CPU eller bundkort?
Fra : Neil Southwood

Dato : 13-11-05 14:52

Jeg har set på en gammel PC for en veninde, som egentlig
bare havde skaffet sig lidt rigelig med vira på halsen, men
når det er skaffet af vejen viser der sig nye problemer.

Maskinen holder en stor del af tide en slapper ind imellem
på omkring fem sekunder, hvor musemarkøren ikke rører sig og
intet sker på skærmen. Det er ikke belastning fra tidligere
vira; ingen 100% aktivitet på CPU. Jeg har testet RAM, som
synes at være ok. Afmontering af udvidelseskort giver heller
ingen hint.

Hvordan afgør jeg om det er CPU eller bundkort den er gal
med?

MSI 6382
AMD Athlon 1.6

--
Neil

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-05 15:14

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan afgør jeg om det er CPU eller bundkort den er gal
> med?
>
> MSI 6382
> AMD Athlon 1.6

Hvad har du gjort for at afskaffe vira fra maskinen, reinstalleret? I så
fald opdateret maskinen med nyeste drivere, fx chipset driverne bl.a. IDE
driverne?

--
Bjarke Andersen

Fra : Neil Southwood

Dato : 14-11-05 22:01

I news:Xns970D9AE45FAD4bjoegdk@130.225.247.90,
skrev Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> bl.a.:
> [...]
> reinstalleret? I så fald opdateret maskinen med nyeste
> drivere, fx chipset driverne bl.a. IDE driverne?

Næh, men det var måske en idé?

--
Neil

Fra : Villy Jensen

Dato : 13-11-05 15:33

> [...]
> heller ingen hint.
>
> Hvordan afgør jeg om det er CPU eller bundkort den er gal med?

Fænomenet kan opstå hvis man aktiverer S.M.A.R.T. -overvågning på harddisk i
systemet.

S.M.A.R.T. kan svjh slås til og fra i BIOS setup

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Neil Southwood

Dato : 14-11-05 22:03

I news:43774eb5$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev Villy Jensen <diy4wd@hotmail.com> bl.a.:

> Fænomenet kan opstå hvis man aktiverer S.M.A.R.T.
> -overvågning på harddisk i systemet.
>
> S.M.A.R.T. kan svjh slås til og fra i BIOS setup

Tak for tippet. Jeg kan ikke finde noget S.M.A.R.T. nogen
steder, men husker godt en funktion for 'store' hd'er. Er
det den du mener?

--
Neil

Fra : Steen Suder

Dato : 14-11-05 22:57

Neil Southwood wrote:

> I news:43774eb5$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> skrev Villy Jensen <diy4wd@hotmail.com> bl.a.:

<KLIP>

> Tak for tippet. Jeg kan ikke finde noget S.M.A.R.T. nogen
> steder, men husker godt en funktion for 'store' hd'er. Er
> det den du mener?

Sikkert ikke. S.M.A.R.T. er overvågning af diskens tilstand.
Du tænker sikkert på LBA eller LARGE-indstillingen for fortolkningen af
diskens geometri.

--
Steen Suder