PC100 eller PC133 RAM??
Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-01 16:12

Hej NG...

Jeg står overfor at skulle købe 128 MB ekstra RAM til min computer (med et
ASUS P2B-F bundkort i).

Der sidder i forvejen 128 MB PC100 RAM i computeren, og bundkortet er
egentlig kun beregnet til at bruge PC100 RAM.

Men så var jeg inde på edbpriser.dk og kigge på priserne, og det viste sig,
at PC133 RAM ligger noget lavere en PC100 RAM.

Så har jeg hørt ude i byen, at det er lige meget om den ekstra RAM bliver
PC133, da den sagtens kan virke med et PC100 bundkort..

Kan det, ydelsesmæssigt og kompatibilitetsmæssigt, godt lade sig gøre at
sætte sådan 128 MB PC133 RAM sammen med de andre PC100 RAM på mit bundkort
der kun understøtter PC100 RAM??

På forhånd tak
Thomas Hansen

Fra : [Ex] Pita

Dato : 10-06-01 16:17

> Kan det, ydelsesmæssigt og kompatibilitetsmæssigt, godt lade sig gøre at
> sætte sådan 128 MB PC133 RAM sammen med de andre PC100 RAM på mit bundkort
> der kun understøtter PC100 RAM??

PC133 betyder bare er de er testen/garanteret at de kan køre 133 MHz, PC66
66MHz osv.

Så der er slet ingen problemer

--
[Ex] Pita
ICQ: 54398011

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 10-06-01 16:27

"Thomas Hansen" <t_hansen20@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG...
>
> Jeg står overfor at skulle købe 128 MB ekstra RAM til min computer
(med et
> ASUS P2B-F bundkort i).

Du kan uden problemer bruge PC-133 Ram sammen med PC-100.

Desuden vil jeg lige oplyse dig om, at selvom der i manualen til
bundkortet står, at det max kan tage 128 MB blokke kan du snildt bruge
256 blokke i det.

mvh
Peter