Mystisk ATX fejl med PII - 333
Fra : Dennis

Dato : 16-11-05 08:28

Hejsa.
Jeg roder lidt med en gammel maskine, jeg vil sætte op som server..
Asus MB og en PII - 333/66 - WinXP SP2

Det der undrer mig, er at powerknappen har andre funktioner end tiltænkt

Når jeg trykker på knappen, tænder maskinen - fint nok.. ..
Trykker jeg igen, når den er startet op, i ca ½ sekund (et ganske normalt
tryk), virker den som reset..
- Den lukker ikke ned for Windows, men cutter bare og genstarter - og ja,
den ER sat op til soft off osv..
For at slukke maskinen HELT skal jeg trykke på knappen meget kort ..

Derudover er der en ting mere..
Hvis jeg i windows vælger start -> Shutdown så lukker maskinen rigtigt nok
ned, men genstarter istedet..
Så jvnfør ovenstående, er der kun én ting af gøre... Et HURTIGT tryk på
powerknappen.. Eller hive stikket ud....

Jeg har fundet manualen på nettet, og tjekket kontakternes forbindelse.. Det
er som det skal være..
Har nogen oplevet noget lignende, og hvor ligger problemet? PSU ??

Mvh Dennis

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 16-11-05 10:27

Det er kombinationen af bundkort og PSU. Skriv hvilket bundkort, BIOS
og PSU du har.

Fra : Dennis

Dato : 16-11-05 10:37

> Det er kombinationen af bundkort og PSU. Skriv hvilket bundkort, BIOS
> og PSU du har.

Tak for tippet...

Jeg vil lige prøve at smide en anden PSU til..
Hjælper det ikke, sender jeg lige info om MB, PSU..

Mvh Dennis

Fra : Dennis

Dato : 17-11-05 13:50

> Det er kombinationen af bundkort og PSU. Skriv hvilket bundkort, BIOS
> og PSU du har.

MB er et Asus P2L97-S i440LX chipset
Bios award v 4.51PG - 401A0-0105s
CPU er en Deschutes - MMX PII 333

PSU er bare den originale standard monterede..
Jeg skiftede til en anden PSU igår, og det var nøjagtig det samme..
Så den kan vel elimineres.

Bliver nogen klogere af dette?

Mvh Dennis

Fra : Pico

Dato : 16-11-05 23:06

Dennis wrote:
> [...]
> Så jvnfør ovenstående, er der kun én ting af gøre... Et HURTIGT tryk
> på powerknappen.. Eller hive stikket ud....

Det var en overgang et ofte forekommet problem med Logitech
mussedrivere, det blev løst ved at opgradere til en nyere verision, så
hvis du har Logitech mus installeret er det et forsøg vær.
Pico

Fra : Dennis

Dato : 17-11-05 13:47

> [...]
> det blev løst ved at opgradere til en nyere verision, så hvis du har
> Logitech mus installeret er det et forsøg vær.

Wierd... Hmm nå men det prøver jeg lige når jeg har tid

Takker

Fra : Hans

Dato : 17-11-05 17:25

Dennis wrote:
> [...]
> ja, den ER sat op til soft off osv..
> For at slukke maskinen HELT skal jeg trykke på knappen meget kort ..

Prøv og se under power options, eller hvad det nu hedder i den gamle bios,
om der er en setting omkring tilstand efter power loss.

Der burde være 3 settings: Off, On og Last state. Den skal være Off.

Hans