Spøgelse på netværket?
Fra : Ivan

Dato : 16-11-05 16:50

Situation:

Nyinstalleret WinXP PC, installeret office XP, installerer Norton AV 2005,
opdateret fuldt via nettet.......kører fint.

Sættes til et andet netværk, får tildelt IP, og pludselig ændrer maskinen
adfærd. Den bliver langsom til at starte/køre applikationer. Ved nærmere
eftersyn sluger processen "system" 100% af resourcerne.

Maskinen pilles af netværket...stadig 100%. Genstartes.....0%! Maskinen
skannes med NAV2005 og adaware uden resultat.

Skal siges at de andre maskiner på netværket, så vidt vides, er beskyttet af
fuldt opdateret NAV alle sammen. WAN adgang fås igennem Zyxel
Firewall/router. Ingen af maskinerne har windows-firewall aktiveret.

Er der noget "snask" på netværket der forårsager dette problem? Hvordan
afslører jeg hvor dette "snask" kommer fra? (pakkesniffer eller lign? Har
ikke en dyt forstand på den type software)

Andre ideer?

Ivan

Fra : Ivan

Dato : 16-11-05 16:59

"
> [...]
>
> Maskinen pilles af netværket...stadig 100%. Genstartes.....0%! Maskinen
> skannes med NAV2005 og adaware uden resultat.

Yderligere vil maskinen heller ikke lukke ned når den står på føromtalte
netværk. På mit eget netværk kører maskinen som den skal og lukker ned uden
problemer.

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-11-05 18:13

> Yderligere vil maskinen heller ikke lukke ned når den står på føromtalte
> netværk. På mit eget netværk kører maskinen som den skal og lukker ned
> uden problemer.

Har du installeret alle "WINXP updates", eller sørger maskinen selv herfor?
(det kan menlig tage laaaaaaaang tid, og der skal lige
færdighentesinstalleres enelleranden opdatering inden der lukkes ned...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ivan

Dato : 17-11-05 08:35

> Har du installeret alle "WINXP updates", eller sørger maskinen selv
> herfor? (det kan menlig tage laaaaaaaang tid, og der skal lige
> færdighentesinstalleres enelleranden opdatering inden der lukkes ned...)

Maskinen er fuldt opdateret og sørger selv for opdateringer.

men det forklarer vel ikke at den kun opfører sig mærkeligt på det andet
netværk?

Fra : Hans

Dato : 17-11-05 16:19

Ivan wrote:

> Maskinen er fuldt opdateret og sørger selv for opdateringer.
>
> men det forklarer vel ikke at den kun opfører sig mærkeligt på det
> andet netværk?

Hent dette lille værktøj:
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Det kan vise dig hvad på netværket som forbinder til maskinen, på en noget
mere overskuelig måde end netstat kommandoen.

Hans