Oplysninger fra anden firma..
Fra : BT

Dato : 14-11-05 23:24

Hejsa..

Jeg har lige været en tur hos en kunde.
Og sagen er den, at jeg bliver nødt til at gribe fat i forhandleren af
maskinen, sor at få oplysniger/reserve dele til den..
Grunden til at kunden ikke selv har taget kontakt, skyldes at de havde
kigget på maskinen og så kørt igen, uden at lave den.
Spørgsmålet er simpelhen..
Kan forhandleren "nægte" at udlevere oplysninger om maskinen, som jeg skal
bruge. Det er elektroniske data'er, så som opætingen, jeg skal bruge..
En anden ting. Kan producenten af maskinen, som kommer fra italian, nægte at
oplyse samme infomationer..

Jeg mener, men er ikke sikkert, at de ikke må det, da det er monopol-lign
tilstand, men jeg er ikke sikker...

Nogen som kan hjælpe

/Brian

Fra : KJ

Dato : 15-11-05 09:14

> [...]
> En anden ting. Kan producenten af maskinen, som kommer fra italian, nægte at

Med mindre der er tegnet en speciel kontrakt desangående, har du næppe
nogen som helst ret til at kræve informationer eller tjenesteydelser af
en anden virksomhed.

Vh. KJ

Fra : alexbo

Dato : 15-11-05 20:43

"BT" skrev

> Kan forhandleren "nægte" at udlevere oplysninger om maskinen, som jeg skal
> bruge.

Du har som person eller firma intet krav,
ejeren af maskinen kan have et krav på oplysninger der vil være naturlige at
have.

Hvis du køber en vaskemaskine, har du krav på at vide hvordan den fungerer,
hvordan man rengører, o.s.v., men du har ikke noget krav på at vide hvilke
transistorer motorstyringen er forsynet med.

mvh
Alex Christensen

Fra : BT

Dato : 16-11-05 16:56

> [...]
> fungerer, hvordan man rengører, o.s.v., men du har ikke noget krav på at
> vide hvilke transistorer motorstyringen er forsynet med.

Ja det er jo så mit store uheld.

takker for de svar jeg har fået

/Brian