Børnesikring af dør, der skal kunne åbnes ~
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 17-11-05 09:47

Hej gruppe,

min kælderdør skal børnesikres - men hvordan? Jeg vil gerne have
mulighed for at bruge døren fra begge sider, så en slå eller et beslag er
ikke en mulighed. Jeg kunne flytte dørhåndtaget op i toppen af døren, men
det vil jeg nødigt. Er der nogen der kender til en alternativ mulighed?

Mange tak for svar,

mvh.

Morten

Fra : Holst

Dato : 17-11-05 10:05

Morten Nørgaard wrote:

> [...]
> ikke en mulighed. Jeg kunne flytte dørhåndtaget op i toppen af døren, men
> det vil jeg nødigt. Er der nogen der kender til en alternativ mulighed?

En nøgle ...?

Fra : Cocoamum

Dato : 17-11-05 10:36

Holst skrev:

> En nøgle ...?

To nøgler?

Trappegitter lige inden for døren?

Tine

Fra : Tommy

Dato : 17-11-05 11:15

On Thu, 17 Nov 2005 09:46:55 +0100, "Morten Nørgaard"
<morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> wrote:

> [...]
>ikke en mulighed. Jeg kunne flytte dørhåndtaget op i toppen af døren, men
>det vil jeg nødigt. Er der nogen der kender til en alternativ mulighed?

Vend håndtaget så det peger lige op istedet for til siden?

Så kan ungerne måske nå håndtaget, men ikke åbne døren.
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 17-11-05 12:25

Hej Tommy,

"Tommy" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> Vend håndtaget så det peger lige op istedet for til siden?
>
> Så kan ungerne måske nå håndtaget, men ikke åbne døren.

Bedste forslag indtil nu. Glimrende forslag, faktisk. Tak for det,

Morten

Fra : Cocoamum

Dato : 17-11-05 12:31

Morten Nørgaard skrev:
> Hej Tommy,
>
> "Tommy" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> Bedste forslag indtil nu. Glimrende forslag, faktisk. Tak for det,
>
> Morten

Kan også bruges til vakse katte

Tine

Fra : Holst

Dato : 17-11-05 13:07

Morten Nørgaard wrote:

> Bedste forslag indtil nu. Glimrende forslag, faktisk. Tak for det,

Nu ved jeg ikke, hvor store dine børn er. Men det med, at det vendte
dørhåndtag skulle forhindre mindre børn i et komme gennem en dør, er
vist en skrøne. Jeg har set et mindre barn hurtigt lære også at åbne
døre med sådanne håndtag. Barnet skal selvfølgelig kunne nå derop, så
kan barnet lige akkurat nå det vandrette håndtag, så vil det naturligvis
ikke kunne nå det lodrette håndtag, idet man skal have fat højere oppe.
Så ved at vende håndtaget kan du måske udskyde en bedre løsning i nogle
måneder.

Men til katte er det vist effektivt.

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 14:17

Morten Nørgaard skrev:

> Bedste forslag indtil nu.

Ja, det tager under et minut at vende håndtaget på de fleste døre, og
så er det på ingen måde destruktivt.
Hvis de stadig kan åbne døren, kan du save af håndtaget, så der kun
er en lille stump der stikker op, så vil en barnehånd ikke have
kræfter til at åbne døren. Køb evt et billigt håndtag, så du kan
få det gamle på igen. Du kan også prøve med et kuglerundt håndtag.

I mine børns børnehave har de nogle runde håndtag, der blot kører rundt
med mindre man trykker nogle stramme knapper ind. De er møg
irriterende,
men sikre over for den lille hånd.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du egentlig er tilfreds med
Outlook Express, men gerne vil have flere funktioner.

Fra : Milla

Dato : 17-11-05 13:28

Tommy skrev:

> Vend håndtaget så det peger lige op istedet for til siden?
>
> Så kan ungerne måske nå håndtaget, men ikke åbne døren.

Vi har også vendt vores håndtag op, og vores datter prøvede først at
åbne da hun var 3 år. Vores søn på 1½ år har altså regnet den ud. Man
tager bare sin højstol og skubber den hen til døren, åbner døren, og
skubber højstolen tilbage. Det var heldig han kom til at skubbe til
døren så den gik i igen, for jeg sad på toilet...

Indtil videre har vi ikke nogen løsning. måske noget med en pind igennem
dørkarmen, med en trekant på hver side, og en snor fra kældersiden? Den
er svær...

Mvh Milla

Fra : Holst

Dato : 17-11-05 13:51

Milla wrote:

> Indtil videre har vi ikke nogen løsning. måske noget med en pind igennem
> dørkarmen, med en trekant på hver side, og en snor fra kældersiden? Den
> er svær...

Der er vist kun to effektive løsninger:

1. et håndtag så højt oppe, at barnet selv ikke fra en stol kan nå
håndtaget, og

2. en nøgle til aflåsning af døren. Man kan så have en nøgle hængende på
hver siden af døren højt oppe,

hvis døren skal kunne åbnes fra begge sider.

Fra : Tommy

Dato : 17-11-05 14:59

On Thu, 17 Nov 2005 13:50:55 +0100, Holst <newsnov05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>hver siden af døren højt oppe,
>
>hvis døren skal kunne åbnes fra begge sider.

Ja det er nok den bedste løsning. Vi valgte så at lære vores datter
hvorledes man går på trapper. Hun er nu 2 år og nogen måneder og
navigerer fint selv op og ned af trappen. Hun er så blevet fortalt
mange gange at mor el. far også SKAL være der før hun må gå op og ned
af trappen og overholder det rimeligt indtil videre. Men gør hun en
dag ikke ved vi, at hun selv kan klare det så det minimerer da
risikoen.