Opslag i Præstehistorie ønskes: Gregers Lu~
Fra : Sanne Bloch

Dato : 13-11-05 15:19

Iflg. fkt. 1787 i Ferring sogn Vandfuld hrd. Ringkøbing amt er Gregers Lund
sognepræst og provst i Vandfuld hrd. Er der een, der vil slå ham op for mig?

Jeg er især interesseret i hvem, han var gift med. I 1787 er han enkemand
efter 1. eller 2. ægteskab og 68 år gl.

Krk.bogen for Ferring begynder først i 1760, så der kan jeg ikke hente
meget.

Venlige hilsner fra Sanne
-----
Sanne Bloch
http://www.familygenes.webbyen.dk/
http://www.tribalpages.com/tribes/family7913

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-11-05 18:02

Sanne Bloch wrote:
> [...]
> efter 1. eller 2. ægteskab og 68 år gl.
>
> Krk.bogen for Ferring begynder først i 1760, så der kan jeg ikke hente

I have a link in

Virtual Reference Library http://www.rootsweb.com/~dnkcen/library/index.html

Danska Præster: " S. V. Wibergs 'Personalhistoriske, statistiske og
genealogiske Bidrag til en almindelig dansk Præstehistorie', fra 1870"
slægtskab. Jeg er først og fremmest gået ud fra S. V. Wibergs
"Personalhistoriske, statistiske og genealogiske Bidrag til en
almindelig dansk Præstehistorie", fra 1870, men kompletterer,
efterhånden som jeg får nye oplysninger.

Eftersom teksten er i gotisk skrift på ældre dansk, så formoder jeg, at
jeg har lavet fejl en del steder. Skriv gerne en e-mail til mig, så
retter jeg. Jeg har ikke medtaget tekst, som handler om embedet, men
lagt vægten på slægtskab.

Tænk også på, at dette materiale kun skal anses som "ledetråde" til,
hvor man kan søge efter oplysninger om sine aner.

Jeg vil særligt takke Landsarkivet her i Visby for tilladelse til at
låne S. V. Wibergs "Almindelig præstehistorie".
<< Lotte Jensen
http://web.telia.com/~u49821926/

use a google site search to explore

http://www.google.com/search?q=site:web.telia.com+Gregers+Lund&num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&safe=off&filter=0

Gregers Knudsen Lund
Född: 1719 21/11 i Ålborg
Död: 1796 11/5
Hans föräldrar var Knud Christensen Lund, Consumtionsinspector, och
Sinnet Pedersdatter. Präst här 1750
Gift: 1751 15/9

Anna Elisabeth Marcusdatter Alsing
Född:
Död:

Barn:

Knud
Född: 1787 22/2
Död: 1824 26//4 eller 27/4
Präst i Tømmerby-Lild 1805 till 1816. Ägare av Abildhave i Østerild socken

mvh

Hugh W

Fra : Sanne Bloch

Dato : 13-11-05 19:01

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Död: 1824 26//4 eller 27/4
> Präst i Tømmerby-Lild 1805 till 1816. Ägare av Abildhave i Østerild socken

Tak for svaret - og linket - meget interessant side, du har der. Den vil jeg
besøge en anden gang også.
Hilsner fra Sanne