generic drivers til webcam?
Fra : Lars Hansen

Dato : 14-11-05 15:41

Hej

Jeg har et USB web-kamera men kan ikke finde driver-filerne. Der står
_intet_ på kameraet ...hverken mærke, model eller noget som helst....findes
der generic drivers til webcams der kører over usb?? Hvis det ikke er
tilfældet vil jeg gerne vide hvad jeg
kan gøre?

Uden på kassen står der bare PC Camera

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-11-05 19:21

Lars Hansen wrote:

> [...]
> _intet_ på kameraet ...hverken mærke, model eller noget som
> helst....findes der generic drivers til webcams der kører over usb??

Nej, desværre.

> Hvis
> det ikke er tilfældet vil jeg gerne vide hvad jeg
> kan gøre?

Skille kameraet ad og se hvad der står på lakridsen.

www.google.dk/search&q=pc+camera

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-05 20:08

"Lars Hansen" <jojo@yahpoo.com> crashed Echelon writing

> [...]
> helst....findes der generic drivers til webcams der kører over usb??
> Hvis det ikke er tilfældet vil jeg gerne vide hvad jeg

XP?

Tilslut kameraet og se hvad enhedshåndteringen siger af vendor ID og
product ID.

Dvs efter tilslutning, ind i enhedshåndteringen, egenskaber for devicet,
over i fanebladet detaljer og der vil så stå noget lig
USB\VID_xxxx&PID_xxxx osv osv

Notér dette og søg på google efter VIDet og PIDet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ricko.

Dato : 15-11-05 08:57

"Lars Hansen" <jojo@yahpoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> helst....findes der generic drivers til webcams der kører over usb?? Hvis
> det ikke er tilfældet vil jeg gerne vide hvad jeg

Er det et af disse lidt nede på siden
http://www.consumer.philips.com/webcams/2/pc-webcam.html

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-11-05 11:03

Det ser sådan her ud:

http://www.howard.co.kr/computer/pc_camera/webcam.files/moving_image.gif

Dog ikke samme farve og der står heller ikke noget på mit kamera.

Jeg har prøvet med lebeca's drivere og godt nok accepterer win xp kameraet
(ingen udråbstegn i enhedshåndtering) men når jeg prøver at hente video ind
i windows movie maker får jeg bare et sort billede..

-------------

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-11-05 17:51

> [...]
> (ingen udråbstegn i enhedshåndtering) men når jeg prøver at hente video
> ind i windows movie maker får jeg bare et sort billede..

Noget kunne tyde på at du har fundet den rette driver, eller er på det
rigtige spor i hvertfald.

Jeg ville prøve at hente et billede eller "video" ind i et andet program end
moviemaker, det er nu engang ikke verdens bedste program. Prøv med
mspaint.exe , msn, netmeeting eller et andet program i xp. Det kunne jo også
være en bizar ting som lysstyrken eller andet der stod helt forkert.