XML
Fra : David Trasbo

Dato : 14-11-05 14:15

Hej NG.

Jeg leder efter en metode hvor man kan opstille betingelser, når man skal
trække data ud fra et XML-dokument.

Hvis vi nu antager at vi har 3 poster i XML-dokumentet:

**Eksempel**
<element id="1">Tekst nr. 1</element>

<element id="2">Tekst nr. 2</element>

<element id="3">Tekst nr. 3</element>
**Eksempel**

Så vil jeg gerne have at man, eventuelt via en querystring, kan hente det
"element" som strengen angiver.

Jeg har hørt om noget lignende, men har ikke kunnet finde det.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. Læs <http://usenet.dk/netikette>.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-11-05 14:20

"David Trasbo" <datra@mail.dk> wrote in news:43788db7$0$41140$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> <element id="2">Tekst nr. 2</element>
>
> Så vil jeg gerne have at man, eventuelt via en querystring, kan hente det

Du skal kigge efter XPath

[0] http://www.developer.com/xml/article.php/1472921

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 14-11-05 14:45

> Du skal kigge efter XPath
>
> [0] http://www.developer.com/xml/article.php/1472921

Tak for linket. Har leget lidt med det. Men hvordan kan man så stille det
omtalte "element" ind i en overskrift, og måske nogle andre elementer ind i
felter osv. ligesom med databaser?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-11-05 15:01

> Tak for linket. Har leget lidt med det. Men hvordan kan man så stille
> det omtalte "element" ind i en overskrift, og måske nogle andre
> elementer ind i felter osv. ligesom med databaser?

Hvis du anvender SelectSingleNode, så returnerer den så vidt jeg kan huske
en XmlNode. Den har en property, der hedder "InnerText", der giver dig
teksten i elementet.

Har du hentet dokumentationen til MSXML4.0?

[0] http://tinyurl.com/88sb2

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-11-05 15:10

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> [...]
> giver dig teksten i elementet.
>
> Har du hentet dokumentationen til MSXML4.0?

Den er åbenbart kommet i version 6.0 nu

http://tinyurl.com/dtsmt

Fra : David Trasbo

Dato : 14-11-05 18:50

> Hvis du anvender SelectSingleNode, så returnerer den så vidt jeg kan
huske
> en XmlNode. Den har en property, der hedder "InnerText", der giver dig
> teksten i elementet.

Har du nogle eksempler eller links liggende? Jeg er ikke så skrap til at
vide hvordan noget fungerer, bare ved at høre navnet.

> Har du hentet dokumentationen til MSXML4.0?
>
> [0] http://tinyurl.com/88sb2

Nu har jeg hentet det. Men hvilket formål har programmet?