Fra Aldi: Medion Titanium MD 8800 Design P~
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 19:12

Hej.

Jeg skal have ny computer. Det er et faktum.

Jeg har set en maskine i Aldi reklamen i dag, men er i tvivl om den
overhovedet kan anbefales. Ikke mindst pga. den købes i "Aldi"

Indtil nu har jeg været vant til at købe mine maskiner i specialbutikker
(her menes der ikke Merlin, Fona osv., men Zitech Computer, Attech Computer,
Trust Data osv), hvor jeg får sammensat en maskine efter behov. Igen klinger
det lidt mere end Aldi, men hvis man får en maskine, der for pengene er det
mere værd, så hvorfor ikke. Jeg spørger dog lige herinde.

Det er nemmest, hvis i selv har Aldi reklamen liggende, ellers er lidt
summary her:(Reklamen fylder 4 A4 sider)

1024MB DDR2 SDRAM med 533 Mhz
250HB harddisk, 8MB cache, S-ATA 150 interface, 7200 rpm fra Seagate.
Nvidia GeForce 6700 XL High End Grafikkort med 128Mb
16xDual Layer, multi standard DVD-/CD Brænder fra Sony
16x DVD-Rom fra Sony
Medion WLAN 54mbit/s
Trådløs mus og tastatur
Software pakke med WinXp home m.v.

Pris kr. 8.499,-

Hvad er jeres meninger

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 19:33

Museumsmedarbejderen wrote:

> [...]
> Nvidia GeForce 6700 XL High End Grafikkort med 128Mb
> 16xDual Layer, multi standard DVD-/CD Brænder fra Sony

Sindssygt dyrt!

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Hauge

Dato : 13-11-05 19:42

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:
> Sindssygt dyrt!

Men dog alligevel ret billigt, set i forhold til hvad man får..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051113184148@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 19:52

> Men dog alligevel ret billigt, set i forhold til hvad man får..

Og 2 modsatte indlæg...

Men det skyldes formentligt, at jeg havde barberet en masse væk i mit indlæg
og håbede på, at andre havde Aldi reklamen hjemme, da der var mange ting i.

Spørgsmålet er nok nærmere, om manhar brug for det?

Fra : Hauge

Dato : 13-11-05 19:59

Hej
Museumsmedarbejderen wrote:
> Spørgsmålet er nok nærmere, om manhar brug for det?

Prøv at kikke i gruppen dk.teknik.htpc, der er en længere tråd om netop den
nuttede puter.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051113185849@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 20:11

> Hej
>
> Prøv at kikke i gruppen dk.teknik.htpc, der er en længere tråd om netop
> den nuttede puter.

Hvad er det så en htpc er?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-05 20:16

<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.htpc>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 09:33

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev

> Sindssygt dyrt!

Kunne du ikke hevise til, hvor du kan få detbillige, når du regner ALT med
???

Alene cpuen koster 2700 på edbpriser uden køler!

Claus

Fra : M.I

Dato : 16-11-05 19:35

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev:

> Kunne du ikke hevise til, hvor du kan få detbillige, når du regner ALT med
> ???
>
> Alene cpuen koster 2700 på edbpriser uden køler!
>
> Claus

Kunne Dells 9150 (i kraftigste præ-kofiguration men med samme processorvalg
som Medion) ikke være et alternativ, der giver mere valuta for pengene? Jeg
ved prisen bliver højere, men der er 19" TFT, 320 GB HD Raid, 2 GB ram mm.
Og man kan jo fravælge 3 års onsite, så har man stadig 2 års reklamation.
Design er selvf. meget subjektivt, men jeg synes Dells design er flere
klasser over den nye Medions.

M.I

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-05 10:47

"M.I" <doe@FJERNstofanet.dk> skrev

> [...]
> 2 års reklamation.
> Design er selvf. meget subjektivt, men jeg synes Dells design er flere

Du henviser til en maskine, som slet ikke har al den hardware, som Medion
maskinen har, så hvordan kan du mene, at man får mere valuta for pengene,
når den endda er langt dyrere?

Claus

Fra : M.I

Dato : 18-11-05 12:20

> [...]

> maskinen har, så hvordan kan du mene, at man får mere valuta for pengene,

Det er sent nu, da Dellen, jeg nævnte, var tilbuddet (=billigere) før det,
der kører nu. Bl.a 15%, fri fragt, dobb ram. Du har ret i, at den manglede
noget af Aldis hardware (tvtuner, remote, wan, bl.a). Men den havde til lidt
under 11k ved valg af identisk processor, som Aldis andre kompenserende ting
, såsom 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz, (Aldi 1024) 320GB Serial ATA RAID
0 Stripe 2x160 (Aldi 250 GB sata) , Geforce6800 (Aldi 6700XL) , DellT 5650
5.1 Surround højtalersystem (Aldi ingen) mm.
Og så en 19" TFT til at godtgøre prisforskellen på de ca 2500 i forskel.

Det kommer selvf. an på, hvad man prioriterer og hvad øjnene ser. Jeg synes,
der er meget tivoligejl og unødvendigt i Aldis. Bl.a harddisk bay. Man skal
købe for 1100 ekstra for at bruge den til noget. Ellers er det bare
støvfanger/skæmsel. Hvorfor ikke bare slutte en overskydende intern harddisk
til med en USB-IDE konverter til 149, der altid kan sidde i pc'en. Designet
er efter min mening meget uheldigt. Displayet er noget tivoligejl. Mht
fjernbetjening og Powercinema vil jeg hellere bruge mit showshifter software
med min ati-remote. Derudover har jeg et par tvtunere i forvejen.Men det kan
godt være, det er "mig" istedet for "man", der får mere valuta for pengene.
Og at jeg er forblændet af Dells design og renommé. Men skulle jeg købe, var
det blevet dellen på forrige tilbud.

Hvad kan I ellers sige om Medionen, dem der har købt den. Hvordan med
støj/køling? Og sparker dualprocessoren bag, eller er det kun sjældent, den
kan udnytte kræfterne?

M.I

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-11-05 22:52

"Museumsmedarbejderen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nvidia GeForce 6700 XL High End Grafikkort med 128Mb
> 16xDual Layer, multi standard DVD-/CD Brænder fra Sony

Du glemmer jo lige at nævne at den kan ses online
http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_46/OFF01.HTM

Og så skulle du måske nævne at det er en Intel DUAL core professor, der
følger et hav af software med, der er display på fronten og den nye harddisk
bay.
Et flot kabinet og så må vi håbe at den er så lydsvag som de lover.

Det er ikke noget problem at købe den i Aldi. Førhen skulle man være der
kvart i åbningstid, nu behøver man kun at komme fem min før, da Aldi tager
flere hjem. Support skal du ikke diskutere med kassedamen - alt hun gør er
tager imod dine penge - og evt giver dig dem igen, hvis du benytter dig af
de 30 dags fuld returret uden diskussion.

Jeg sidder selv og skriver dette på sidste års Medion - den har kørt
upåklageligt - jeg har sat tre ekstra 250 GB harddiske, 1 GB ekstra ram, et
diskettedrev, et videoredigerings kort i og et (ekstra) USB/firewire kort i,
og så selvfølgelig gjort den lydløs med en Zalman 90 mm cupper cpu køler.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Ulrik Løye

Dato : 14-11-05 09:39

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message

> [...]
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_46/OFF01.HTM
>
> Og så skulle du måske nævne at det er en Intel DUAL core professor,

Det står jo i emnet.

> der følger et hav af software med,

Som for det mestes vedkommende er ubrugeligt.

> der er display på fronten og den nye harddisk bay.

Men du skal jo købe en HDDrive2go-harddisk - så hvad er det lige man får som
man ikke kan få med en alm. ekstern harddisk?

> [...]
> tager imod dine penge - og evt giver dig dem igen, hvis du benytter dig af
> de 30 dags fuld returret uden diskussion.

Problemet er dog den korte garantiperiode på 1½ år. Hvem gider købe en
computer, hvor producenten kun stoler på den holder i 1½ år?

Angående prisen så mener jeg ikke man kan udsætte noget på den; det er et
godt køb, men netop derfor kan man måske frygte at Aldi har valgt value
produkter?

/u

Fra : Ulrik Løye

Dato : 14-11-05 11:21

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> wrote in message

> [...]
>
> Problemet er dog den korte garantiperiode på 1½ år. Hvem gider købe en
> computer, hvor producenten kun stoler på den holder i 1½ år?

Jeg ser nu at der er 3 års garanti - det er faktisk ganske udemærket og hvad
man bør forvente som minimum på sådan en maskine.

/u

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-11-05 11:56

> Det står jo i emnet.

Hos mig står der ...med Intel Pention D-processor 830

- det siger mig ikke noget om den er dual core

> Som for det mestes vedkommende er ubrugeligt.

Ja, Windows, Word, Nero, PowerDVD er der jo ingen der bruger... NOT!

> [...]
>
> Problemet er dog den korte garantiperiode på 1½ år. Hvem gider købe en
> computer, hvor producenten kun stoler på den holder i 1½ år?

Og som du selv har fundet ud af 3 års garanti og man er også velkommen til
at henvennde sig efer det er gået.

> Angående prisen så mener jeg ikke man kan udsætte noget på den; det er et
> godt køb, men netop derfor kan man måske frygte at Aldi har valgt value
> produkter?

Det er ikke en Ultra High End PC, men en top class Family PC

Fra : BSV

Dato : 14-11-05 00:37

Ikke billigt og de færreste har brug for en maskine i den størrelse.

MVH
bsv

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 09:35

"BSV" <bs_fjern@fjern_ta.dk> skrev

> Ikke billigt og de færreste har brug for en maskine i den størrelse.

Hvor kan du købe tilsvarende billigere??

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 09:32

"Museumsmedarbejderen" <.> skrev

> Jeg har set en maskine i Aldi reklamen i dag, men er i tvivl om den
> overhovedet kan anbefales. Ikke mindst pga. den købes i "Aldi"
Det er helt ligegyldigt, hvor du køber den maskine. Er der noget galt med
den, så er det Medion, der står for alt support og reparation, og der kan du
være helt tryg. nedion er ikke nogen bolcheforretning.

Bemærk, at der er tre års garanti...

> [...]
> pengene er det mere værd, så hvorfor ikke. Jeg spørger dog lige herinde.

Er besvaret andetsteds...

Medion er et fremragende valg i dag, og du skal lede længe efter samme
ydelse til samme pris.

Claus

Fra : kk

Dato : 15-11-05 07:33

> [...]
>
> Bemærk, at der er tre års garanti...

> Er besvaret andetsteds...
>

> Medion er et fremragende valg i dag, og du skal lede længe efter samme

Hej,
Jeg har en Medion fra forrige "ombæring" og jeg har nu i ½år været særdeles
tilfreds med den.
Alt taget i betragtning er der valuta for pengene, (kr, 7999,-) den er ikke
dyr, men den koster mange penge!.

mvh
kk

Fra : birger100@gmail.com

Dato : 14-11-05 19:39

Jeg undre mig lidt over grafik kortet NVIDIA® GeForce™ 6700 XL.. er
der nogen der har erfaringer med dette.. eller som kan finde et sted
med en test.. jeg kan ikke finde oplysninger om kortet på
www.nvidia.com... og det undre mig noget..

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 14-11-05 21:49

google er din ven

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : -=JF=- arb

Dato : 15-11-05 16:02

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> google er din ven

Jamen, så prøv at spørge din ven om "GeForceT 6700 XL" og se hvor meget
klogere du bli'r

Fra : Gert

Dato : 15-11-05 16:13

Der skal ikke T i Geforce

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-05 18:08

der er 21.600 hits hvis du fjerner T i din søgning, det burde da være
læsning nok ... ikke sikkert alle 21.600 kan bruges, men prøv at tilføje
medion ... pøj pøj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-05 21:56

<birger100@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg undre mig lidt over grafik kortet NVIDIA® GeForceT 6700 XL.. er
der nogen der har erfaringer med dette.. eller som kan finde et sted
med en test.. jeg kan ikke finde oplysninger om kortet på
www.nvidia.com... og det undre mig noget..

Det skal du ikke undre dig over. De fleste Medion pc.er kommer med et
modificeret grafikkort, som ikke umiddelbart ellers findes på markedet.
Først ved test kan man finde frem til, hvilket grafikkort der formentlig
ligger bag ved betegnelsen. Men det plejer også at være i den rigtig gode
ende af skalaen.

Kurt

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 15-11-05 22:31

Søger man på danske hits får man bl.a denne tråd på Hol :
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=10&tID=307053
Der er links til påståede alternativer.
Her er en artikel om CPUens betydning for grafikken :
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/28cpu-games.html

Det er lidt svært at finde teknisk info om 6700, men med 128MB er det
nok ikke et hardcore gamer-kort. Tyskerne påstår at maskinen laver
omkring 6000 3Dmark05 og 8000 3Dmark03. En anden tysker siger at 6800GT
har 16 pixel-pipelines, 256bit ram-bus, 6 vertex-shaders, hvor 6700 har
det halve af hver (8-128-3). Medmindre Nvidia har lavet en chip
specielt til Medion, kan der være tale om beskårne 6800GS.

Maskinen er lavet for at ramme 999euro-punktet.

Fra : Hans

Dato : 16-11-05 00:37

nejtilspam@sol.dk wrote:
> [...]
>
> Det er lidt svært at finde teknisk info om 6700, men med 128MB er det
> nok ikke et hardcore gamer-kort. Tyskerne påstår at maskinen laver

Et af tallene er ikke rigtige. En 3Dmark i 03 bør være omkring det dobbelte
af 05.

Mit eget Radeon 850XT PE ender med 6634 og 13255 3Dmarks, så at et GF 6700
giver 6000 i 05 er helt utænkeligt.

Hans

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 16-11-05 11:04

Her er kommet noget mere frem :
P4 2.6 , ca 7700 m03
http://digi.163.com/05/1010/10/1VMRA4Q000161APF.html

Ja, de 6000 m05 blev hurtigt afvist (serkon) :
http://www.discountfan.de/forumneu/read.php?6,103640

Klokken er onsdag, så det kan ikke vare længe inden de første
pålidelige målinger kommer frem.

Fra : michael bs

Dato : 16-11-05 18:04

<nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
Her er kommet noget mere frem :
P4 2.6 , ca 7700 m03
http://digi.163.com/05/1010/10/1VMRA4Q000161APF.html

Dette link indeholder spyware!!

mvh Michael

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 16-11-05 18:28

Fy for pokker, jeg må få noget beskyttelse. Hvad bruger du ?

Fra : michael bs

Dato : 16-11-05 20:27

Fy for pokker, jeg må få noget beskyttelse. Hvad bruger du ?

spywaredoctor.

mvh Michael

Fra : malling@iname.com

Dato : 22-11-05 23:21

Hej Michael

> [...]
> og så selvfølgelig gjort den lydløs med en Zalman 90 mm cupper cpu køler.

Jeg blev lidt interesseret i at se, at du havde skiftet køleren. Jeg
købte en Medion i foråret, og der stod uden på kassen, at den skulle
være "støjsvag med AIRXL Heat Pipe-køler og SpeedStep-teknologi".
Men den larmer godt nok værre end en Jumbojet. Har haft den til
garantireparation, hvor de skiftede grafiklkortet, det hjalp lidt, men
jeg er netop på vej til at sende den ind igen, for det kan ikke være
rigtigt, at de reklamerer med, at den skulle være støjsvag, når den
larmer så meget.
Men det er vel ikke den samme, du har, hvor der står udenpå, at den
skulle være støjsvag? Er det stadig den bedste køler, en Zalman 90
mm cupper, hvis man skulle ud og skifte den? Og BLIVER maskinen så
vitterlig lydløs?

Mvh Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-11-05 22:57

<malling@iname.com> skrev i en meddelelse
Hej Michael

> [...]

skulle være støjsvag? Er det stadig den bedste køler, en Zalman 90
mm cupper, hvis man skulle ud og skifte den? Og BLIVER maskinen så

Jeg vil ikke sige at min er fuldstændig lydløs, for jeg kan da høre
harddiskene snurre en gang i mellem. Men CPU køleren høre jeg ikke.
Og Nej din er nyere end min, men Airxl kittet kan også købes til min. men
Zalman køleren er mere lydløs.

Grafikkortet høre jeg ikke - måske er det mindre end dit.