Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med logo
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 23:47

Til brug for et logo til Skottenborg Whiskylaug har jeg en ide om at bruge
det øverste af det lokale vandtårn, som også kan bringe mindelser om en
borg i Skotland.

Jeg er ikke vildt ferm til at tegne, men har alligevel forsøgt at rentegne
toppen af vandtårnet (http://www.towle.dk/skottenborglogo.jpg). Men hvordan
får jeg anbragt teksten? Og er det ikke problematisk med den sorte outline,
når logoet skal reproduceres i lille størrelse? Det kan evt. imødegåes ved
at lægge en farvet baggrund bagved, men hvordan og hvorledes? Jeg er helt
tom.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mythos

Dato : 14-11-05 00:52

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lægge en farvet baggrund bagved, men hvordan og hvorledes? Jeg er helt

Jeg har prøvet lidt med dit logo i min Photoshop. Se i dk.binaer under
wiskey.

Jeg markerede den øverste ramme i borgen og lagde dn grå farve ind der. Jeg
lavede teksten med Ariel, og bøjede den også i Photoshop.

Mythos

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 09:30

On Mon, 14 Nov 2005 00:52:08 +0100, Mythos wrote:

> [...]

> Jeg markerede den øverste ramme i borgen og lagde dn grå farve ind der. Jeg
> lavede teksten med Ariel, og bøjede den også i Photoshop.

Tak for forslaget, men...

Den øverste kant på vandtårnet er hvidt i virkeligheden, så det duer jo
ikke rigtig med grå. Det jeg mente med at lægge en farvet bagrund bag var
at lave en baggrund for hele tårnet, så det hvide derved bliver fremhævet
og derved kan man undvære den sorte outline, der sikkert bliver for tynd i
små størrelser.

Og det med små størrelser: Ved at skrive navnet inden i logoet, bliver
teksten alt for lille ved gengivelse af logoen i lille størrelse. Det skal
jo kunne bruges på tryksager og evt. tryk på whiskyglas.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Os på VUC

Dato : 14-11-05 12:16

> [...]
> teksten alt for lille ved gengivelse af logoen i lille størrelse. Det skal
> jo kunne bruges på tryksager og evt. tryk på whiskyglas.

Hvis du vil have baggrunden uden for logoet i en anden farve end hvid, så
kommer det til at virke som en klods, og giver ikke noget godt indtryk på et
brevpapir, i mine øjne, derfor mine handlinger på dit logo
Tekseten kan jeg så forstå du vil have størrer.

Hilsen Mythos (fra en lånt computer)

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 09:43

On Sun, 13 Nov 2005 23:47:27 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> at lægge en farvet baggrund bagved, men hvordan og hvorledes? Jeg er helt

For at tydeliggøre hvad jeg mener med "baggrund", har jeg uploadet en
skitse (http://www.towle.dk/skottenborglogo.jpg). Det er amatøragtigt og
ubehjælpeligt på mange måder, men det bedste jeg kunne komme op med sent på
aftenen.

Forslag til forbedringer efterlyses.
--
Venlig hilsen