Problemer med view
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-11-05 13:36

Hej folkens,

Jeg er virkelig kørt sur i et view og dets performance.

Hele tabelstrukturen kan ses på www.dbconsult.dk/stuff/diagram.jpg.
Over enkelte er tabellerne er angivet antallet af poster i den enkelte
tabel.

Mit views design kan ses på www.dbconsult.dk/stuff/bb1.jpg. Normalvis
er der intet kriterie på selve view'et (HAVING-clause) - her er det
blot for eksemplets skyld, for at vise, hvordan forespørgslen der
sendes afsted, regulært ser ud.

Mit problem ligger i forbindelse med tblFejlAntal. I eksemplet er der
intet kriterie på denne tabel - men der kunne have været, hvorfor den
er med i mit view.

Hvis jeg fjerner tblFejlantal afvikles www.dbconsult.dk/stuff/bb1.jpg
på 2 sekunder og returnerer 20.212 poster.

Hvis jeg derimod beholder den (som den retteligt skal), så tager den
198 sekunder og returnerer 67553 poster. Antallet af poster er dog
ikke min bekymring, det er derimod tidsforbruget.

Nogle af Jer, der har lidt forslag til, hvorledes jeg kan speede
processen op?

På forhånd tak for tid og input !

mvh /Snedker
---

Fra : Morten Snedker

Dato : 15-11-05 15:00

On Tue, 15 Nov 2005 13:35:38 +0100, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> wrote:

>Jeg er virkelig kørt sur i et view og dets performance.

Nå - ja. Så løste det sig. Både GROUP BY og DISTINCT var levn fra et
tidligere design. Nu er det blot en rå select, der så returnerer ca.
120.000 poster. Til gengæld tager det kun 2 sekunder.

mvh /Snedker
---