Test af ny indkøbt RAM Blok
Fra : Betina Knudsen

Dato : 16-11-05 23:28

Hejsa
Jeg har lige købt 2*256 Mb DDR ram men hvergang jeg startermin maskiner
genstarter den, så har jeg ladt mig fortælle at jeg skal prøve et program
som hedde memtest86, meen det kræver så at jeg har et floppydisk men alle de
diske jeg har kan ikke læses eller vil ikke formatere, andre der har nogel
gode bud på nogle programmer som kan teste mine ram uden at skulle komme på
winxp...?

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 17-11-05 00:03

Brug en anden maskine til at få MemTest. Man kan også brænde
Microsoft WinDiag på CD og starte op fra den, men den tester ikke så
grundigt som MemTest.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-11-05 00:37

Betina Knudsen wrote:

> Jeg har lige købt 2*256 Mb DDR ram men hvergang jeg startermin maskiner
> genstarter den,

Er det Windows der genstarter eller "dør" den inden Windows kommer igang?
Prøv evt med én blok ad gangen. Har du bundkortets manual ved hånden, så se
lige efter om der er nogle begrænsninger omkring montering af RAM. Det
kunne også tænkes at du lige skulle ændre lidt i BIOS'en. Igen kik i
manualen, eller skriv lidt mere her i gruppen om mærke og model af din
computer.

> [...]
> gode bud på nogle programmer som kan teste mine ram uden at skulle komme på

MemTest86+ kan også hentes som en ISO-fil.
Den kan du så brænde til en boot-bar CD.

http://www.memtest.org/#downiso

--
Mvh. Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-11-05 15:54

Lars Jørgensen wrote:
> MemTest86+ kan også hentes som en ISO-fil.
> Den kan du så brænde til en boot-bar CD.

Eller hent www.ultimatebootcd.com, så har du også en masse andre
gode værktøjer.

--
Mvh.