Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Igen igen....
Fra : Tiscali

Dato : 16-11-05 07:33

Hejsa,

jeg har lige et simpelt spørgsmål:

Hvis man nu kursspekulerer i et fastforrentet 5% obligationslån, så er det
vel egentlig det samme som at sige, at man helt bestemt mener at renten vil
stige? Eller hva'?

Vil det give mening at en person både vil rådgive en i kurspekulation og F1
lån? Jeg synes ikke det hænger sammen. Det er vel enten/eller og ikke
både/og! Enten fortsætter renten med at være lav eller også stiger den?!

/Brian

Fra : Martin

Dato : 16-11-05 15:15

igen igen igen og igen.....

INGEN kan forudsige renten,den kan stige til over 5 % på få måneder !! så ER
5 % en rigtig god ide,den kan være under 5 % de næste 40 år,så VAR det en
dårlig ide med 5% du kan lige så godt snakke ind i en væg,ingen kan
forudsige renten,måske kan der komme bud på rente stigning om ca. 6 mdr,men
hvad så med om 1 år ? der kan den falde drastisk igen....

Martin

Fra : Peter H

Dato : 16-11-05 16:10

"Tiscali" <x@x.x> skrev i en meddelelse
> [...]
> F1 lån? Jeg synes ikke det hænger sammen. Det er vel enten/eller og ikke
> både/og! Enten fortsætter renten med at være lav eller også stiger den?!

Ja det har du ret i, hvis du sælger 5% obligationslån (=optager lån til 5%)
får du en fordel i at renten stiger, da det kan nedsætte din restgæld.
Hvis du tror på faldende rente vil F1 være udemærket, idet rentebyrden vil
falde uden af det går ud over tilbagebetaling af restgæld.

Hvis en rådgiver foreslå begge dele kunne det tyde på at vedkommende kører
på 2 heste altså kan drage fordel af begge typer renteudvikllinger.
Det minimerer risikoen noget og man får noget af fordelen. Det betyder på
dansk at vedkommende ikke kan forudse renten, jvn ovenstående indlæg og
spiller som du siger både/og istedet for enten/eller, faktisk en udemærket
ide.

Nej renten kan både blivere lavere og være stigende. Det hedder på dansk at
den svinger. Der er intet i vejen for at den stiger de næste 3 nåneder, så
falder den i 6 måneder, så stiger den 3 månder, så falder den i 9 måneder,
så stiger den atter i 12 måneder osv Så da renten svinger (det er til
gengæld meget sandsynligt) kan du med held(!) drage fordel af begge
lånetyper samtidigt istedet for alt på eet bræt.

peter h