Omplacering 3 årig labrador
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-11-05 09:01

Jeg giver op, jeg kan ikke tæmme rollo.

Rollo er en dejlig labrador på 3 år, som i hverdagen er en pragtfuld familie
hund, men som kan vise agresive tegn når han bliver fodret, det er
formentligt noget som ligger dybt i ham fra da han var hvalp.

Rollo vil kræve en ny ejer som har meget tid til at aktivere ham og som er
så dominerende at han/hun kan holde rollo´s dominerende side nede..

Rollo er meget glad for mennesker og nem at omgås i hverdagen, men også
meget territorie beskyttende.

Dette er rollo´s sidste chance, og et forsøg på at finde et alternativ til
aflivning, kan den nye ejer ikke tæmme rollo så betaler jeg aflivningen for
at undgå at han skal omplaceres flere gange..

Send en mail til thomas@4701.dk

Rollo bor og kan afhentes på sydsjælland

Thomas Duus Jürgensen

Fra : pwh

Dato : 17-11-05 10:08

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> Jeg giver op, jeg kan ikke tæmme rollo.

Jeg havde da ellers fået det indtryk at du havde vundet kampen med ham,
har der været nye episoder.
Prøv evnt at poste dit indlæg i markedsgruppen også.

/Jens

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-11-05 10:25

> Jeg havde da ellers fået det indtryk at du havde vundet kampen med ham,
> har der været nye episoder.
> Prøv evnt at poste dit indlæg i markedsgruppen også.

Ja, kampen skal åbenbart tages hver eneste dag, og det magter vi simpelthen
ikke, vi kan ikke tillade os at tro på at det nok skal blive godt når vi har
3 børn..

jeg troede også at hvis jeg tog kampen i en periode så stoppede det, men
umiddelbart så viser han ikke tegn på at forlade sin "fører position"

Thomas

Fra : pwh

Dato : 17-11-05 11:40

> Ja, kampen skal åbenbart tages hver eneste dag, og det magter vi
> simpelthen ikke, vi kan ikke tillade os at tro på at det nok skal
> blive godt når vi har 3 børn..

Det kan jeg godt følge dig i, man kan da i det mindste sige at du
har givet ham en chanche.
Skal i så have en anden hund når i kommer af med Rollo.

> jeg troede også at hvis jeg tog kampen i en periode så stoppede det,
> men umiddelbart så viser han ikke tegn på at forlade sin "fører
> position"

Sådan en hund ville jeg heller ikke kunne dele hus med.

/Jens

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-11-05 11:52

> Skal i så have en anden hund når i kommer af med Rollo.

Nej ikke p.t.

og hvis vi en dag bestemmer os for hund igen så bliver det en meget mindre
hund..

thomas

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-11-05 19:43

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg giver op, jeg kan ikke tæmme rollo.

Det er synd for jer, Men inden i giver helt op, så prøv evt at lån
hundelytterne på biblioteket, den er rigtig god'. Det lyder somom Rollo tror
det er ham der er nummer 1 hjemme hos jer

Rigtig held og lykke

Bolette

Fra : Huskey

Dato : 17-11-05 19:57

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:437ccf16$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> hundelytterne på biblioteket, den er rigtig god'. Det lyder somom Rollo
> tror det er ham der er nummer 1 hjemme hos jer

Jeg syns osse i skal låne hundelytteren også den der hedder hundelytteren 30
dage i praksis de er begge skrevet af jan fennell der er skrevet om en
formidabel metode til at pille førskabet væk fra sin hund, det kræver ca 14
dage men kan man følge bogen så får man en god hund....

Hilsen thomas

Fra : fam. Ager

Dato : 17-11-05 20:34

> [...]
> at undgå at han skal omplaceres flere gange..
>
> Send en mail til thomas@4701.dk
>
> Rollo bor og kan afhentes på sydsjælland

hej thomas

jeg vil anbefale at bruge pengene der er mærket til aflivning, til en god
adfærdsbehandler , der evt kan komme hjem til jer, og se hvordan han opfører
sig. evt. anette røpke, hun er dygtig http://www.anetteroepke.dk/

jeg er sikker på, at hans problem kan løses med den rigtige metode, og hvis
i ellers er glade for ham,så ville jeg bestemt synes at i skulle give det en
chance.

mvh. marie

Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-11-05 21:51

JEg er glad for jeres velmenende råd, men vi tør ikke mere, alle i familien
er på en eller anden måde bange for rollo, og derfor bliver han aflivet
mandag hvis han ikke er omplaceret inden.

Thomas

Fra : H. Jensen

Dato : 17-11-05 21:59

> JEg er glad for jeres velmenende råd, men vi tør ikke mere, alle i
familien
> er på en eller anden måde bange for rollo, og derfor bliver han aflivet
> mandag hvis han ikke er omplaceret inden.

OK, ja det er kort frist! Så aflever ham dog på et internat, så han kan få
en chance! Han kan ikke gøre for at I og ham bare ikke fungere sammen, det
er et fælles problem! Måden du skriver det på, får det til at lyde lidt som,
hvis vi ikke kan tage ham, er det vores skyld han bliver aflivet! Det er
tarveligt....

Hvor i landet befinder han sig?

Er der stambog på, og hvilken???

Hvor har du ellers annoceret? For vi kan hjælpe dig med en stribe links!

Heidi

Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-11-05 22:08

nej Heidi

sådan må du ikke forstå det, det var ihvertfald ikke sådan ment.

måske er det en kort frist, men når vi ikke længere er trygge ved rollo så
tør vi ikke give ham længere tid.

Rollo er ikke ægte, men en blanding mellem en formel1 og en alm labrador.

Rollo bor i Holme-olstrup på sydsjælland

Vi har ikke annonceret andre steder end nyhedsgrupperne, men modtager meget
gerne gode råd om andre gode sites.

Thomas

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-11-05 22:19

> Vi har ikke annonceret andre steder end nyhedsgrupperne, men modtager
> meget gerne gode råd om andre gode sites.

Gå ind på www.dyregalleri.dk ( vider til hundegalleri derfra ),og sæt ham
til salg der, det er kun hunde mennesker der er der, og måske nogen der vil
hjælpe ham og jer

Bolette

Fra : pwh

Dato : 18-11-05 11:50

> OK, ja det er kort frist! Så aflever ham dog på et internat, så han
> kan få en chance!

Jeg tvivler stærkt på at du får et internat til at tage imod en agrassiv
hund på 3 år.

> [...]
> til at lyde lidt som, hvis vi ikke kan tage ham, er det vores skyld
> han bliver aflivet! Det er tarveligt....

Det er vist nærmere måde du vælger at læse Thomas på der
er noget galt med.

/Jens

Fra : Holm

Dato : 17-11-05 23:21

> [...]
> er på en eller anden måde bange for rollo, og derfor bliver han aflivet
> mandag hvis han ikke er omplaceret inden.

Hej Thomas

Du har ret i at det er en farlig situation for jer, når det nu er nået så
vidt.
Jeg vælger at reagere på dit indlæg fordi du i dette skriver at alle i
familien på en eller anden måde er blevet bange for Rollo. Når det er kommet
så vidt, så vil I heller ikke kunne gøre noget ved problemet, for det er jo
nøjagtig der "hunden" ligger begravet.
Han kan tromle jer og gøre jer usikre, og så kan man intet ændre.
Jeg kan ikke se om I har prøvet en adfærdsbehandler, men det er sikkert
irrelevandt nu hvor beslutningen er taget, men jeg mener I bør foreslå det
til en evt ny ejer.
Måske kan hunden trives fint i et roligt hjem med kun én "leder" ) det er
ofte noget man ser hos omplaceringshunde.

Det er hårdt, men det er bedre at erkende at man ikke kan klare kampen, end
komme med dårlige undskyldninger som nogle gør.
Jeg synes det er stærkt gået.

Håber det bedste for Rollo.

Hilsen Holm

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 18-11-05 15:53

prøv om der findes en schæfertæve familie den vil kunne styrer Rollo og få
ham til at falde til ro.

Fra : ST

Dato : 19-11-05 21:04

Hvor jeg er ked af at endnu en en stor dejlig hund skal aflives, jeg har
tidligere overtaget en meget aggressiv rottweilertæve som blev min datters
bedste hund, datteren var næsten 2 år, hunden 8. mdr. gudskelov var jeg
meget klar over "lederskabet" for dominerende hunde idet jeg tidligere har
haft Rottweilere. Jeg må med skam erkende at jeg tolkede hendes signaler
forkert, idet jeg tolkede signalerne som meget meget voldsommere end
hundena og datteren gjorde.
Så jeg spørger: Hvordan raeagerer dine børn på hunden?
Sagt på dansk - en dag truede min hund mig - så jeg hev hende op i pelsen og
gav hende et god t spark bagi - og så var kampen om lederskabet slut.
Jeg skal lige sige at vi 4 dage efter hendes død fik en ny rottweilertæve
hvor vi aldrig havde problemer vedrørende magt.

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 21-11-05 11:45

Vi har i weekenden haft kontakt med 2, men ingen af dem turde binde an med
Rollo.

Rollo Blev imorges hentet af min far som han var meget glad for og de var så
i skoven i en time og lege, derefter kørte de ned til dyrlægen og rollo
hoppede glad op på bordet selv hvor han så fik lov til at sove stille ind
uden nogen smerter eller antydninger af angst, Rollo har altid været glad
for Dyrlæge Gormsen så for ham var det en gammel ven han besøgte..

Tak til jer alle for jeres omsorg..

Thomas

Fra : BettinaP

Dato : 21-11-05 14:09

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message
> [...]
> uden nogen smerter eller antydninger af angst, Rollo har altid været glad
> for Dyrlæge Gormsen så for ham var det en gammel ven han besøgte..

En trist afslutning, men det lyder som om det var den rigtige beslutning at
tage for jer. Om ikke andet, så fik både han og I fred.

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 21-11-05 17:43

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> Vi har i weekenden haft kontakt med 2, men ingen af dem turde binde
> an med Rollo.

Forståeligt nok.

> [...]
> sove stille ind uden nogen smerter eller antydninger af angst, Rollo
> har altid været glad for Dyrlæge Gormsen så for ham var det en gammel

Flot at du vender tilbage med afslutningen på historien,
også selv om jeg hellere havde hørt at du havde fundet et godt hjem til ham.

/Jens

Fra : H. Jensen

Dato : 21-11-05 20:38

> Flot at du vender tilbage med afslutningen på historien,
> også selv om jeg hellere havde hørt at du havde fundet et godt hjem til
ham.

Jo men hvem havde ikke det? Der er nok af "onsvage" hunde (misforstå mig nu
ikke), tror kun det er rigtigt det I har gjort! Men selvom han var en bølle,
tror jeg nu alligevel på at I har været glad for ham, og kun har villet hans
bedste!

Heidi