Ny telefon - hvad skal man købe ?
Fra : \(6400\) Futte

Dato : 12-11-05 18:46

Hej i gruppen

Der må sidde nogle 'nørder' der har lidt mere forstand på mobiler end jeg
har.

Skal nemlig have en ny mobil købt inden for den nærmeste fremtid.

Det skal ihvertfald ikke være en Nokia !.
Har tænkt lidt på en 3G telefon. Før eller siden så forsvinder de alm. GSM
mobiler jo fra markedet.

Hvilke modeller er gode, og hvilke skal jeg holde míg fra.

/F

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-05 11:14

> Der må sidde nogle 'nørder' der har lidt mere forstand på mobiler end jeg
> har.

Maybe

> Det skal ihvertfald ikke være en Nokia !.

Hvorfor ikke? Har du dårlige erfaringer med en specifik model?

> Har tænkt lidt på en 3G telefon. Før eller siden så forsvinder de alm. GSM
> mobiler jo fra markedet.

Har du noget at bruge 3G til?

> Hvilke modeller er gode, og hvilke skal jeg holde míg fra.

Hvordan bruger du din telefon? Bliver den passet og plejet, eller er den ret
udsat i forbindelse med arbejde osv.? Og hvad må den koste (med/uden
abonnement?)?.

Et par umiddelbare bud på telefoner der er populære for tiden er:
Nokia 6230
Nokia 6230i (hvis du SMSer meget ville jeg ikke vælge i'eren, den har en
elendig ordbog, men bedre display og kamera)
SonyEricsson K750i
SonyEricsson W800i (samme som K750i, men bedre headset og større
hukommelseskort - og et lidt mere "poppet" design)
Samsung E720 (nok mest en pigetelefon - rent designmæssigt)
Samsung E730 (samme som E720, men har radio og et lidt andet design)
Motorola Razr V3

Selv bruger jeg W800i for tiden. Umiddelbart er det den mest perfekte
telefon jeg har haft til dato. Skifter normalt telefon en gang om måneden,
men min W800i har holdt to måneder, og jeg er ikke træt af den endnu .

Jeg kan desuden anbefale dig at læse lidt på www.mobile-review.com - de
tester næsten alle telefoner der kommer på markedet, og det er virkeligt
reviews med noget kvalitet i, og ikke bare en hurtig gennemgang af hvad
telefonen kan.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 13-11-05 11:29

I takt med at 3G nettet bliver bedre og bedre, og minutprisen rasler ned, så
ville det jo være oplagt at købe en 3G telefon.
- Samtidigt bliver de 'alm.' telefoner sådanset værdi løse.

Nokia er som skrevet udelukket, da jeg syntes de laver nogle skod telefoner.
Kender flere og flere der skilder sig af med deres Nokia'er.

Har også haft en K750i og syntes det var en OK telefon.
Men den kunne ikke finde hukommelseskortet, skulle genstartes hele tiden.

Samsung laver også OK telefoner, har pt en X480, som jeg er ved at sælge....

Kan ikke lige huske om det er E720/30'eren man ikke kan sætte ekstra hukom.
i.

Skal jeg endelig se bort fra en 3G telefon, ville jeg nok vente til at
Samsungs D600 falder i pris, eller også købe en D500....

Samsungs telefoner er jeg godt tilfredse med.

/F

Fra : Anders Lund

Dato : 13-11-05 20:57

(6400) Futte wrote:
> Har også haft en K750i og syntes det var en OK telefon.
> Men den kunne ikke finde hukommelseskortet, skulle genstartes hele tiden.

Sådan en model fik min onkel også. Så fik han den byttet og har nu en
stabil telefon. Jeg har også sådan en uden problemer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 13-11-05 21:10

Tror jeg venter til Samsungs D600 falder lidt i pris !.

/F