Bundkort & CPU
Fra : Kell Petersen

Dato : 14-11-05 14:57

Hejsa
Har i nogen erfaringer med disse her , som opgradering.
pris ca 2100,-
Eller er der noget mere stabilt

ASUS P5P800, i865PE, 2x SATA, 1xGbit LAN, AGP 8x
Intel Pentium 4 630 3,0GHz, FSB800, 2048KB Cache, In-a-box

Venlig hilsen

Kell Petersen
Frederikssund

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-11-05 00:11

> Hejsa
> Har i nogen erfaringer med disse her , som opgradering.
> pris ca 2100,-
> Eller er der noget mere stabilt

AGP og Gigalan samt det at man kan genbruge sine gamle diske , er noget som
jeg kan bruge...
Og så ville jeg formode at den også kan bruge de gamle ramklodser . DDR 3200

Fra : Ulrik Løye

Dato : 15-11-05 07:24

"Kell Petersen" <shivOT@privat.dk> wrote in message

> AGP og Gigalan samt det at man kan genbruge sine gamle diske , er noget
> som jeg kan bruge...
> Og så ville jeg formode at den også kan bruge de gamle ramklodser . DDR
> 3200

Jeg kan foreslå en AMD 64 3200+ (Venice e6 core)

samt et bundkort med nF3 Ultra eller nF3 250Gb chipset - fx
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149622 eller

Så har du en fornuftig maskine som bruger en del mindre strøm som den du
selv foreslår - og som overclocker godt hvis det skulle få interesse ;)

/u

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-11-05 19:45

> [...]
>
> Så har du en fornuftig maskine som bruger en del mindre strøm som den du
> selv foreslår - og som overclocker godt hvis det skulle få interesse ;)

Hvad med Temperaturen ,,,
Er den voldsom eller ligger den som , nedennævnte ... ca 48 stabilt

Fra : Ulrik Løye

Dato : 15-11-05 22:10

> Hvad med Temperaturen ,,,
> Er den voldsom eller ligger den som , nedennævnte ... ca 48 stabilt

Det afhænger jo af mange ting - men faktum er at Venice coren bruger <10W i
idle og <30W under load. Til sammenligning bruger en Intel Pentium 4 630 nok
5 gange så mange watt. Lavt watt-forbrug betyder mindre varmeudvikling og
derfor vil kølingsstøj alt andet lige være mindre.

Med et godt ventileret kabinet og en stor køleprofil kan du formentlig klare
dig med passiv køling af CPUen --- og dertil en lavere elregning.

Læs evt. mere om CPUers strømforbrug her:
http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_venice/
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2353&p=4

/u

Fra : Per Jørgensen

Dato : 15-11-05 08:56

"Kell Petersen" <shivOT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller er der noget mere stabilt
>
> ASUS P5P800, i865PE, 2x SATA, 1xGbit LAN, AGP 8x
> Intel Pentium 4 630 3,0GHz, FSB800, 2048KB Cache, In-a-box

Har selv den nævnte cpu, dog på et Asus P5AD2-Premium bundkort.
Overclocket til 3.75 ghz med maks 48 graders varme.
Kører stabilt.

Per.

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-11-05 19:49

> Har selv den nævnte cpu, dog på et Asus P5AD2-Premium bundkort.
> Overclocket til 3.75 ghz med maks 48 graders varme.
> Kører stabilt.

Okay,,
Nogen med erfaringer på bundkortet ,
Har altid bedst kunne lide Intels CPU , kører med AMD i øjeblikket
men støjer ad HT..
Så derfor skal det være Intel
Og Asus Bundkort har jeg altid haft gode erfaringer med

Fra : Per Jørgensen

Dato : 15-11-05 21:57

> [...]
> men støjer ad HT..
> Så derfor skal det være Intel
> Og Asus Bundkort har jeg altid haft gode erfaringer med

Nej kender ikke bundkortet du omtaler nærmere, men Asus
laver normalt gode bundkort. Det er rimelig nemt at skifte cpu køleren,
så larm fra Intel eller AMDs standard kølere skal ikke afgøre dit valg.
Kører selv med en Arctic Cooling Silencer, som er pænt støjsvag, og
klarer sit job fint.

Mvh
Per.