Situationsfornemelse
Fra : Name

Dato : 14-11-05 21:58

Hej alle.
Jeg har prøvet på at finde artikler online i hvordan man træner
situationsfornemelse hos børn i 0 og 1 klasse..
Er der nogen der kan give mig tips om dette...

Lill

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 14-11-05 22:21

Name wrote:
> [...]
> situationsfornemelse hos børn i 0 og 1 klasse..
> Er der nogen der kan give mig tips om dette...

Jeg har ikke noget direkte til situationsfornemmelse, men mon ikke TRin
for trin, også giver børn noget indblik for det.

se heer http://www.cesel.dk/trin_for_trin

UPS sorry du leder efter online artikler, men du får lige den har besked
alligevel.

MVH
Kasper

Fra : Name

Dato : 14-11-05 22:30

"Kasper Malmberg" <FJERNmalmber@gmail.com> wrote in message
> Gør ikke det spor...tageri mod alt....

Lill

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-05 08:51

"Name" <mailadress@mailadress.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet på at finde artikler online i hvordan man træner
> situationsfornemelse hos børn i 0 og 1 klasse..

Det lyder måske underligt at spørge, men hvad definerer du som
"situationsfornemmelse"? Hvad er det helt konkrete, du gerne vil have, at
børnene skal træne?

I NLP findes der noget, der kaldes metaprogrammer og metamodellen. Det er
glimrende værktøjer til at skærpe sin opmærksom på, hvad andre siger (og
ikke siger) og dermed udmærket metoder til at sætte sin ind i andres
opfattelse af verden.

Det er nok ikke så ligetil at lære små børn det i detaljer, men jeg er
sikker på, at du vil kunne blive inspireret ved at finde en grundbog om NLP
og læse om metaprogrammer.

Mvh. Lisbeth