Betalingsløsning på webside
Fra : Mich2

Dato : 13-11-05 02:28

Hvis jeg ønsker en betalingsløsning på min webside, hvilke gode og stabile
løsninger findes der så, hvis jeg som minimum vil kunne modtage Dankort og
VISA? Det skal være en dansk udbyder.
Nogen gode forslag?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 13-11-05 21:19

Mich2 wrote:
> [...]
> løsninger findes der så, hvis jeg som minimum vil kunne modtage Dankort og

pil.dk, scannet.dk og dibs.dk. Scannet er nok mest discount og DIBS
meget avanceret. pil.dk har nogle gode mellemløsninger.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Mich2

Dato : 14-11-05 22:20

> pil.dk, scannet.dk og dibs.dk. Scannet er nok mest discount og DIBS meget
> avanceret. pil.dk har nogle gode mellemløsninger.

Nu har jeg lige været på pil's side og kan se, at det koster kr. 2800
årligt. Hvordan kan det koste så meget, hvis det også koster de der standard
2-kroner-og-ét-eller-andet at betale via internettet!? Det lyder da helt
horribelt i mine øjne. Nu kan jeg ganske vist ikke lige se, hvad det koster
for brugeren, men jeg går ud fra, at det er kr. 2 ved hver overførsel?

Jeg havde forventet, at betalingsudbyderen (pil, scannet m.v.) tjente godt
på selve overførslen således, at det var gratis for butikken at benytte, men
jeg blev klogere Det ser ud til, at PBS skal have en pæn sjat penge selv
om de også tjener på hver overførsel! Hmmm...

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 14-11-05 23:03

Mich2 wrote:
> [...]
> jeg blev klogere Det ser ud til, at PBS skal have en pæn sjat penge selv
> om de også tjener på hver overførsel! Hmmm...

Det ser ud som om du blander pil/scannet/dibs sammen med PBS.

PBS er dem der skal have gebyret for hver betaling.
Det månedlige gebyr betaler du til pil/scannet/dibs.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-11-05 23:19

Mich2 wrote:

> Nu har jeg lige været på pil's side og kan se, at det koster kr. 2800
> årligt. Hvordan kan det koste så meget, hvis det også koster de der standard
> 2-kroner-og-ét-eller-andet at betale via internettet!?

http://quickpay.dk/priser/ er priserne 400 eller 900 kr. Hvor har du
de ovenstående priser fra?

> Det lyder da helt
> horribelt i mine øjne. Nu kan jeg ganske vist ikke lige se, hvad det koster
> for brugeren, men jeg går ud fra, at det er kr. 2 ved hver overførsel?

Det koster ikke forbrugeren noget ekstra. Transaktionsgebyret trækkes
hos butikken. Du kan se gebyrene på www.betalinng.dk.

> Jeg havde forventet, at betalingsudbyderen (pil, scannet m.v.) tjente godt
> på selve overførslen således, at det var gratis for butikken at benytte, men
> jeg blev klogere

Der har i lang tid ikke været volumen til at
betalingsformidlingsvirksomhederne ville kunne leve af den slags.
Desuden er der forretninger, som tjener gode penge på mange, meget små
transaktioner. Den afregningsmodel har ganske enkelt ingen berettigelse.

> Det ser ud til, at PBS skal have en pæn sjat penge selv
> om de også tjener på hver overførsel! Hmmm...

Ja. Der er intet nyt under solen.

Fra : Mich2

Dato : 15-11-05 00:10

> På http://quickpay.dk/priser/ er priserne 400 eller 900 kr. Hvor har du de
> ovenstående priser fra?

http://quickpay.dk/priser/
Pris pr. kvartal til pil: kr.450 og Årsabonnement (VISA/Dankort) til PBS:
kr.1000

Det er i hvert fald sådan, at jeg læser det men det er måske (heldigvis)
forkert?

Fra : Thomas VJ

Dato : 15-11-05 02:38

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr.1000
>
> Det er i hvert fald sådan, at jeg læser det men det er måske (heldigvis)

Det lyder vist rigtig nok. PBS kræver kr. 1.000 pr. år plus gebyr pr.
transaktion:
1,95 + 0,1% af transaktionsbeløbet.
Hvor må det være fedt at sidde så hårdt på et monopol!

--
Mvh, Thomas VJ
http://shop.dykkerteori.dk/da/ - kurser, udstyr & beklædning

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-11-05 10:56

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> På http://quickpay.dk/priser/ er priserne 400 eller 900 kr. Hvor har du de
> ovenstående priser fra?

Pas på med at vælge alt for billig en løsning, når der også ønskes
VISA-betaling.
VISA og Mastercard har indført nye skærpede regler der stiller store krav
til betalingsgatewayen. Det betyder bl.a. at systemet skal gennem et dyrt og
omfattende sikkerhedstjek, hvis de vil kunne modtage VISA og Marstercard
efter nytår. Dette sikkerhedscheck er så dyrt at det forventes at der tyndes
godt ud i antallet af Danske betalingsgateways.
Så vidt jeg har hørt er det indtil vidre kun DIBS, der har gennemgået dette
sikkerhedstjek. De andre store udbydere af betalingsgateways følger nok
snart efter, men de små virksomheder, der kun har en betalingsgateway som et
sideprodukt bliver næppe godkendt.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-11-05 23:06

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> snart efter, men de små virksomheder, der kun har en betalingsgateway som et

Pil har skam også, men jeg ved faktisk ikke hvad status er på Scannet.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-11-05 10:34

> Pil har skam også, men jeg ved faktisk ikke hvad status er på Scannet.

Du har ret, PIL kom med på listen 08-11-2005
http://quickpay.dk/nyheder/index.php?id=8
Min advarsel var ikke rettet mod PIL (jeg havde overset at det var PIL´s
QuicPay du linkede til). PIL hører til blandt de meget seriøse udbydere, så
jeg ville også blive skuffet, hvis de ikke ofrede penge på den nye
certificering.

Læs evt. om problemstillingen på
http://www.computerworld.dk/art/30036?a=search&i=0

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-11-05 10:41

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Pil har skam også, men jeg ved faktisk ikke hvad status er på Scannet.

Efter lige at have nærlæst http://quickpay.dk/nyheder/index.php?id=8 viser
det sig at PIL faktisk ikke er certificeret endnu. De skriver bare at de er
i gang med forberedelserne.

<SNIP>
QuickPay er allerede i fuld sving med at dokumentere og redegøre for
hvorledes vi har tænkt os at leve op til de ny og meget strengere krav, så
det er helt sikkert at QuickPay også vil være her når de ny krav træder
endegyldigt i drift efter årsskiftet.
</SNIP>

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-11-05 10:51

Mich2 wrote:

> [...]
> for brugeren, men jeg går ud fra, at det er kr. 2 ved hver overførsel?

PBS opkræver 1,95 + 0,1% for hver transaktion. Butikken kan vælge at
betale selv eller lægge gebyret oven i kundens pris.

Betalingsformidleren (pil, Scannet o.s.v.) får ikke nogen af disse penge.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/