Solaris, PPPoE og kompilering
Fra : Brian Møller

Dato : 10-06-01 17:18

Hejsa

Nu er jeg lidt af en newbie hvad angår Solaris, derfor dette spørgsmål:
Når jeg forsøger at installere PPPoE får jeg denne fejl: C Compiler cannot
create Executables.

Jeg har installeret den seneste gcc fra www.sunfreeware.com. Jeg overvejede
om det så evt. var/er binutils der fucker så derfor har jeg også downloadet
den seneste version. Når jeg så forsøger at /.configure den (jeg mener der
er sådan ting instlaleres under Solaris) får jeg denne fejl:
The command 'gcc -o conftest -O2 conftest.c failed'
You must set the enviroment variable CC to a working compiler

Jeg har fundet ud af at CC også er en kompiler; men i hvilken fil skal der
rettes i for at kunne få dette til at virke?

Eller har jeg misforstået mere eller mindre alt hvad dette prob. omhandler?

Jeg har forsøgt at finde ud af hvad der evt. kan være galt; men jeg føler
mig lidt som Moses ved det Røde Hav uden sin stav til at skille flode ad.

Jeg håber Du / I evt. kan hjælpe et mere eller mindre hælpeløst får.

Brian

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-06-01 17:36

> You must set the enviroment variable CC to a working compiler
>
> Jeg har fundet ud af at CC også er en kompiler; men i hvilken fil skal der
> rettes i for at kunne få dette til at virke?

Du skal i hvertfald sikre dig at det directory hvor gcc bor - er i din path
(prøv at eksekver gcc fra et andet sted). Så kan du lave et symbolsk link
for cc der peger på gcc (i samme directory som gcc).

CC variablen leder sikkert efter en eksekverbar cc

Prøøv det - Kim

Fra : Brian Møller

Dato : 10-06-01 18:06

> [...]
> for cc der peger på gcc (i samme directory som gcc).
>
> CC variablen leder sikkert efter en eksekverbar cc

gcc kan nemt findes "overalt" så det er ikke umiddelbart noget problem.

Men nu er jeg ikke lige den største haj til Solaris, så hvor laves et
symbolsk link?

På forhånd tak

Brian

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-06-01 19:11

> Men nu er jeg ikke lige den største haj til Solaris, så hvor laves et
> symbolsk link?

I min unix (IRIX):

cd directory with gcc\
ln -s gcc cc