Restart og ATX - PII -333
Fra : Dennis

Dato : 16-11-05 10:06

Hejsa.
Også sendt i dk.edb.hardware..
Men måske mere relevant her...

Jeg roder lidt med en gammel maskine, jeg vil sætte op som server..
Asus MB og en PII - 333/66 - WinXP SP2

Det der undrer mig, er at powerknappen har andre funktioner end tiltænkt

Når jeg trykker på knappen, tænder maskinen - fint nok.. ..
Trykker jeg igen, når den er startet op, i ca ½ sekund (et ganske normalt
tryk), virker den som reset..
- Den lukker ikke ned for Windows, men cutter bare og genstarter - og ja,
den ER sat op til soft off osv..
For at slukke maskinen HELT skal jeg trykke på knappen meget kort ..

Derudover er der en ting mere..
Hvis jeg i windows vælger start -> Shutdown så lukker maskinen rigtigt nok
ned, men genstarter istedet..
Så jvnfør ovenstående, er der kun én ting af gøre... Et HURTIGT tryk på
powerknappen.. Eller hive stikket ud....

Jeg har fundet manualen på nettet, og tjekket kontakternes forbindelse.. Det
er som det skal være..
Har nogen oplevet noget lignende, og hvor ligger problemet? PSU ??

Mvh Dennis

Fra : claus b. p.

Dato : 17-11-05 10:28

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote in message
> [...]

Det
> er som det skal være..
> Har nogen oplevet noget lignende, og hvor ligger problemet? PSU ??

Ikke i PSU ihvertfald. Snarere i BIOS / BIOS-setup. Prøv om der findes en
nyere BIOS flash til kortet, og gennemgå alle opsætninger igen. Hvad med den
kontakt du bruger, kunne den tænkes at være defekt, fx. forblive sluttet når
man trykker på den, eller være normalt sluttet, og bryde når man trykker på
den?

/Claus

Fra : Dennis

Dato : 17-11-05 13:52

> [...]
> når
> man trykker på den, eller være normalt sluttet, og bryde når man trykker

Hmm.. Okay.. der var et par ting at prøve...

Takker ;)

Mvh Dennis