asus a8n sli premium (fejl under flashning~
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 13-11-05 23:57

Jeg brugte det lille program der følger med asus til at flashe bios inde fra
windows - desværre frøs windows 40% igennem skrivningen af den nye bios.
Hvad gør jeg? Den frøs og jeg lod den stå meget længe inden jeg meget
ulykkelig forsøgte at genstarte, men som ventet intet output overhovedet.
Der er strøm på, men intet billed på skærm eller noget.

Gode råd modtages - og hvis nogen har en løsning der ikke indbefatter at mb
skal sendes ud af huset, er der helt sikkert en belønning i vente.
Eventuelle løsningsforslag skal ´tage udgangspunkt i at jeg bor i Aalborg.

Mvh Thomas

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 14-11-05 01:02

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal sendes ud af huset, er der helt sikkert en belønning i vente.
> Eventuelle løsningsforslag skal ´tage udgangspunkt i at jeg bor i Aalborg.

Har du prøvet "Crashfree Bios 2 utility" (side 4-5 i manualen)?

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 14-11-05 01:10

> Har du prøvet "Crashfree Bios 2 utility" (side 4-5 i manualen)?

Ja - men skærmen giver ikke noget billed, og jeg synes ikke jeg kan se den
læser noget fra cd'en. Jeg har bestilt en ny bios fra badflash.com - men en
løsning uden at skulle skifte rom ville være dejlig.

Tak for svaret :)

Mvh Thomas

Fra : Esben

Dato : 14-11-05 10:37

> [...]
> en
> løsning uden at skulle skifte rom ville være dejlig.

Du kunne prøve at boote med et PCI-grafikkort, for at se om der kom billede
den vej.

--
Esben

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 17:22

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> "Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Skærmen giver ikke noget billede. Dvs din skærm går end ikke ud af sand by
position?
Er der lys i On knappen på kabinettet lysdioden (hvis der er sådan en)?
Kører cdrom drevets skuffe ud, når du trykker på drevets knap?
Kører alle blæserne, når du tænder for computeren?

mvh Michael

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 14-11-05 20:01

> Skærmen giver ikke noget billede. Dvs din skærm går end ikke ud af sand by
> position?
skærmen melder "no signal"

> Er der lys i On knappen på kabinettet lysdioden (hvis der er sådan en)?
jeg kan tænde for maskinen - er det det du mener?

> Kører cdrom drevets skuffe ud, når du trykker på drevets knap?
ja
> Kører alle blæserne, når du tænder for computeren?
så vidt jeg kan se.

mvh thomas

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 20:42

> skærmen melder "no signal"

> jeg kan tænde for maskinen - er det det du mener?

> ja
> så vidt jeg kan se.

ok.
Jeg ville nok få en lokal pc expert (specialbutik) til at stille en
diagnose.
Jeg gav 250kr for en sådan diagnose. Jeg har samme bundkort og det ville
pludselig heller ikke køre. (det viste sig så at jeg havde skruet en for
lang skrue i, da jeg fastgjorde pci kort (lydkort) og derved havde skrabt et
par kobbertråde over i bundkortet.

mvh Michael

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 15-11-05 18:48

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4378e883$0$1777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> lang skrue i, da jeg fastgjorde pci kort (lydkort) og derved havde skrabt

Hvordan i alverden kan det lade sig gøre - var den 10 cm lang med
et 90 graders knæk

Fra : michael bs

Dato : 15-11-05 20:40

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan i alverden kan det lade sig gøre - var den 10 cm lang med
> et 90 graders knæk

Ha ha.. den var go'

Nej, i nogle kabinetter kan man også fastpænde kortet ude fra. Altså fra
bagsiden af kabinettet i den side hvor bundkortet sidder. Jeg brugte en
almindelig kabinetskrue. Den er identisk med den jeg skulle have brugt, bare
3-4 mm længere..og det var jeg så ikke opmærksom på. Farvel til et måned
gammelt bundkort og 1300kr.

mvh Michael

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 16-11-05 09:36

> Jeg ville nok få en lokal pc expert (specialbutik) til at stille en
> diagnose.

det er der ikke meget ide i, jeg ve jo nøjagtigt hvad der er galt, men blot
ikke om der er en lettere løsning end at skifte chippen.

tak for dit bidrag.

mvh thomas