ersatte & med & i en større mssql data~
Fra : none

Dato : 13-11-05 20:15

Hej

Jeg står og skal ersatte en (helvedes) masse & med & for at
konventere hele vores site til gyldig xhtml 1.0 strict.

Derfor vil jeg have konventeret alle & med & dog skal dem med &
ikke konventeres da dette vil give &.

Nogen der har et forslag til en sql kode hertil?

/none

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-11-05 20:55

"none" wrote

> [...]
> ikke konventeres da dette vil give &.
>
> Nogen der har et forslag til en sql kode hertil?

Den nemme løsning :)

NB tag en backup først

Erstat '&' med '&'

Erstat '&' med '&'

Du bruger funktionen Replace (t-sql):

REPLACE
Replaces all occurrences of the second given string expression in the first
string expression with a third expression.
Syntax
REPLACE ( 'string_expression1' , 'string_expression2' ,
'string_expression3' )

Examples:
This example replaces the string cde in abcdefghi with xxx.
SELECT REPLACE('abcdefghicde','cde','xxx')
GO

Eg
Update Mytable Set SomeHMTLContent = Replace(SomeHMTLContent, '&', '&')
Update Mytable Set SomeHMTLContent = Replace(SomeHMTLContent, '&',
'&')

- Peter

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-11-05 00:53

none wrote:
> [...]
> ikke konventeres da dette vil give &.
>
> Nogen der har et forslag til en sql kode hertil?

Hvad med at vente med at konvertere, til du hiver data ud ?

I php noget med str_replace("&", "&", $db_text);

--
Benny Nissen

Fra : none

Dato : 14-11-05 10:12

Benny Nissen wrote:

> Hvad med at vente med at konvertere, til du hiver data ud ?
>
> I php noget med str_replace("&", "&", $db_text);

Hvad hvis jeg blot siger asp?

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-11-05 10:20

none wrote:

> Hvad hvis jeg blot siger asp?

Så finder du blot en funktion i asp, der kan erstatte en tekst i en streng.

--
Benny Nissen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-11-05 10:34

none <""jesper\"@(none)"> wrote in news:437790c2$0$78284$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Jeg står og skal ersatte en (helvedes) masse & med &amp; for at
> konventere hele vores site til gyldig xhtml 1.0 strict.
>
> Derfor vil jeg have konventeret alle & med &amp; dog skal dem med &amp;
> ikke konventeres da dette vil give &amp;amp;.
>
> Nogen der har et forslag til en sql kode hertil?

Du har fået svar på dit spørgsmål, men jeg synes, at dit spørgsmål tyder på
dårligt design. Husk på, at hvis du omdanner dine links i databasen til
tekst med & = &amp;, så knytter du dine links til anvendelse i XHTML, og
hvis nu et andet behov skulle opstå, hvad gør du så?

Den optimale løsning er at beholde dine /rene/ links i din database, og så
udskifte dem/lave replace på dem, når du skal bruge dem. Det er også det
Benny foreslår dig.

Hvis du bruger ASP til at hive dine data ud og præsentere dem i en browser,
så spørg efter metoden i ASP-gruppen
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : none

Dato : 14-11-05 13:54

Jesper Stocholm wrote:
> [...]
> tekst med & = &amp;, så knytter du dine links til anvendelse i XHTML, og
> hvis nu et andet behov skulle opstå, hvad gør du så?

kun et design som var tidssvarende tilbage i 2002

> Den optimale løsning er at beholde dine /rene/ links i din database, og så
> udskifte dem/lave replace på dem, når du skal bruge dem. Det er også det
> Benny foreslår dig.

Er også ved at overveje den model nu.

> Hvis du bruger ASP til at hive dine data ud og præsentere dem i en browser,
> så spørg efter metoden i ASP-gruppen
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Man kunne være heldig, hvis man spurgte uden at skulle oprette nyt emne
(Prgrammere normalvis i php, men sitet startede i asp)

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-11-05 14:04

none wrote:

> Man kunne være heldig, hvis man spurgte uden at skulle oprette nyt emne
> (Prgrammere normalvis i php, men sitet startede i asp)

Jamen, du skal bare kigge lidt på:
http://www.w3schools.com/vbscript/func_replace.asp

--
Benny Nissen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-11-05 14:07

none <""jesper\"@(none)"> wrote in

> Man kunne være heldig, hvis man spurgte uden at skulle oprette nyt
> emne (Prgrammere normalvis i php, men sitet startede i asp)

Prøv at vende det en smule om. Hvis jeg nu har samme problem som dig, så
giver det _mig_ (og andre) størst værdi, hvis jeg blot skal lede efter et
svar ét sted - nemlig i dette tilfælde i ASP-gruppen. Hvis alle spørger i
mere eller mindre tilfældige grupper, så gør du det meget sværere for mig -
og dermed også dig selv - at finde den nødvendige information.

En lille smule selvdisciplin gør hierarkiet meget nemmere at arbejde med
for os allesammen ... der er jo en grund til, at man har valgt at opdele
hierarkierne i grupper.

FUT: dk.admin.netikette