Afhængige dropdown menuer
Fra : Laurits Thomsen

Dato : 16-11-05 10:51

Er der nogen der har links til gode tutorial til afhængige drop
down menuer.

Jeg ønsker at lave to drop down menuer hvor indholdet af drop
down nr. 2 er afhængig af de valg man har truffet i drop down nr.
1

Menu 1 indeholder f.eks. navnene på virksomheder og menu 2 viser
afdelingerne. hvis man vælger virksomhed #1 i menu 1, skal kun
virksomhed 1's afdelinger kunne vælges i menu 2.

Mvh
Laurits Thomsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-11-05 01:44

Laurits Thomsen wrote:
> [...]
>
> Jeg ønsker at lave to drop down menuer hvor indholdet af drop
> down nr. 2 er afhængig af de valg man har truffet i drop down nr.

F.eks. denne:

http://hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#mutilevel

Det er lavet med javascript, så jeg FUT'er tråden over i

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 18-11-05 08:33

> http://hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#mutilevel

Tak for linket. Det jeg har brug for, er en løsning, hvor jeg kan
hente valgmuligheder ind fra en database og sende valget videre via
en formular.

Jeg er desværre ikke så stiv i javascript, så jeg kan ikke lige se
hvordan jeg tilpasser det.

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 18-11-05 08:50