Vis KUN /virtuel/mappe/ via ASP
Fra : Kasper Brøckner

Dato : 16-11-05 14:16

Jeg benytter denne asp-kode i en asp-fil:
<% = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>

som giver resultatet /mappe/fil.asp

Men jeg vil kun have mappenavnet (og altså ikke filnavnet) vist
på siden: Eks. /mappenavn/

Det vil sige at resultatet skal være navnet på den mappe den
enkelte fil ligger i på domænet.

/fil.asp = /
/mappe/fil.asp = /mappe/
/mappe/undermappe/fil.asp = /mappe/undermappe/

Hvis det giver mening, håber jeg at der er nogen der har en ide?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-05 15:27

Kasper Brøckner skrev:

> Men jeg vil kun have mappenavnet (og altså ikke filnavnet) vist
> på siden: Eks. /mappenavn/

Regex er din ven:

<http://www.gyros.dk/usenet/asp/regex_filnavn.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Brøckner

Dato : 16-11-05 15:59

> Regex er din ven:
> <http://www.gyros.dk/usenet/asp/regex_filnavn.asp>

Hej Jens. Tak for linket, men da jeg ikke er verdensmester i asp, så
kan jeg ikke helt gennemskue hvad jeg skal skive i min asp-fil, for
at få det til at virke!!!

/Kasper Brøckner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-05 16:28

Kasper Brøckner skrev:

> Hej Jens. Tak for linket, men da jeg ikke er verdensmester i
> asp, så kan jeg ikke helt gennemskue hvad jeg skal skive i min
> asp-fil, for at få det til at virke!!!

Du skal bruge funktionen FindFolder:

Function FindFolder(sti)
   Dim rgx
   Set rgx = New RegExp
   rgx.pattern = "(.*[\\/]).*"
   FindFolder = rgx.Replace(sti, "$1")
End Function

Du kalder den som det er vist øverst på siden:

SN = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Response.write(FindFolder(SN))
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 16-11-05 21:22

Hej Kasper.

Jeg bruger forskellige koder på FileSystemObjectet i forskellige
situationer for at finde mappe og filnavne.

Her er et par kodestumper som du kan prøve at sætte ind i et tomt
aspdokument - se selv hvad de giver dig af resultater.

mvh Kurt

<% Set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

curRoot = Server.Mappath("/") ' roden

curDir = Server.MapPath(".") ' aktuel mappe
Set curFolder = FSO.GetFolder(curDir)

parentDir = Server.MapPath("..")' mappen over
' parentDirName = parentDir.Name

Set motherDir = FSO.GetFolder(parentDir)
motherDirName = motherDir.Name

CurFolderName = curFolder.Name %>

<B>Udskrifter af koder/variabler: </B><BR>
curRoot: <% = curRoot %><BR>
curDir: <% = curDir %><BR>
parentDir: <% = parentDir %><BR>
motherDir: <% = motherDir %><BR><BR>

<HR>

parentDirName: <% = parentDirNAme %><BR>
curFolderName: <% = curFolderName %><BR>
motherDirName: <% = motherDirName %><BR>

curFolder: <% = curFolder %>