16 bit PCMICA-kort i en ny computer (32 bi~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 13-11-05 19:37

Jeg har forsøgt at installere et PCMCIA-netværkskort i min relativt
nye bærbare pc (2004), men Windows XP kan ikke finde driveren, selv om
jeg har de rette drivere til kortet.

Jeg har en mistanke om, at det måske skyldes, at det er et ældre 16
bit PCMCIA-kort, jeg har. Men er der ikke et eller andet med, at den
nye cardbus controller skulle kunne operere med både 16 og 32 bit?

Er der et særligt "trick" man skal bruge - eller kan det slet ikke
lade sig gøre?

pft

Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 14-11-05 17:11

jubija@yahoo.dk wrote:
[..}
> [...]
> nye cardbus controller skulle kunne operere med både 16 og 32 bit?
>
> Er der et særligt "trick" man skal bruge - eller kan det slet ikke

En 32-bit kan sagtens læse et 16-bit kort.
Har du probs med kortet, så sælg det. Dets brugtværdi i dmpe er højere end
nyprisen på et 32-bit.

/Chr

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 14-11-05 22:21

On Mon, 14 Nov 2005 17:10:54 +0100, "Christian Mygind"
<usenetslettes@slettesmygind.net> wrote:

>En 32-bit kan sagtens læse et 16-bit kort.
>Har du probs med kortet, så sælg det. Dets brugtværdi i dmpe er højere end
>nyprisen på et 32-bit.

Okay - tak for svaret. jeg kan nu ikke få min PC til et genkende
kortet ligesom XP ikke vil kendes ved de drivere, der findes til det.
Så måske skulle jeg nok skippe det af.

Fra : Christian Mygind

Dato : 14-11-05 22:43

jubija@yahoo.dk wrote:
> Okay - tak for svaret. jeg kan nu ikke få min PC til et genkende
> kortet ligesom XP ikke vil kendes ved de drivere, der findes til det.
> Så måske skulle jeg nok skippe det af.

Hvilket kort er der tale om? Hvorfra stammer driverne? Spørger fordi en
16-kort kan være så gammelt, at driverdisketten/cd'en slet ikke har
XP-drivere.

/Chr

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 15-11-05 10:14

On Mon, 14 Nov 2005 22:42:33 +0100, "Christian Mygind"
<usenetslettes@slettesmygind.net> wrote:

>Hvilket kort er der tale om? Hvorfra stammer driverne? Spørger fordi en
>16-kort kan være så gammelt, at driverdisketten/cd'en slet ikke har
>XP-drivere.

Det hedder Zonet Zen1100 - jeg har fundet driveren (en sys-fil) til
det på Zonetusa.com.
Den er godt nok beregnet på en model, der hedder Zen1100B, men så vidt
jeg kan finde ud af er der tale om den samme model..

Driveren skulle være til på XP, selv om der står Windows NT i
installationsoplysningerne.

Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 15-11-05 20:58

jubija@yahoo.dk wrote:

> [...]
> jeg kan finde ud af er der tale om den samme model..
>
> Driveren skulle være til på XP, selv om der står Windows NT i

Hentede du ZEN1100B-02.zip ?

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=219875
ligger ZEN1100-01.ZIP
og der står:

Uploader Notes:
Works on Zonet PCMCIA ZEN1100, if card's barcode is ZEN1100-01XXXXXXXXX, or
ZEN110001XXXXXXXXX

XP-driveren i denne pakke er dateret en måned SENERE end filen på
zonetusa.com (november).

Hvis du ikke er stiv i at snyde driverguides login har jeg hentet filen og
smidt den hér:
http://mygind.net/ZEN1100-01.ZIP

/Chr

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-11-05 12:22

On Tue, 15 Nov 2005 20:58:14 +0100, "Christian Mygind"
> [...]

>zonetusa.com (november).
>
>Hvis du ikke er stiv i at snyde driverguides login har jeg hentet filen og

Det virkede sørme. Jeg hentede zip-filen fra dit site. Tusind tak for
hjælpen

vh
Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 16-11-05 18:23

jubija@yahoo.dk wrote:

> Det virkede sørme. Jeg hentede zip-filen fra dit site. Tusind tak for
> hjælpen

Det var så lidt!

/Chr