Knap sender "text" til en textbox
Fra : jeppe

Dato : 13-11-05 13:42

Det jeg tænkte på var:

At når man klikker på en knap så sender den noget text ned til en
text box længre nede

altså

////////////
//Knappen/
////////////

//////////////////////
//Og en text box //
/////////////////////

Fx. jeg skal havde et billed ind
så klikker jeg på knappen(den kunne hedde billed) og så i text
boxen hvor jeg vil havde billed kommer der [IMG][/IMG]

så når man klikker på "Knappen"

Kommer der en text nede i "text box"

Håber nogle forstå/kan hjælpe mig

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 13-11-05 17:15

> At når man klikker på en knap så sender den noget text ned til en
> text box længre nede

Hvis jeg var dig ville jeg benytte javascript til dét... hvilket så hører
til i en anden gruppe :)

Fra : jeppe

Dato : 13-11-05 19:45

Casper Bang wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvis jeg var dig ville jeg benytte javascript til dét... hvilket så hører
> til i en anden gruppe :)

*GG*
så prøver jeg da bare at spørge der

Fra : Casper Bang

Dato : 13-11-05 21:26

> *GG*
> så prøver jeg da bare at spørge der

:)

Jeg kan lige prøve at forklare dig hvorfor jeg mener du skal bruge
javascript.
Hvis du bruger ASP, er det et serversidesprog - det vil sige, når brugeren
klikker på den knap, sendes dette til serveren, som så finder ud af hvad der
skal gøres, og derefter svarer tilbage til klienten. Dette er en omstændig
process, som umidelbart ikke skulle være nødvendig.
Javascript er et clientsidesprog, som gør at når der klikkes på knappen er
det clienten selv der finder ud af hvad der skal gøres - dette er hurtigere,
og serveren skal ikke bruge tid på så trivielle opgaver.

Fra : jeppe

Dato : 19-11-05 13:00

> [...]
> det clienten selv der finder ud af hvad der skal gøres - dette er hurtigere,
> og serveren skal ikke bruge tid på så trivielle opgaver.

Okay...
tak :)