Er bundkort, PSU eller andet defekt på min~
Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 01:22

Jeg har for nogle uger siden fået leveret en pc fra Tyskland købt hos en
lille forhandler gennem ebay. Jeg har så efterfølgende skiftet cpu køler og
samtlige blæsere (på nær grafikkortets) hængt HD'er op i no-vibe
harddiskophæng, støjdæmpet kabinettet med støjdæmpende plader beregnet til
formålet og installeret Aerogate 3 til styring/overvågning af temperatur og
blæserhstighed.
Alt i alt indgreb, der gør at jeg nok kan skyde en hvid pind efter
garantien. Derfor denne forespørgsel.

Pc'en består bla.a af cpu Amd64 x2 4400, mobo asus a8n sli premium, 2gb
Infineon Dual Channel ddr ram pc3200, grafikkort asus 7800gtx. 2 sata II
Harddiske, st audio dsp24 value lydkort.

Dette er hvad der er foregået:

Jeg har installeret et væld af programmer, der i blandt et musikprogram
(seqenser og softsynth, og alt fungerer perfekt. Antivirus, firewall,
antitrojan osv er også på plads. Temperaturen er meget lav i systemet. Alt
er
godt og stabilt.
Jeg sidder og arbejder med mit musikprogram og irriteres over nogle ting ved
min softsynth. Går ind på nettet og opdager at der er kommet en update. Den
koster penge. Jeg fristes til at dl en piratkopi for at se om det retter den
lille bug i programmet og installerer den (10mb). Systemet siger nu at
computeren skal genstartes, hvilket undrer mig lidt, da det ikke plejer at
være tilfældet med dette program.

Ok, jeg genstarter, xp læses ind, men skærmen er frosset, dvs jeg kan ikke
klikke på noget. Jeg genstarter en gang mere. Denne gang vil maskinen slet
ikke starte op, dvs alle systemets blæsere kører, (inkl grafikkort) der er
strøm på, men skærmen er sort,
kommer ikke ud af standby.

Jeg kan ikke komme ind i bios. Så langt kommer den ikke.
Jeg kan ikke lægge xp-cd'en i dvd-drevet, da
jeg ikke kan åbne skuffen. Heller ikke dette fungerer nu. Den lille
genstartsknap under power knappen på PC'en fungerer heller ikke ligesom
tændslukknappens røde og blå lysdioder ikke lyser, men bundkortets diode
lyser. Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand. Så langt kommer den slet
ikke.
Skærmen går simpelthen ikke ud af stand by positionen. Jeg får ikke engang
en blinkende markør. mem læses ikke ind,
intet sker.

Jeg har manuelt åbnet cd-skuffen og ilagt xp, men den vil ikke boote,
cd-skuffe mekanikken er ude af kraft. (systemet er sat til HD som first boot
og cd rom som second boot)

Jeg har prøvet at indsætte bootbar bios diskette. Den læser det ikke.

Jeg har prøvet at resette bios (pille netkabel ud, pille batteri ud og
flytte jumper som manualen foreskriver),
pille alle usb stik ud, afkoble cd-drev, floppy og HD (ikke system), fjerne
lydkortet, alt pånær grafikkort. Det hjælper ikke.

Kan en virus i det befængte program være skyld i det? En virus der trænger
ind i bios og ødelægger noget?

Kan det være PSU' en der er røget? Bundkortet? Jeg tror ikke det er Ram, da
jeg fornylig har kørt mem86 ramtest i 24 timer uden fejl og pc'en i øvrigt
har været meget stabil under alle forhold.

mvh Michael

Fra : Ole Axelsen

Dato : 13-11-05 07:05

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4376871d$0$1769$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har for nogle uger siden fået leveret en pc fra Tyskland købt hos en

> Kan en virus i det befængte program være skyld i det? En virus der trænger
> ind i bios og ødelægger noget?

JA. I "gamle dage" - før Internet blev så udbredt, var det meget
almindeligt, at virus ødelagde BIOS. Jeg har set det mere end een gang. (dog
ikke på min egen computer) Jeg kender ikke dit bundkort, men hvis du er
heldig kan BIOS-chippen afmonteres og flashes i en anden computer. Der
findes firmaer der kan gøre det, hvis du ikke lige har en anden med samme
bundkort du kan bruge til det.

> Kan det være PSU' en der er røget?

Næppe. Efter din beskrivelse af forløbet passer det bedst med virus.
1. Download .
2. Installer.
3. Genstart for at blive aktiv og udføre sit "arbejde".
4. RIP.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-11-05 10:55

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> heldig kan BIOS-chippen afmonteres og flashes i en anden computer. Der
> findes firmaer der kan gøre det, hvis du ikke lige har en anden med samme

Michaels bundkort er med CrashFree BIOS[tm], det kan han nok læse
mere om i manualen til bundkortet.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://scene-event.dk

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 12:28

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> [...]
> findes firmaer der kan gøre det, hvis du ikke lige har en anden med samme

Jeg har nu kontrolleret det famøse .exe program med en Norton (opdateret)
antivirus på en anden maskine. Den siger ok.
Jeg tror så ikke på at det er virus.

mvh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 13-11-05 08:19

> Skærmen går simpelthen ikke ud af stand by positionen. Jeg får ikke engang
> en blinkende markør. mem læses ikke ind,
> intet sker.

jeg ville da nok lige prøve med et andet grafikkort (med et andet chipsæt)
før jeg gik til yderligheder. Evt et PCI kort.

Mvh
Peter

Fra : Villy Jensen

Dato : 13-11-05 08:53

> [...]
> da jeg fornylig har kørt mem86 ramtest i 24 timer uden fejl og pc'en i
> øvrigt har været meget stabil under alle forhold.

Få checket din PSU!
PSU symptom 1: Frysning som beskrevet
PSU symptom 2: CD kan ikke åbnes
PSU symptom 3: manglende lys i lysdioder (undtagen på mobo)

Hvilken PSU? Hvilken mærkning?

Prøv at afbryde 230 volt til PC'en i mere end 2 minutter
Starter ventillatorer kortvarigt eller vedvarende, når du tilslutter 230 V
igen?
Starter ventillatorer kortvarigt eller vedvarende, når du starter PC'en?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 13:02

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Få checket din PSU!
> PSU symptom 1: Frysning som beskrevet
> PSU symptom 2: CD kan ikke åbnes
> PSU symptom 3: manglende lys i lysdioder (undtagen på mobo)
>
> Hvilken PSU? Hvilken mærkning?

Det er et No Name produkt. På siden står der: Model: LPG12-550w

Mærkning? Der står CE, hvis det er det du mener?
Så står der i øvrigt under et skema: "(+3.3V & +5V max. Output 285W. All
output is extend to 550W max)"
Bortset fra det håbløse engelsk, skriver man da virkelig sådan på en PSU,
der bliver solgt som 550W's PSU?

> Prøv at afbryde 230 volt til PC'en i mere end 2 minutter
> Starter ventillatorer kortvarigt eller vedvarende, når du tilslutter 230 V
> igen?

Jeg forstår spørgsmålet som at jeg hiver strømkablet ud af computeren mens
den er slukket, venter mere end 2 minutter og så plugger kablet i igen, uden
at tænde computeren. Hvis det er rigtigt forstået, så er svaret, at blæserne
starter da ikke overhovedet, blot fordi jeg tilslutter 230V. Kun bundkortets
grønne lysdiode lyser.

> Starter ventillatorer kortvarigt eller vedvarende, når du starter PC'en?

De starter vedvarende. Først cpu og kabinetblæsere, (og hverken cpu eller
kabinetblæsere er tilsluttet bundkortet, de er tilsluttet min Aerogate 3
blæser/temperatur overvågnings/styrings enhed), dernæst starter
grafikkortets blæser. Normalt starter grafikkortets blæser med en høj
spinnende lyd i ca 5 sekunder for så at falde tilbage til en mere
lydacceptabel tilstand. Nu starter den med den høje spinnende lyd OG bliver
ved at køre med denne!

mvh Michael

(jeg skrev til en prof pc reparatør og gav ham oplysningerne fra min første
tråd her og har netop fået svar på mail, at det lød som om enten bundkort
eller cpu var brændt af!) Håber jeg sandelig ikke...

Fra : Hans

Dato : 13-11-05 13:19

michael bs wrote:

> (jeg skrev til en prof pc reparatør og gav ham oplysningerne fra min
> første tråd her og har netop fået svar på mail, at det lød som om
> enten bundkort eller cpu var brændt af!) Håber jeg sandelig ikke...

CPU'en er temmelig robust rent elektrisk, men jeg er nok tilbøjelig til at
give ham ret i at det nok er bundkortet som har taget skade. Det ville dog
være en fordel hvis du kunne teste bundkortet alene med en anden PSU, da jeg
har en mistanke om at den du har er noget billigt bras for nu at udtrykke
mig lige ud.

Prøv og se her:

http://www.bwd-computer.de/html/stability_power_netzteil_550w_.html

Man kan ikke få meget 550 Watt for den pris PSU'en koster, og den kan da
også kun levere 20 A på 12 Volts udtaget, hvilket absolut er i underkanten
til din maskine.

Hans

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 17:10

> [...]
> også kun levere 20 A på 12 Volts udtaget, hvilket absolut er i underkanten

Fint nok, så har jeg en undskyldning for at anskaffe mig den Sea Sonic
s12-600, jeg savler efter.

mvh Michael

Fra : Allan / Kolding

Dato : 13-11-05 19:55

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Fint nok, så har jeg en undskyldning for at anskaffe mig den Sea Sonic
> s12-600, jeg savler efter.

Ja...eller køb en som virklig ved hvad de har med at gøre.

Prøv at se denne Enermax.
OK. 150- dyre, men kommer også fra et af verdens bedste producenter.

http://www.enermax.com.tw/english/product_psu_noisetaker600w.htm

Her din Sea Sonic:

Hvis jeg stod over for valget mellem dem, så ville det være en Enermax.

Allan / Kolding

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 20:16

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her din Sea Sonic:

> Hvis jeg stod over for valget mellem dem, så ville det være en Enermax.

Ja den ser godt nok spændende ud. Det er bare det at SeaSonic s12 vinder
alle de tests hvor den sammenlignes med andre.
Jeg kan ikke finde nogen tests med denne Enermax..

Kan du?

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 13-11-05 20:33

michael bs wrote:

> Ja den ser godt nok spændende ud. Det er bare det at SeaSonic s12
> vinder alle de tests hvor den sammenlignes med andre.
> Jeg kan ikke finde nogen tests med denne Enermax..

De er her begge to:

http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html

http://www.silentpcreview.com/article221-page1.html

Hans

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 22:09

> De er her begge to:
>
> http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html
>
> http://www.silentpcreview.com/article221-page1.html
>
> Hans

Takker. I min bog falder det klart ud til SeaSonics fordel pga støjfaktoren.
mvh Michael

Fra : Lyhn

Dato : 13-11-05 20:57

michael bs wrote:

> Jeg har så efterfølgende skiftet cpu køler

Ud over hvad du allerede har prøvet og er blevet foreslået, så ville jeg
også lige tjekke om jeg havde fået sat CPU køleren ordentlig på, ja faktisk
tage CPU'en helt ud sætte den i igen og så være meget omhyggelig med at
montere CPU køleren. Pil først netkablet ud af PSU'en, tryk så lige på
powerknappen for at aflade PSU'en for strøm i kondensatorer og pil så PSU
stikket af bundkortet.

Fra : michael bs

Dato : 13-11-05 22:12

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse news:EcGdnYTuta4eB-reRVnyhw@giganews.com...

> [...]
> på powerknappen for at aflade PSU'en for strøm i kondensatorer og pil så
Men køleren gør sit job fremragende. temperaturen ved alm brug er aldrig
over 38 grader C. Ved konstant pres på Cpu'en ved at køre dobbelt prime95
test i en time, kom temperaturen ikke over 44 grader C.

Det burde vel borge for, at køleren sidder rigtigt og gør et godt job.

mvh Michael

Fra : Lyhn

Dato : 13-11-05 23:01

michael bs wrote:

> [...]
> C.
> Det burde vel borge for, at køleren sidder rigtigt og gør et godt job.

Tjo, amerikanerne har et ordsprog der siger "assumption is the mother of all
fuckups" , og jeg kan af erfaring skrive under på at man skal passe på med
at antage ting.

Det er set før at temperaturmålere i motherboards rapoterer et resultat der
er helt hen i vejret i forhold til den relle termperatur, og hvad de måler
skal kun tages for vejledende.

Mit Abit IC7-MAX3 angav f.eks. nogle alt for høje temperaturer i forhold til
hvad der passede, dette blev senere rettet i en ny BIOS version.

At tage CPU'en ud og sætte den i igen kan få BIOS til at detektere at der er
kommet en ny CPU i og så starter den pludselig op i forhold til før, det er
ihvertfald en erfaring jeg selv har gjort for ikke så længe siden, det kan
selvfølgelig også være at forbindelsen ikke har været for god til at begynde
med.

Men jeg er enig i, at det med stor sandsynlighed kan være PSU'en der ikke
magter opgaven.

Fra : Hans

Dato : 14-11-05 01:41

michael bs wrote:

> [...]
> C.
> Det burde vel borge for, at køleren sidder rigtigt og gør et godt job.

AMD har med deres boxkøler til Athlon 64 i Sokkel 939 efter min mening lavet
et system for dummies, hvor man skal være udstyret med 50 tommelfingre på
hver hånd og boksehandsker før der er sandsynlighed for, at der sker fejl
under montage af køleren.

Med de temperaturer du oplyser er der ingen grund til at rode med
afmontering af cpukøler, og Asus er på deres nyere bundkort ikke kendt for
at have fejlbehæftede sensoraflæsninger. Der vil endda være stor chance for
at en eftermontering vil give et dårligere resultat, hvis man ikke lige har
100% tjek på anvendelse af den korrekte mængde kølepasta, da den originale
termiske pad bliver ødelagt ved afmonteringen.

Jeg er næsten overbevist om, at med en ny PSU vil maskinen igen starte uden
problemer, da det med stor sandsynlighed bare er PSU'en som er kollapset. At
sammensætte et system med de dele som er brugt, og forvente at en PSU til
225 kr. kan magte opgaven er helt ude i hampen. Det vidner bestemt ikke om
at det tyske firma besidder den helt store seriøsitet, og det faktum at
maskinen ovenikøbet er forberedt for SLI gør bestemt ikke sagen bedre.

Hans

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 10:03

> michael bs wrote:
>>
> Med de temperaturer du oplyser er der ingen grund til at rode med
> afmontering af cpukøler.

Men det var det første jeg gjorde da jeg fik maskinen. At afmontere
boxkøleren og montere Scythe NINJA SCNJ-1000
som gør et fremragende job passivt. For at være sikker påmonterede jeg på
Ninjaen (jo, den er beregnet til det) NoiseBlockers SX1 120mm blæser, så
kølingen er særdeles effektiv og lydløs. Jeg er hypersensitiv mht pc-støj,
ja okay, hysterisk sensitiv.

Desuden har jeg monteret sensorer til min Aerogate 3 blæser/temperatur
styringsenhed, så jeg kan dobbelttjekke temperaturen. Ninjaen gør et
formidabelt job. Men det var da bøvlet at få den på. Jeg skulle bruge mange
kræfter på at få låseklammerne til at gå i hak. Men har jeg bekadiget mobo
med det tryk, ville det vel være kommet til udtryk, da jeg startede maskinen
og ikke efter 14 dage, hvor den har kørt upåklageligt.

> [...]
> bestemt ikke om at det tyske firma besidder den helt store seriøsitet, og
> det faktum at maskinen ovenikøbet er forberedt for SLI gør bestemt ikke

Vi er enige om, at firmaet er useriøst, at de har været fokuseret på at
bringe prisen ned, så de kunne sælge varen med gode specs og lav pris. Det
lykkedes..jeg faldt da for det. Havde jeg dog bare holdt mig til den maskine
jeg havde bestilt hos SHG men af bestilte igen fordi der blev ved med at
være stumper i restordre, så jeg blev træt af at vente. Med de
meromkostninger og ekstraarbejde med støjisolering (udskiftning af
kabinetblæsere, cpu køler, no noise måtter til kabinettet og 2 no vibe
harddiskophæng) er besparelsen alligevel røget sig en tur.
Anyway, i dag afleverer jeg computeren til et værksted, hvor de har lovet at
lokalisere fejlen (650kr koster diagnosen). Den skulle være undersøgt til
tirsdag eller onsdag. Så melder jeg tilbage.
Manden jeg talte med systes det lød mærkeligt at det skulle være PSU, når
den nu startede med blæsere og lys i bundkort, i det han mente, at enten
leverede psu'en strøm, eller også gjorde den ikke...(!!!) Jeg håber sq de
ved hvad de gør...

mvh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 14-11-05 11:12

> [...]
> leverede psu'en strøm, eller også gjorde den ikke...(!!!) Jeg håber sq de

tror nok, jeg havde taget mit barn med hvem igen, hvis min pc-læge var
kommet med den kommentar!

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 14-11-05 17:45

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> tror nok, jeg havde taget mit barn med hvem igen, hvis min pc-læge var
> kommet med den kommentar!

med hjem even

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 20:38

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> med hjem even

hehe..

ja det gjorde jeg også og afleverede den i stedet til en lokal pc pusher med
besked om at finde fejlen.
Han tog bundkortet ud og konstaterede, at jeg havde brugt en anelse for lang
skrue til at skrue pci kortet (lydkortet) fast med... den skrue, man skruer
ind fra bagsiden af kabinettet for at fastholde pci kortet. Skruen har
strejfet bundkort og skrabt et lille tyndt lag af bundkortet (ca 1 gange 2
mm) og dermed også revet nogle få kobbertråde over. Han konstaterede at det
måtte have "dræbt" lydkortet men at han ikke kunne garantere at der ikke
også var andre fejl.

Jeg kan godt se, at han har ret i at jeg har skrabet lidt i bundkortet med
denne skrue. Hvad jeg ikke forstår er, at kortet og computeren virkede
upåklageligt med dette i 2 dage. Efter en genstart på 2. dagen ville den så
ikke tænde igen. Men jeg har jo ikke rørt andet end tænd/sluk knappen.
Hvordan kan dette lade sig gøre??

Under alle omstændigheder må jeg nok købe et nyt bundkort. Så er spørgsmålet
om jeg skal vælge samme asus a8n sli premium, når jeg aldrig får brug for
sli? Findes der andre lige så gode bundkort billigere (det nævnte koster
godt 1300kr) som også har passiv køling?

Mange tak for de mange konstruktive svar og kvalificerede forsøg på at
hjælpe.

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 23:02

Vil I mene, at det overgnavede kobber i yderkanten af mobo kan bevirke
disse symptomer:

1)
computer starter ikke.... dvs blæsere starter, mobo lysdiode lyser, men sort
skærm. Starter ikke op overhovedet.

2)
cd-drev kører ikke ud og ind når man trykker på knappen. Kan heller ikke
boote fra cd eller floppy.

3)
Kabinettets 2 lysdioder, der indikerer at computeren er tændt, virker ikke.

4)
Genstarts knappen på computeren virker ikke.

Når jeg spørger er det selvfølgelig fordi jeg er angst for at problemerne
ikke er forsvundet med installation af ny mobo.

mht nyt mobo så faldt jeg lige over denne anmeldelse af asus a8n32-sli
deluxe:
http://www.anandtech.com/mb/sh...

Ved godt det ikke er billigere, men fristende er det da..

mvh Michael

Fra : Ole Lønborg

Dato : 14-11-05 23:21

michael bs skrev:

> mht nyt mobo så faldt jeg lige over denne anmeldelse af asus a8n32-sli
> deluxe:
> http://www.anandtech.com/mb/sh...
>
> Ved godt det ikke er billigere, men fristende er det da..
Er det du prøver at linke til et Asus A8N Sli deluxe?
Altså det her : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159802

Den eneste forskel på A8N-Sli Deluxe og A8N-Sli Premium er at Premium
har passivt kølet chipset.

/Ole L.

Fra : michael bs

Dato : 15-11-05 00:13

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Altså det her : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159802
>
> Den eneste forskel på A8N-Sli Deluxe og A8N-Sli Premium er at Premium har

Nej. Dette link skulle virke lidt bedre. Beklager.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589

Det hedder asus a8n32-sli deluxe.

mvh Michael

Fra : Ole Lønborg

Dato : 15-11-05 18:35

michael bs skrev:
> Nej. Dette link skulle virke lidt bedre. Beklager.
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589
>
> Det hedder asus a8n32-sli deluxe.

> mvh Michael

Okay - i den artikel skriver de jo rent faktisk at A8N-Sli Premium ikke
bare er A8N-Sli Deluxe med passiv køling, men rent faktisk performer
bedre. Good news for en Premium-ejer

Men skulle jeg købe et bundkort nu blev det jo nok A8N32-Sli deluxe

/Ole L.

Fra : michael bs

Dato : 14-11-05 23:57

> [...]

> mm) og dermed også revet nogle få kobbertråde over. Han konstaterede at
> det måtte have "dræbt" lydkortet men at han ikke kunne garantere at der

Der skulle naturligvis have stået:"dræbt bundkortet" ikke lydkortet!

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 15-11-05 01:22

michael bs wrote:

> [...]
> på 2. dagen ville den så ikke tænde igen. Men jeg har jo ikke rørt
> andet end tænd/sluk knappen. Hvordan kan dette lade sig gøre??

Det kan sagtens lade sig gøre, da bundkortet er forsynet med en såkaldt
loddemaske. Der er anvendt en speciel lak som forhindrer lodning på printet
andre steder end selve loddestedet, altså de punkter hvor de enkelte
komponenter bliver maskinloddet. Denne lak er modstandsdygtig overfor varme,
men også ret sej overfor mekaniske påvirkninger. Derfor kan en skrue godt
sidde i et stykke tid før den gnaver sig igennem masken, og i dit tilfælde
er der så sket en kortslutning fra en printbane til kabinettet, som så har
ødelagt en chip eller andre kredsløb på bundkortet, en fejl som har
forhindret bundkortet i at starte op.

> [...]
> aldrig får brug for sli? Findes der andre lige så gode bundkort
> billigere (det nævnte koster godt 1300kr) som også har passiv køling?

Jeg har selv et A8N-SLI Premium og er ganske godt tilfreds, og da prisen
efterhånden er faldet en del mener jeg, at det stadigvæk er et rigtigt godt
bundkort til prisen.

A8N32-SLI Deluxe ser da også ganske interessant ud, behovet SLI eller ej.
Det er mere OC-mulighederne på dette bundkort som gør det spændende, da der
er gjort meget ud af at optimere strømvejene på denne model. Dog vil jeg
igen gøre dig opmærksom på din lidt tvivlsomme PSU, og opfordre dig til at
købe en bedre, da OC også betyder langt større krav til PSU'en.

Hans

Fra : michael bs

Dato : 15-11-05 10:06

> [...]
>>
> Dog vil jeg igen gøre dig opmærksom på din lidt tvivlsomme PSU, og
> opfordre dig til at købe en bedre, da OC også betyder langt større krav

Tak Hans.
Jeg bestilte allerede i går en seasonic s12-600

mvh Michael