Slet person som ikke eksisterer
Fra : Andreas Damgaard Ped~

Dato : 12-11-05 21:03

Hej Allesammen.

Jeg har et lille problem. Jeg skal slette en bruger med et Id
(autonummerering) som bruger indskriver, og det går da også fint.
Men hver gang der indskrives et id som ikke findes, så crasher
systemet. Hvad skal jeg gøre?

Her er koden
<%
strdoe = request.form("bid")

Dim Tilslut, Tilslutstr
Set Tilslut = Server.Createobject("ADODB.Connection")
Tilslutstr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
Tilslutstr = Tilslutstr & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Tilslut.open Tilslutstr

strSQL = "Delete from personer where Id = " & strdoe
tilslut.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse

tilslut.Close
Set tilslut = Nothing
response.write "Personen er slette. Vi er bare
eksclusive....<br>"
response.write "Men hvad var det nu nr." & strdoe & " hed?"
response.write "hehe"
%>

Venlig Hilsen
Andreas D. Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 12-11-05 22:50

> [...]
> (autonummerering) som bruger indskriver, og det går da også fint.
> Men hver gang der indskrives et id som ikke findes, så crasher

Du laver en If...Then...Else-sætning som kunne se som noget i denne
retning

<--KODE START-->

[...]

Set rs = Tilslut.Execute("Select ID from personer where ID = " & strdoe
& "")
If rs.EOF or rd.BOF Then
Response.Write "Brugeren du vil slette eksisterer ikke"
Else

End If

<--KODE SLUT-->
--
MooreHojer

Fra : Andreas Damgaard Ped~

Dato : 13-11-05 12:27

Tak for hjælpen. :)

Det virker meget fint (efter jeg rettede rd til rs et enkelt sted)

Andreas