge flere kolonner, men sørge for at hver nyhed støder op
til den ovenover

Mvh
Kasper

Fra : JonZ

Dato : 17-11-05 21:03

Fra : JonZ

Dato : 17-11-05 21:05

Argh hvor blev det af jeg skrev.

Det ved jeg, men kig her. www.jonz.info

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-11-05 21:38

JonZ mumlede:

> Argh hvor blev det af jeg skrev.
>
> Det ved jeg, men kig her. www.jonz.info

Jo tak, men hvordan får jeg det presset ind i ASP så den sker automatisk via
et udtræk fra en database og samtidig sørger for at rækkefølgen er:
1 | 2
3 | 4

Mvh
kasper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-11-05 00:24

On Thu, 17 Nov 2005 13:14:25 +0100, "Kasper Katzmann"
<kasper@katzfyfymann.dk> wrote:

> [...]
>det her: http://www.grouppolicy.dk
>
>Nogen der har en idé til hvordan jeg løser problemet?

Hvis vi deler problemet op i to:
1) Hvordan skal det se ud - som HTML
2) Hvordan gør vi det i ASP

Ad 1) HTML'en:
Du kan jo ikke have dem i hver sin celle (td), men i stedet:
<h1>Title_1</h1>
<h1>Title_3</h1>
<h1>Title_2</h1>
<h1>Title_4</h1>
(Du må selv style det. [1])

Ad 2) ASP'en:
Jeg ved ikke, om der kan findes en kunstfærdig smart løsning, men vis
der kun er tale om 4 nyheder, ville jeg nok bare trække dem ud med
..getrows og så hardcode de enkelte nyheder.

[1] Jeg synes måske din HTML er et lidt underligt mix af tabeller,
div'er og css.klasser.
I stedet for
ville jeg bruge
<h1 class="newshead"> og <p class="newspreview">

- men nu er det jo ikke det du spørger om, og du er sikkert i en
"eksperimenterende fase", så ...

Good luck,
Jørn

--