Anna skal på sygehuset på onsdag
Fra : Mus

Dato : 14-11-05 09:10

og undersøges

Min læge har åbenbart mere bekymret end han har ladet mig vide, for
sygehuset har ringet på både fastnetnr og begge mobiler og sagt at Anna
bekymrede dem meget udfra det lægen har skrevet og at de ville indlægge os
mandag.

Fik så en god snak med en sygepl og vi fik det rykket til onsdag, hvis de så
skal se på hende og så må vi se om hun bliver indlagt.

Hun betegnede Anna som en periode spiser. Det er hårdt for forældrene men ok
så længe hun tager på. Og det er jo så det hun ikke gør nu. Hun sagde de
havde nogle værktøjer jeg kunne få med i bagagen, så det er nu godt vi
kommer ind en tur.

Det nytter jo nemlig ikke at få hjælp hos venner og bekendte her. De har jo
aldrig haft sådan et barn og så hjælper rådene bare ikke desværre. Men her
ser de jo så mange forskellige børn og kender også til nogen der spiser som
Anna.

Anna tog 200 ml fra flaske i går. Men til gengæld ville hun så slet ikke
have grød hele dagen og så er 200 ml jo ikke så meget. Men hun kan da finde
ud at tage flaske nu. Jeg kom lidt rismel i flasken - for hun elsker
rismelsgrød.

Jeg har jo spekuleret meget over om det er min skyld Anna ikke spiser så
godt hele tiden. At det er min bekymring der har smittet af på Anna. Har
virkelig været fuld af selvbebrejdelser ja lige siden vi oplevede det for
første ganga da hun var 6 uger. Men hvor er det svært at styre. Tror man
skal have prøvet det selv for at vide det. Men det der så har undret mig er
at hun midt i mors stor bekymring, har hun så ofte vendt totalt rundt og
spist som en gal. Og hver gang har jeg troet at nu kørte det bare og sluppet
min bekymring, så spiser hun igen ikke. Der har ligesom ikke været
sammenhæng. Men mon ikke de også kender til det der inde og jeg kan få en
god snak med dem.

LN

Fra : IMB

Dato : 14-11-05 13:01

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> [...]
> men ok så længe hun tager på. Og det er jo så det hun ikke gør nu. Hun
> sagde de havde nogle værktøjer jeg kunne få med i bagagen, så det er

Det er rart at der nu er nogen som har en idé om hvad der er galt, som
kan hjælpe. Det må tage en bunke af dine skuldre.

Hvor lang tid skal I være indlagt? Skriv og fortæl hvordan det fortsat
går.

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Mus

Dato : 14-11-05 16:34

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan hjælpe. Det må tage en bunke af dine skuldre.
>
> Hvor lang tid skal I være indlagt? Skriv og fortæl hvordan det fortsat

Vi ved det ikke og ved heller ikke om hun bliver indlagt. Det går nemlig
noget bedre. I dag har hun allerede spist ½ portion grød, en god portion
frugtgrød og 90 ml mme iblandet rismel fra flaske.

LN

Fra : ThomasB

Dato : 14-11-05 16:59

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ved det ikke og ved heller ikke om hun bliver indlagt. Det går nemlig
> noget bedre.

Nu synes jeg du skal tage en beslutning om at i bliver indlagt.

Det nytter jo ikke noget at lade være med at blive indlagt fordi det lige
går godt i dag.

Det er et eller andet fundamentalt galt (det giver du ihvertfald udtryk for)
og det skal der kigges på.

Fra : Mus

Dato : 14-11-05 19:56

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Nu synes jeg du skal tage en beslutning om at i bliver indlagt.

Det er vel ikke bare noget vi kan beslutte. Dengang hun blev født ville vi
godt have været der et par dage ekstra. Det fik vi ikke lov til.

> Det nytter jo ikke noget at lade være med at blive indlagt fordi det lige
> går godt i dag.

Det er jo ikke kun op til os. Vi gør skam hvad der skal til for at gøre det
bedste for Anna - også indlæggelse.

> Det er et eller andet fundamentalt galt (det giver du ihvertfald udtryk
for)
> og det skal der kigges på.

På mig virker det som om Anna ikke har nogen sultfornemmelse eller ikke kan
lide at have maven fyldt. Ind i mellem kan hun dog virkelig grovæde. Her til
aften meldte hun sig pludselig for første gang selv i over en måned og ville
have hos mig.

Jeg var jo såmænd ikke klar over der var noget der hed en periodespiser. Og
hvis det viser sig at det er det hun er ja så er der forhåbentlig ikke noget
fundamentalt galt. Men vi må se hvad de siger og få de nødvendige
undersøgelser og så tage mod den hjælp og støtte vi kan få.

LN

Fra : IMB

Dato : 15-11-05 09:33

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> [...]
>
> Det er vel ikke bare noget vi kan beslutte. Dengang hun blev født
> ville vi godt have været der et par dage ekstra. Det fik vi ikke lov

Jeg fik det indtryk at I har fået tilbudt en indlæggelse fra igår (mandags)
men at I selv udsatte det til i morgen (onsdag)?

Fra : Mus

Dato : 15-11-05 10:55

> "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> Jeg fik det indtryk at I har fået tilbudt en indlæggelse fra igår
(mandags)
> men at I selv udsatte det til i morgen (onsdag)?

Ja både og. Fortalte hvordan det gik og at jeg var nogenlunde rolig lige nu
og så spurgte hun om vi ville vente til onsdag - også for vores egen skyld.
For mandag og tirsdag havde de altid meget travlt. Men hun synes at Anna
helt lød meget som en periodespiser og sagde at så var det ikke sikkert vi
skulle indlægges, men vi skulle i så fald have nogle værktøjer med.

LN

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-05 17:03

> Det er vel ikke bare noget vi kan beslutte. Dengang hun blev født ville vi
> godt have været der et par dage ekstra. Det fik vi ikke lov til.

Jo, det er noget i kan beslutte. I er blevet tilbudt at blive indlagt - det
tager du nu ikke imod, fordi hun har en god dag. Det svarer til at have en
dårlig tand, og afbestille tiden hos tandlægen, fordi det ikke lige gør ondt
i dag.

> Det er jo ikke kun op til os. Vi gør skam hvad der skal til for at gøre
> det
> bedste for Anna - også indlæggelse.

Ring nu ind og ryk for den indlæggelse. Bliv indlagt nogle dage. Tag imod
det tilbud.

> [...]
> fundamentalt galt. Men vi må se hvad de siger og få de nødvendige
> undersøgelser og så tage mod den hjælp og støtte vi kan få.

Ja, men få hende nu overvåget i et nogle dage, få *lægernes mening*.

Det nytter ikke at du den ene dag er helt ude i torvene og den næste dag
flyver på en lyserød sky.

Bliv indlagt og få klarhed NU!

Fra : Mus

Dato : 15-11-05 19:56

> Jo, det er noget i kan beslutte. I er blevet tilbudt at blive indlagt -
det
> tager du nu ikke imod, fordi hun har en god dag.

Jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om indlæggelse før efter jeg
havde talt med sygeplejersken. Hun sagde bare de ville få en læge til lige
at se på hende. Det var på telefonsvareren der blev nævnt noget om
indlæggelse og hørte først beskeden på telefonsvareren efter jeg havde talt
med hende.
Hvem siger dog jeg ikke tager imod det. Det eneste der er sket er at det er
rykket til onsdag.

Men jeg ved jo også fra tidligere indlæggelse at de først undersøger og så
tager stilling til om de mener barnet bør indlægges. Og det der er med Anna
er jo at man ikke kan se noget på Anna. Hun er bare lille. Men frisk og
glad.
Men selvfølgelig vil min beretning også veje tungt og jeg beretter da præcis
som jeg har gjort her og overfor min læge.

>Det svarer til at have en
> dårlig tand, og afbestille tiden hos tandlægen, fordi det ikke lige gør
ondt
> i dag.

Hun har selvfølgelig haft mere end en god dag. Og hver gang håber man at nu
vender det og kører godt. Men det vender igen det ved vi jo godt. Vi ved
godt det er ønsketænkning. Men hun har faktisk kun spist omkring 5 skefulde
mad i dag. Men det ser ud til hun er ved at blive glad for flasken. Det er
blevet til 130 ml i dag. Hun har så taget en smule rugbrød med smøreost. Men
nok omkring 3 små hapser. Men det er jo heller ikke meget på en hel dag. Om
lidt får hun tilbudt kartoffelmos og efter badet en flaske at falde i søvn
på. Hun er dog begyndt at sove meget bedre om dagen.

> Ring nu ind og ryk for den indlæggelse. Bliv indlagt nogle dage. Tag imod
> det tilbud.

Nej altså vi skal derind i morgen kl 9. Det kan vi godt vente til. Det er
slemt med Anna, men hun overlever til i morgen. Jamen selvfølgelig tager vi
imod. Har snart ikke skrevet andet end at vi vil gøre ALT for at få hjælp
med Anna.

> Ja, men få hende nu overvåget i et nogle dage, få *lægernes mening*.
>
> Det nytter ikke at du den ene dag er helt ude i torvene og den næste dag
> flyver på en lyserød sky.
> Bliv indlagt og få klarhed NU!

Det er faktisk sådan vi har haft det hver gang der har været opture og
nedture. Men det er nu ikke sådan skiftende frem og tilbage - op og ned -
fra dag til dag Det er jo ca 2-4 uger det kører skidt, afløst af 2-4 uger,
hvor det kører godt.
Nu må vi se hvad lægerne siger.

LN

Fra : pia

Dato : 30-11-05 06:50

Hej

Er der nogen der har hørt hvordan det går med mus og hendes datter?

Mange varme tanker fra Pia

Fra : Jannie

Dato : 30-11-05 08:40

Nej, desværre. Det er det første jeg kikke efter hver morgen, og mange gange
i løbet af dagen - det er ret bekymrende !
Jannie