Aloe Vera er også en mulighed....
Fra : Lars Hendriksen

Dato : 16-11-05 21:53

Hej Martin,

der findes idag både cremer og AfterShave med Aloe Vera, som i århundreder
har været kendt for den gode virkning på huden. Slå et smut forbi
http://dkSundhed.dk hvor der er et stort udvalg af virksomme produkter...

Mvh og håber du får løst problemet.

Lars

Fra : Helle

Dato : 16-11-05 22:51

"Lars Hendriksen" <Lars@LHCom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> der findes idag både cremer og AfterShave med Aloe Vera, som i århundreder
> har været kendt for den gode virkning på huden. Slå et smut forbi

Jeg tror ikke lige dette er den rette gruppe at reklamere for din butik i.
Jeg har selv været forhandler af af Aloe Vera som dig og vil anbefale dig
ikke at reklamere her på usenet. Du bliver haglet ned

Jeg er ikke længere forhandler, da der blev for meget hjernevask ved det.

Mvh Helle

Fra : Lars Hendriksen

Dato : 17-11-05 08:25

Hej Helle,

ok, den skal jeg tage ad notam. Jeg er før blevet skældt ud, men jeg poster
kun når jeg kan se at produkterne kan gavne folk. Lidt trist med din
hjernevask; jeg har kun haft positive oplevelser og glade kunder, men vi har
måske grebet tingene forskelligt an...

All the best
Lars

Fra : Helle

Dato : 17-11-05 08:37

> [...]
> din hjernevask; jeg har kun haft positive oplevelser og glade kunder, men
> vi har måske grebet tingene forskelligt an...

Sådan havde jeg det også - ligesom du, men på et tidspunkt får du nok af
det - især hvis det er FLP du er indenfor.

Held og lykke med det alligevel

Mvh Helle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-05 09:02

Den 17-11-05 08.25 skrev Lars Hendriksen følgende:

> ok, den skal jeg tage ad notam. Jeg er før blevet skældt ud, men jeg poster
> kun når jeg kan se at produkterne kan gavne folk.

Og i den forbindelse er der et par ting, du bør være opmærksom på. Først
og fremmest skal du svare på det indlæg, du vil besvare. Når du starter
en ny tråd som her, virker det som en uopfordret reklame - det vi
normalt kalder spam. Du kan heller ikke være sikker på, at Martin læser
dit indlæg, når du starter en ny tråd i stedet for at svare ham i den
eksisterende tråd.

Du bør også overholde gældende netikette. Det gør det meget nemmere at
følge debatterne her i nyhedsgrupperne. Når du svarer på et indlæg, så
klip den overflødige tekst væk, og skriv dine svar under det citerede,
så man kan se, hvad du svarer på.

Du kan læse lidt om netikette (og nyhedsgrupper) her:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgrupper.html

Og du kan finde et eksempel på citat og svar her:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgrupper-citat.html

Og endelig skal du være opmærksom på, om det nu også er sikkert, at det
anbefalede produkt virker på det pågældende problem. Jeg har ikke
kendskab til Aloe Veras virkning på røde knopper (jeg går ud fra, at det
er tråden "Røde knopper ved barbering", du svarer på), men vi har før
været ude for de mest utrolige påstande fra aloe vera-sælgere her i
gruppen. Der er vist nogle som får røde knopper, bare navnet nævnes -
især hvis det gøres af en sælger af produktet.

Når du anbefaler netop det produkt, skal du derfor være forberedt på at
kunne dokumentere, at det har en virkning. Og dokumentation er
videnskabelige undersøgelser, ikke "det virker på tante Olga".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Lars Hendriksen

Dato : 17-11-05 09:08

Hej Kim,

tak for dit indlæg. Jeg så først for sent at det ikke var blevet til et svar
som det skulle. Skal nok læse lidt grundigere fremover <:) Den med at klippe
ind havde jeg ikke tænkt på; I'll do!

Hvordan kan man dokumentere noget bedre, end at folk vender tilbage og siger
at det hjalp, og at de fx. blev de røde knopper efter barbering kvit ? Nå,
men jeg kan godt se dilemmaet ved at svare når man også er forhandler...

Mvh
Lars

Fra : GB

Dato : 17-11-05 11:19

"Lars Hendriksen" <Lars@LHCom.dk> wrote in

> Hvordan kan man dokumentere noget bedre, end at folk vender tilbage og
> siger at det hjalp, og at de fx. blev de røde knopper efter barbering
> kvit ?

Ved at *bevise*, at det netop er det pågældende præparat der har virket, og
*hvad* det har virket på. Det kræver jo en række dobbeltblindforsøg
foretaget af *uvildige instanser uden økonomisk interesse* - og en hulens
masse forsøgspersoner, tid og penge.

Hvor kan man vide fra, at alle disse succes-historier ikke er opdigtet af
firmaerne selv (hvilket de iøvrigt meget ofte er!)?

GB

Fra : Cocoamum

Dato : 17-11-05 11:28

GB skrev:
> [...]
>
> Hvor kan man vide fra, at alle disse succes-historier ikke er opdigtet af
> firmaerne selv (hvilket de iøvrigt meget ofte er!)?

Folk der vender tilbage og er tilfredse danner anekdoter. Anekdoter i
flertal er ikke statistik.

Dobbeltblindforsøg af uvildige er vejen frem.

Tine

Fra : GB

Dato : 17-11-05 11:14

> [...]

> med din hjernevask; jeg har kun haft positive oplevelser og glade
> kunder, men vi har måske grebet tingene forskelligt an...

Reklamer for "mirakel-præparater" her i gruppen medfører meget nemt en
klage til udbyderen. Bare så du ved det.

Hvis du derimod kom med nogle fakta om selve planten og dens
anvendelsesmuligheder, *uden* at nævne kommercielle webadresser eller
firmaer, vil det være helt i sin orden.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Lars Hendriksen

Dato : 17-11-05 12:17

OK, så glemmer vi det med produkterne. Mit budskab er så at selve Aloe Vera
planten har vist sin gavnlige virkning, og bare ved at købe planten og smøre
indholdet af et blad på huden, vil det kunne afhjælpe røde knopper; billigt
og effektivt.
Fakta om planten kan man finde et hav af steder; søg evt. bare på Aloe Vera
i Google, og navigér udenom produktsiderne <:)

Mvh
Lars

Fra : GB

Dato : 18-11-05 04:11

http://www.phyton.dk/urter/aloe.htm

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 21-12-05 11:59

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> http://www.phyton.dk/urter/aloe.htm
Jeg kan se siden er blevet udvidet lidt, siden du skrev den for et par år siden
da jeg roste Aloe Vera i alternativ gruppen
Det er altid rart at have en side at henvise til.

Der er masser af andre sider der fortæller om Aloe Vera, og mange andre planter
for den sags skyld. En af dem er:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16357514&query_hl=1
jeg har bare ikke så let ved at læse det lidt indviklede læge/forskersprog.
Måske du kan oversætte resultatet af undersøgelsen til forståeligt dansk?

Mvh
Timo

Fra : GB

Dato : 21-12-05 17:16

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in

> [...]
> at læse det lidt indviklede læge/forskersprog. Måske du kan oversætte
> resultatet af undersøgelsen til forståeligt dansk?

Ja, jeg har jo lavet mine bøger netop ved at "oversætte" forskersprog til
almindeligt dansk. Lidt i stil med Luther og bibelen, uden sammenligning
iøvrigt - hihi.

Men jeg er lige startet på nyt, fast arbejde, som tager mange af mine
kræfter (støn, suk, klynke, jamre), så jeg får ikke tid før i weekenden
(nånej, der er det jo jul, for dæwlen!).

OK, da: Det er en undersøgelse over anthraquinon-glykosidet aloin (*som
AV-firmaerne garanterer, at deres produkter IKKE indeholder!!!*), som
viser, at dette stof (normalt bruges det som drasticum, eller drastisk
virkende afføringsmiddel) har en celledræbende effekt på to specifikke
human brystcancer-celler. Det skal gives i store doser, som har en
konstatérbar virkning på mitosen (celledelingen).

Kritik af artiklen kunne gå på, at man som forhandler ikke kan bruge den
til noget som helst, da den mest har karakter af grundforskning, det vil
sige forskning, som måske på et senere stadie kan indkorporeres i et
klinisk forsøg. I de kliniske forsøg undersøger man stoffernes
potentialer som medikamenter.

Iøvrigt - en god jul ønskes for dig og din familie!

GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-12-05 20:26

> Hvis du derimod kom med nogle fakta om selve planten og dens
> anvendelsesmuligheder, *uden* at nævne kommercielle webadresser eller
> firmaer, vil det være helt i sin orden.

Især hvis du husker at nævne at Aloe Vera kan være katastrofalt at smøre på
eksem. Der går uger, inden man bliver nogenlunde normal igen.

Mvh Maria