problem med login-funktion
Fra : Esben Andersen

Dato : 16-11-05 17:45

Hej jeg har et problem med min login-funktion...

Når jeg har oprettet en bruger og prøver at logge ind med den
bliver jeg ført over på min password-check-side, men så sker der
ikke mere...

min login.php og login_confirm.php kan hentes her:
http://www.esovan.dk/html-forum/filer.zip

hvis der er nogen der kan finde fejlen(e) vil jeg være meget
taknemlig ;)

på forhånd tak!
Esben Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Esben Andersen

Dato : 16-11-05 17:51

Esben Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> http://www.esovan.dk/html-forum/filer.zip
>
> hvis der er nogen der kan finde fejlen(e) vil jeg være meget

Det skal lige siges at jeg hár tjekket min databaseforbindelse...
og det er ikke dér problemet ligger...

databaseforbindelsen ligger i config.php hvis nogen skulle være i
tvivl

Fra : Christoffer

Dato : 16-11-05 19:52

"Esben Andersen" <esovan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det er ikke dér problemet ligger...
>
> databaseforbindelsen ligger i config.php hvis nogen skulle være i
Nu er jeg ikke den store php-haj, men jeg synes det virker lidt ulogisk
bygget op.
session_start();
session_destroy();
session_start();
-Hvorfor så meget ?

Hvorfor laver du ikke bare een store query når brugeren logger ind, og
tjekker derefter status?
noget som:

$username = addslashes($_POST['brugernavn']);
$password = addslashes($_POST['password']);

$sql = "SELECT count(*) as count FROM bruger "."WHERE
brugernavn='$username' "."AND password='$password'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($res);
if( $row['count'] == 1 ) {
$_SESSION['brugernavn'] = "$username";
$_SESSION['authenticated'] = true;
$_SESSION['status'] = " .. ";
print "";

--
Christoffer

Fra : Esben Andersen

Dato : 17-11-05 16:49

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Nu er jeg ikke den store php-haj, men jeg synes det virker lidt ulogisk
> bygget op.
> session_start();
> session_destroy();
> session_start();
> -Hvorfor så meget ?

her logger jeg brugeren af hvis der har været logget på fra samme
computer...

Fra : Christoffer

Dato : 17-11-05 18:27

> her logger jeg brugeren af hvis der har været logget på fra samme
> computer...
Men sessions ender automatisk så snart vinduet bliver lukket.
Ellers ville jeg mene at det er smartere (og mere logisk) at du laver en
log-ud knap når brugeren er logget ind.

Christoffer

Fra : Esben Andersen

Dato : 19-11-05 00:02

> [...]
> Men sessions ender automatisk så snart vinduet bliver lukket.
> Ellers ville jeg mene at det er smartere (og mere logisk) at du laver en

Den eksisterer også allerede... dette er bare en sikkerhed... men det er
heller ikke denne funktion der hverken skaber problemet eller er væsentlig på
anden måde i mit script med henblik på at løse mit problem....