SQL: Select et felt i en record, hvad gør ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-11-05 22:43

Jeg bruger mySql og forsøger at udskrive værdien af et bestemt felt i en
bestemt record. Men jeg gør noget galt, for jeg får ikke det jeg vil have.
Min kode ser sådan ud:

<?php

//forbindelse til databasen
$linkDB = mysql_connect("localhost","root","");
mysql_select_db("web90050",$linkDB);

//forespørgsel
$foresp = mysql_query("SELECT fornavn FROM tbMedlemmer WHERE id = '1'");

//forsøg på at udskrive værdien af feltet "fornavn" på record id = 1
echo $foresp;

?>

Den burde udskrive et navn, men den udskriver i stedet "Resource id #3" !!

Hvad betyder det?
Og hvordan får jeg den til at udskrive det navn, som står i feltet
"fornavn"?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-11-05 07:09

On Sun, 13 Nov 2005 22:43:23 +0100
"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> #3" !!
>
> Hvad betyder det?
> Og hvordan får jeg den til at udskrive det navn, som står i feltet

$foresp indeholder et såkaldt mysql resultset som er en speciel
datastruktur. For at få data ud af den skal du bruge nogle af
mysql_fetch* funktionerne f.eks.
$indhold = mysql_fetch_array($foresp);

echo $indhold["fornavn"];

Fra : Jakob Munck