Barton 3000+ med fæle grafikproblemer
Fra : Villy Jensen

Dato : 15-11-05 17:06

Hej Eksperter

Spørgsmål: Har jeg en syg CPU eller er "Barton 3000+" bare umulig til
3D-spil??

Beskrivelser:

Jeg har fæle grafikproblemer med en Barton 3000+ 333FSB CPU: Skærmbilledet
forstyrres af flashende sorte trekanter i 3Dmark

Problemet forsvinder, når jeg udskifter til en gammel Athlon 1333 266FSB

Kombinationer af OS, chipsæt, skærmkort og drivere er forsøgt, og det er
konsistent at problemet hænger sammen med Barton 3000+ CPU'en.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Dennis

Dato : 16-11-05 10:39

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote in message
> Hej Eksperter
>
> Spørgsmål: Har jeg en syg CPU eller er "Barton 3000+" bare umulig til
> 3D-spil??

Den er nok syg...
Jeg byder 200kr.. skal ikke spille

Min første tanke er at GFX'en har for travlt, men derimod nemt kan følge med
den gamle 1333..
Hvilket GFX har du i, og er den evt OC'et?

Er din Barton OC'et? Prøv evt at skrue lidt ned for hastigheden, bare for
at se om det hjælper..

Mvh Dennis

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-11-05 16:40

> [...]
> Hvilket GFX har du i, og er den evt OC'et?
>
> Er din Barton OC'et? Prøv evt at skrue lidt ned for hastigheden, bare for

Nul OC...
Har prøvet med GF4200TI og Radeon 9500 samt bundkortenes skærmudgang
Har prøvet at underclocke fra 333 ned til 266 FSB
Har prøvet i 2 bundkort med vidt forskellige chipsæt (og uden AGP OC)
Har prøvet WIN98SE, WIN2k samt WINXP

og det funker bare ikke, når Barton 3000+ er monteret (men fint med 1333)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ulrik Løye

Dato : 16-11-05 13:32

> [...]
>
> Kombinationer af OS, chipsæt, skærmkort og drivere er forsøgt, og det er
> konsistent at problemet hænger sammen med Barton 3000+ CPU'en.

Symptomerne lyder som om det er grafikkortet som har problemer - mit
grafikkort reagerer tilsvarende hvis jeg har OCed det for meget. Årsagen til
at samme kort ikke har problemer i et andet system kan skyldes at
grafikkortet kører med nedsat AGP hastighed - det må immervæk være et
gammelt bundkort du tester med.

Prøv at forbedre kølingen eller underclock dit skærmkort - og hvis det ikke
er muligt så prøv at lån et andet grafikkort og test det i din maskine.

/u

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-11-05 16:46

> [...]
>
> Prøv at forbedre kølingen eller underclock dit skærmkort - og hvis det
> ikke er muligt så prøv at lån et andet grafikkort og test det i din

Jeg har ikke OC'et, og jeg har kun AGPx4/8 skærmkort...

Problemet er konsistent fra koldt system, og der er ikke nogen for varme
køleflader ved belastning.

Problemet er med både ATI 9550 (catalyst "alting") og nVidia GF4200
(som begge funker med samme drivere i helt tredje AMD system)

Ligenu sidder jeg med et spritnyt ASRock K7S41 (SIS936L), hvor alt funker
med 1333 CPU'en, men problemet var det samme i den Shuttle SN41G2 (nForce2
IGP), som 3000+ CPU'en sad i før

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-12-05 07:20

> Spørgsmål: Har jeg en syg CPU eller er "Barton 3000+" bare umulig til
> 3D-spil??

Jubii...: Efter mere end 3 ugers reklamationsbehandling fik jeg byttet
CPU'en hos leverandøren (SHG)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy