elektrisk brystpumpe: hvilken?
Fra : John

Dato : 15-11-05 16:12

Hejsa

Konen er på udkig efter en elektrisk brystpumpe da vi ikke vil bruge penge
på at leje en....hvilken er bedst? Max. 2000 kroner!

Tak på forhånd...

Fra : Marianne

Dato : 15-11-05 18:03

> Konen er på udkig efter en elektrisk brystpumpe da vi ikke vil bruge penge
> på at leje en....hvilken er bedst? Max. 2000 kroner!

Er I opmærksomme på, at hvis I er medlem af Danmark betaler de en pæn del af
udgiften? Min erfaring med 4-5 brystpumper er, at de store (lejede) er langt
de bedste.

mvh
marianne

Fra : John

Dato : 15-11-05 19:04

> Er I opmærksomme på, at hvis I er medlem af Danmark betaler de en pæn del
> af
> udgiften? Min erfaring med 4-5 brystpumper er, at de store (lejede) er
> langt de bedste.

Ja, men de koster - så vidt jeg kan se - mellem 6-900 kroner (hos Falck) om
måneden. Det er jo sindsygt at leje til den pris. Så hvis der er nogen
derude der har erfaring med nogle gode elektriske brystpumper hører jeg
gerne fra jer....

Fra : Cocoamum

Dato : 15-11-05 19:09

John skrev:

> [...]
> måneden. Det er jo sindsygt at leje til den pris. Så hvis der er nogen
> derude der har erfaring med nogle gode elektriske brystpumper hører jeg

Jeg brugte en Medela minielectric - måske to, så man kan pumpe
samtidigt. Den laver en pump-pause-pump-sekvens, der ligner barnets sutten.

Tine

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-11-05 20:16

"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

om

> Jeg brugte en Medela minielectric - måske to, så man kan pumpe
> samtidigt. Den laver en pump-pause-pump-sekvens, der ligner barnets
sutten.

Man kan få en dobbeltpumpe, jeg tror også vores var en Medela. Den er klart
bedre end enkeltpumperne - bevares, Falck's er bedst, men Medela er nu okay,
vi brugte den da længe.
Spørg hos Matas, der købte vi vores.

Rittig

Fra : Mus

Dato : 15-11-05 20:47

"John" <johnjohn@sucker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneden. Det er jo sindsygt at leje til den pris. Så hvis der er nogen
> derude der har erfaring med nogle gode elektriske brystpumper hører jeg

Er i medlem af Danmark. Har selv lejet på apoteket. Min erfarring er at de
lejede er bedst. Men det kommer an på om man bare skal malke ud til en
enkelt gang for at gå i byen eller det er noget der skal ske ofte. går
næsten udfra det er noget i har tæmkt jer at gøre fast når i er villige til
at ofre så meget. Jeg har betalt 500 kr i depositum og 200 kr for et
flaskesæt. Derefter koster det 15 kr i døgnet men man får refunderet 10 kr
pr dag fra Danmark. Dvs 5 kr pr dag. Dvs ca 150 kr pr måned. Og så er der
langt til de 2000 kr i er villige til at ofre.

LN